Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het LVS-VCLB is een leerlingvolgsysteem, ontwikkeld door de Vrije-CLB-Koepel vzw, de koepelorganisatie van de Vrije Centra voor leerlingenbegeleiding. Het bevat onder meer signaleringstoetsen waarmee de leerlingen van nabij kunnen worden gevolgd bij hun voortgang in de belangrijkste leerstofdomeinen: lezen, spelling en wiskunde. Voor elk belangrijk leerstofdomein is er daarom, naast de toetsen, een boek waarin aandacht wordt besteed aan de verdere analyse van problemen en hoe de hulp kan worden geboden (het handelen dus). Een aparte algemene handleiding gaat in op het hoe en waarom van het LVS, de registratie en interpretatie van de gegevens, het leerlingenoverleg of MDO en de invoering van het LVS.
Choose an application
Ken Robinson is een van de meest invloedrijke personen op het gebied van onderwijs. Met Creatieve scholen richt Robinson zich op een van de belangrijkste problemen van onze tijd: hoe transformeer je het problematische schoolsysteem tot een succesvol schoolsysteem? Robinson stelt een zeer persoonlijke en organische aanpak voor om zo alle jongeren te betrekken bij de uitdagingen die de 21e eeuw heeft te bieden.Een boek vol anekdotes, praktijkvoorbeelden en grensverleggend onderzoek - geschreven in de zo bekende humoristische en vermakelijke stijl van Robinson - dat docenten, ouders en politici zal inspireren om opnieuw te kijken naar het werkelijke doel van onderwijs. Ken Robinson is een internationaal erkend opinieleider op het gebied van onderwijsontwikkeling, creativiteit en innovatie. Zijn lezingen hebben een grote impact op zijn publiek, waar ook ter wereld. De video's van zijn beroemde TED-lezingen werden bekeken door zo'n 200 miljoen mensen in meer dan 150 landen.
onderwijsbeleid --- School management --- creativiteit --- onderwijsvernieuwing --- Onderwijsvernieuwing ; Verenigde Staten --- Creativiteit --- onderwijskunde --- 454.22 --- onderwijs --- didactiek --- lesgeven --- Onderwijsvernieuwing --- 451.3 --- Lesgeven --- Schoolsystemen --- Onderwijssystemen --- #PBIB:+110.10 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Onderwijsvernieuwing.
Choose an application
Deze gedragsklapper zet je als een kalender op je bureau. Opgedeeld in acht thema's, biedt elke pagina tips, handvatten en concrete aanwijzingen om moeilijk gedrag van kinderen beter te begrijpen en om effectiever te communiceren. Deze tips en handvatten worden vervolgens aan de andere kant van de klapper vertaald naar de kinderen. Voor het moeilijk gedrag dat aan de kant van de volwassene beschreven staat, krijgt het kind hier doe-opdrachten en tips om samen te praten over wat er eventueel misgaat en zo met de volwassene samen te werken aan positief gedrag. De gedragsklapper bevat volgende thema's: Een brede kijk op moeilijk gedrag Wees steeds positief! De vele facetten van gedrag Het nut van belonen, bestraffen en time-out Structuur in de omgeving Remedies bij moeilijk gedrag Een mand vol activiteiten Een rugzak boordevol tips
Probleemgedrag --- Gedrag --- Sociaal-emotionele opvoeding --- sociale vaardigheden --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- 433.4 --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Schoolbooks - Didactic material --- 478.8 --- 478.9 --- #PBIB:+108.22 --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Gevoelens en emoties --- #PBIB:+108.31 --- gedrag --- gedragsproblemen --- kinderen --- Behavior therapy --- Methodology --- Orthopedagogics
Choose an application
De bovenkamer is een (visuele) kleurengrammatica. Het geeft steun bij het praten en schrijven van het Nederlands. In "De bovenkamer" vind je allerlei dingen rond de Nederlandse taal zoals: - hoe je zinnen maakt, zoals vraagzinnen of mededelende zinnen- hoe je woorden in een volgorde in een zin zet- wanneer je de of het gebruikt- hoe je woordsooorten noemt- hoe je het Nederlands uitspreekt
Grammar --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- NT2 --- anderstaligen --- spraakkunst --- 837.1 --- #PBIB:+111.25 --- #PBIB:+111.24 --- #PBIB:+111.14 --- Grammatica (Spraakkunst) --- Nederlands voor anderstaligen (NT2) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- grammatica --- Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- Nederlandse grammatica --- 838.5 --- Spraakkunst ; algemeen --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Secundair onderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- Vakdidactiek --- Nederlands 837.1 --- Nederlands-anderstaligen --- Spraakkunst; algemeen --- Contains audiovisual material --- PXL-Education 2019 --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- taalvaardigheid --- didactiek van het Nederlands --- Grammatica --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- Taalbeschouwing --- Oefening --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Onderzoek toont aan dat leerstrategieën een krachtig middel zijn om aan dat ideaal vorm te geven. Leerstrategieën zijn concrete manieren van leren: hiermee leren kinderen hoe ze moeten en kunnen leren. Zo leren ze met de strategie ‘Jezelf kennen’ welke taken bij hen passen en welke vaardigheden ze juist vaker moeten oefenen. Om zichzelf voor een taak te motiveren kunnen ze de strategie ‘Het nut zien’ inzetten.Pieternel Dijkstra behandelt per hoofdstuk een leerstrategie en geeft praktische tips waarmee je leerlingen kunt helpen zich deze eigen te maken en te gebruiken. Zo help je al je leerlingen het beste uit zichzelf te halen.
