Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
De laatste jaren zien we ook in de organisaties van lokale besturen meer interesse voor de visie en praktische toepassing van de Lean-methode. Meerdere organisaties zijn reeds aan de slag gegaan met de methode door te experimenteren met enkele lean-instrumenten. Andere organisaties zijn bezig om zich te oriënteren. Weer anderen schrijven Lean in als een strategie in het beleids-, jaarplan om hun organisatieprocessen duurzaam te verbeteren, waarbij de volgende elementen voor deze organisaties richtinggevend zijn: meer klantwaarde te leveren, medewerkers tevredener te maken, kosten te verlagen en het elimineren van verspilling. In deze nieuwe pocket in de reeks Professionele Vaardigheden vinden directieleden, leidinggevenden, kwaliteitscoördinatoren, staf-, beleidsmedewerkers, projectmedewerkers en studenten/stagiaires werkzaam in gezondheids- en welzijnsvoorzieningen interessante praktijkvoorbeelden en instrumenten om met de Lean-methode aan de slag te gaan in hun eigen organisatie (flaptekst). In deze pocket vinden directieleden, leidinggevenden, kwaliteits coördinatoren, staf-, beleids- en profectmedewerkers en studenten/stagiaires werkzaam in gezondheids- en welzijnsvoorzieningen interessante paktijkvoorbeelden en instrumenten om met de Lean-methode aan de slag te gaan in hun eigen organisatie.Volgende elementen zijn richtinggevend: meer klantwaarde leveren, medewerkers tevredener maken, kosten verlagen en verspilling elimineren.
Hygiene. Public health. Protection --- Business policy --- zorgbeleid --- #SBIB:316.8H30 --- #SBIB:35H302 --- #SBIB:35H1359 --- 366.6 --- lean leiderschap --- organisatieleer --- gezondheidsinstellingen --- 603.1 --- gezondheidszorg --- lean - methode --- organisatie --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- Organisatieleer: processen --- Organisatie en beleid: lokale besturen: België --- Kwaliteitszorg --- PXL-Social Work 2016 --- maatschappelijke gezondheidszorg --- kwaliteitsmanagement --- Lean-methode --- Lean management --- Gezondheidszorg --- Welzijnszorg --- Methodiek --- Organisatieleer
Choose an application
Het is een privilege om in de zorg- en welzijnssector te mogen werken, zegt Vlaams zorgambassadeur Lon Holtzer vol overtuiging. De sector kampt met grote uitdagingen. Tegelijkertijd dienen zich ongekende opportuniteiten aan. De auteur gaat hierover in gesprek met economen en ethici, onderwijsdeskundigen en sociologen, beleidsvoerders en zorgverleners, mantelzorgers en vrijwilligers. Verfrissend, zonder taboes en recht voor de raap. De 7 privileges van de zorgverlener vormen de rode draad doorheen deze boeiende verkenningstocht. Een eigenzinnige hertaling van de 7 werken van barmhartigheid. Thema's als diversiteit, technologie, autonomie, ontmoeting, kwetsbaarheid en zelfrealisatie krijgen vanuit het perspectief van zorg en welzijn een hedendaagse interpretatie. De hoofdrol in dit verhaal is weggelegd voor elke zorgverlener die dagelijks het beste van zichzelf geeft. In dat geven vindt hij/zij de essentie van zichzelf, het mens-zijn en het leven. De cliënt krijgt, zoals het hoort, het laatste woord.(bron: www.acco.be)
Zorg- en welzijnssector. --- Sociology of social care --- zorgsector --- welzijnswerk --- maatschappelijk welzijn --- diversiteit --- Sociale welzijnszorg ; Vlaanderen --- Gezondheidszorg ; Vlaanderen --- Health facilities --- Well-being and quality of life --- #SBIB:316.334.3M52 --- #SBIB:316.8H30 --- Kwaliteiteszorg --- Gezondheidszorg --- Hulpverleners --- Medische ethiek --- Zorg --- 601.51 --- gezondheidszorg --- hulpverleners --- België --- welzijn --- verpleegkunde --- gezondheidszorg (gez) --- kwaliteitszorg (gez) --- organisatie --- Medische sociologie: professionele aspecten van de hulpverlening --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- Gezondheidszorg in België --- organisatie van de gezondheidszorg - België --- 362.1 --- PXL-Healthcare 2015 --- medische ethiek --- Zorgverlener --- Zorgverlening --- Welzijnszorg --- Mantelzorg --- Diversiteit --- Technologie --- Autonomie --- Kwetsbaarheid --- Vermaatschappelijking --- Relatie cliënt --- Innovatie --- Multiculturele samenleving --- Sociology of health --- Hygiene. Public health. Protection --- Flanders --- Zorg- en welzijnssector --- Hulpverlener --- Inclusie --- Maatwerk --- Maatschappij
Choose an application