Studievaardigheden. --- Leren leren. --- Didactic strategies --- leerstrategieën --- leren leren --- Leren leren --- Leerstrategieën --- Metacognitie --- Leren --- cognitieve vaardigheden --- Motivatie --- Studievaardigheden --- 474.21 --- #PBIB:+110.10 --- 454.2 --- onderwijsstrategieën --- didactische werkvormen --- didactiek --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijsstrategie --- KHCA
Choose an application
Een goede zin vormen is vaak moeilijk en onduidelijk voor kinderen. Dit oefenboek staat in het teken van zinsbouw en helpt de kinderen op een speelse en motiverende manier vooruit. Het is zeer gebruiksvriendelijk en al meerdere malen getest en gebruikt door collega-logopedisten.De zinsbouwkoningin is gemaakt op maat van het lerende kind. De kinderen worden gemotiveerd om op een leuke manier een goede zin te vormen. Het oefenboek is opgebouwd van makkelijk naar moeilijker.Ontdek de vele voordelen voor de kinderen en ouders, leerkrachten, zorgleerkrachten, logopedisten,…
Slechthorende kinderen ; onderwijs --- #PBIB:+111.24 --- Nederlands --- Zinsbouw --- 475.24 --- Grammatica (Spraakkunst) --- Nederlands $4KHCA --- zinsbouw --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- Schrijven --- Schoolbooks - Didactic material --- Taal --- basisonderwijs --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs. --- Didactics of Dutch --- syntaxis --- Grammar
Choose an application
Woordenschatjes zijn mondige kleuters die goed in hun vel zitten, die graag met anderen samen zijn, die vlot bewegen, die voortdurend uitdaging vinden in het ontdekken van de wereld, die deze wereld structureren en hem muzisch verwerken door zich uit te drukken met muziek, beeld, woord, drama en/of dans.In dit boek lees je hoe leerkrachten talenten van kleuters en taalvaardigheid hand in hand kunnen laten gaan. Je hernieuwt je inzichten over taalverwerving, woordenschatverwerving en talentontwikkeling. Je leest over evaluatiemogelijkheden waarmee de leerkracht kan nagaan hoe de kleuter zich ontwikkelt binnen de verschillende talenten en hoe hij zich hierbij uitdrukt.Je krijgt 14 uitdagende praktijkvoorbeelden aangereikt vanuit een thematische aanpak of met een prentenboek als uitgangspunt of gewoon vertrekkend vanuit interesse en inbreng van kleuters. De praktijkvoorbeelden volgen een structuur die optimaal inzet op woordenschatverwerving.Een handig uitneembaar kaartensysteem met de zeven talenten en de bijhorende basiswoorden en leerervaringen, helpt de leerkracht bij het creëren van talige en uitdagende leersituaties.Deze publicatie richt zich in eerste instantie tot kleuterleerkrachten. We hopen ook anderen die geïnteresseerd zijn in taalverwerving en talentgericht werken in de kleuterschool inspiratie te bieden: studenten en docenten van de lerarenopleiding, nascholers, pedagogisch begeleiders, zorgcoördinatoren, leerkrachten lager onderwijs, ...'Woordenschatjes ' werd geschreven door de Pedagogische Begeleidingsdienst van het GO! in nauwe samenwerking met VBB (Voorrangsbeleid Brussel).