Vlaams minister Jo Vandeurzen verplicht de sector vanaf 1 januari 2015 een beleid te ontwikkelen om bewust, structureel en doordacht met structureel grensoverschrijdend gedrag van hulpverleners ten aanzien van zorgvragers om te gaan.In deze pocket leert u hoe u op een constructieve manier kan omgaan met grensoverschrijdend gedrag van medewerkers. Wat kan u of uw organisatie doen om grensoverschrijdend gedrag van uw medewerkers te voorkomen en welke stappen kan u zetten als een medewerker 'zijn boekje te buiten' gaat?Na een overzicht van het wetgevend kader en de historiek, gaat er ook aandacht naar de taboesfeer rond seksualiteit in de zorgsetting. Om na te gaan hoe een dergelijk referentiekader moet worden vormgegeven, bekijken we hoe men in andere sectoren met deze thematiek omgaat en halen we ook inspiratie uit het buitenland. We gaan tevens in op procedures om seksueel grensoverschrijdend gedrag te voorkomen en detecteren: ook hier gaan we na welke procedures in andere sectoren en in het buitenland worden gehanteerd. Tot slot besteden we aandacht aan hoe men als zorgvoorziening dient te reageren op gevallen van seksueel grensoverschrijdend gedrag, We reiken handvaten aan voor een adequate en aangepaste reactie. Het registratiesysteem dat geanonimiseerde gegevens bijhoudt over de gevallen van seksueel grensoverschrijdend gedrag wordt toegelicht aan de hand van praktijkvoorbeelden. Hoe ga je concreet aan de slag?
welzijnswerk --- seksueel misbruik --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- gezondheidszorg --- Sociology of social welfare --- Medical care --- Sociological aspects --- Medical ethics --- Sex offenders --- Psychology --- Sex crimes --- Care --- Belgium --- #SBIB:613.88H30 --- #SBIB:316.8H30 --- #SBIB:316.334.3M52 --- Seksueel geweld ; hulpverlening --- Seksuele probleemgebieden --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- Medische sociologie: professionele aspecten van de hulpverlening --- PXL-Social Work 2017 --- sociale ethiek --- grensoverschrijdend gedrag --- zorgsector --- ouderenzorg --- Seksueel overschrijdend gedrag --- Welzijnszorg --- Zorg --- Hulpverleners --- Mantelzorg --- Seksualiteit --- Grensoverschrijdend gedrag --- Seksueel grensoverschrijdend gedrag --- Zorg- en welzijnssector --- Hulpverlener
Choose an application
Since the end of the civil rights era in the sixties it has become increasingly clear that social and political conflicts cannot be resolved entirely at the national level. Struggles between residents of poor neighborhoods and local interest groups or public authorities present some of our most explosive domestic political problems today. This study seeks insight into these problems through an analysis of efforts during the sixties to organize the poor to pursue their interests in local decision-making processes. David J. O'Brien holds that both organizers and scholarly observers of the grass-roots movement have failed to understand properly the process by which interest groups are formed. Arguing that the demise of neighborhood organization cannot be attributed to supposedly unique social, psychological, or cultural characteristics of the poor, he develops an analytical framework that emphasizes the strategic role of incentives and organizational resource problems. This framework helps explain not only the failure of organizers in the sixties to grasp the problems of interest group formation, but also the assumptions that prevented them from identifying the source of their frustration. The author assesses the different approaches that have been taken to neighborhood organization, and outlines a model for future efforts.Originally published in 1976.The Princeton Legacy Library uses the latest print-on-demand technology to again make available previously out-of-print books from the distinguished backlist of Princeton University Press. These editions preserve the original texts of these important books while presenting them in durable paperback and hardcover editions. The goal of the Princeton Legacy Library is to vastly increase access to the rich scholarly heritage found in the thousands of books published by Princeton University Press since its founding in 1905.
Community power --- Community organization --- Poor --- Political sociology --- -Community power --- -Political sociology --- -#SBIB:316.8H30 --- #SBIB:316.8H23 --- Disadvantaged, Economically --- Economically disadvantaged --- Impoverished people --- Low-income people --- Pauperism --- Poor, The --- Poor people --- Persons --- Social classes --- Poverty --- Mass political behavior --- Political behavior --- Political science --- Sociology --- Elite (Social sciences) --- Local government --- Power (Social sciences) --- Sociology, Urban --- CBOs (Community organization) --- Community-based organizations --- Community councils --- Community life --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- Welzijnsorganisatie: samenlevingsopbouw, opbouwwerk --- Economic conditions --- Sociological aspects --- #SBIB:316.8H30 --- Political sociology. --- Community power - United States --- Community organization - United States --- Poor - United States
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|