#PBIB:+111.13 --- 472.11 --- kleuteronderwijs --- taal --- Nederlands --- talenten --- Kleuteronderwijs --- Taal --- woordenschat --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- talenonderwijs --- taalverwerving --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of Dutch --- Kleuters. --- Taalverwerving ; kinderen --- Woordenschatontwikkeling ; kinderen --- taalvaardigheid --- taalopvoeding --- voorbereidend lezen --- voorbereidend schrijven --- socio-emotionele ontwikkeling
Choose an application
De opvolger van onze spelletjes-bestseller, met 100 nieuwe korte spelletjes om kinderen te activeren en te motiveren. Deze nieuwe bundel bevat korte motivatiespelletjes om leerlingen te boeien, hen weer terug bij de les te halen en om de schooldag een stuk leuker te maken. Ze helpen bij het oplossen van negatieve situaties, bevorderen leerling-participatie en zorgen voor plezier in het leren.Er zijn talloze momenten tijdens een les dat de aandacht van de leerlingen wegzakt. Beter dan vermaningen of straf werkt dan het inzetten van een van deze spelletjes: ook midden in de les!Het resultaat lijkt soms op magie: onmiddellijk na het spelsignaal is de concentratie van de kinderen weer op de docent gericht, het spel trekt alle aandacht, en na de korte onderbreking hebben de leerlingen minder moeite om bij de les te blijven. Naast de bestaande categorieën uit het eerste boek bevat deze bundel een nieuwe categorie: Spelletjes van vandaag en morgen. Hierbij wordt voor het eerst digitale communicatieapparatuur met internet gebruikt, zoals computers, tablets, iPads, smart phones, notebooks e.d.
Kinderspelletjes. --- Motivatie. --- Basisonderwijs. --- #PBIB:+105.92 --- Onderwijs :Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Motivatie/Schoolmoeheid --- Schoolbooks - Didactic material --- tussendoortjes --- spelletjes --- motiveren --- 478.8 --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- bewegingstussendoortjes (onderwijs) --- spelactiviteiten --- PXL-Education 2016 --- basisonderwijs --- leerlingenparticipatie
Choose an application
Het LVS-VCLB is een leerlingvolgsysteem, ontwikkeld door de Vrije-CLB-Koepel vzw, de koepelorganisatie van de Vrije Centra voor leerlingenbegeleiding. Het bevat onder meer signaleringstoetsen waarmee de leerlingen van nabij kunnen worden gevolgd bij hun voortgang in de belangrijkste leerstofdomeinen: lezen, spelling en wiskunde. Voor elk belangrijk leerstofdomein is er daarom, naast de toetsen, een boek waarin aandacht wordt besteed aan de verdere analyse van problemen en hoe de hulp kan worden geboden (het handelen dus). Een aparte algemene handleiding gaat in op het hoe en waarom van het LVS, de registratie en interpretatie van de gegevens, het leerlingenoverleg of MDO en de invoering van het LVS.
#KVHB:Testotheek LA --- #KVHB:Test; wiskunde --- 474.4 --- 475.4 --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Lager onderwijs --- Toetsen --- Wiskunde --- #KVHB:Leerlingvolgsysteem --- 474.23 --- Evaluatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Leerlingvolgsystemen --- Didactiek --- Zorgverbreding --- Leerlingvolgsysteem --- Toets --- #PBIB: TEST: Testotheek
Choose an application
Hoe zorgt u er voor dat jonge kinderen (nog) beter worden in begrijpend luisteren? Stap voor stap uitleg hoe u activiteiten voorbereidt en uitvoert met voorbeeldteksten als basis.Cruciaal is dat u kinderen uitdaagt om na te denken over de inhoud van de teksten. Hoe u dat kunt doen, leest u in het theoretische deel. Daarin staan ook aanwijzingen en tips voor de praktijk. De map bevat bovendien 38 uitgewerkte activiteiten. Zo kunt u zonder al te veel voorbereiding direct in de praktijk oefenen met het format.
Didactics of Dutch --- Kindergarten --- luistervaardigheid --- luisteroefeningen --- didactische werkvormen --- #PBIB:+111.13 --- Luisteren --- Woordenschatonderwijs --- Voorlezen --- Kleuteronderwijs --- Peuters --- luisteren --- woordenschatonderwijs --- kleuteronderwijs --- 471.41 --- Begrijpend luisteren --- Didactische werkvormen --- Taalontwikkeling --- Taalstimulering --- Woordenschatuitbreiding --- 472.1 --- taalontwikkeling --- #PBIB:+111.23 --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- Taal en verbale expressie --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Kleuteronderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2019 --- basisonderwijs --- taaldidactiek --- Woordenschat --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Didactiek --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Leesbevordering --- Nederlands --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Didactische werkvorm --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- logopedie --- therapiematerialen
Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|