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Les migrations, la mobilité professionnelle, les nouvelles relations familiales, internet et les nouveaux médias, l'engagement politique et social des jeunes, le rapport de ces derniers à leur propre pays, à l'Europe ou au monde, et les contacts interculturels, telles sont, entre autres thèmes, les questions abordées dans ce deuxième titre de la collection « Points de vue sur la jeunesse », Connexions et déconnexions. Les contributions traitent des avantages potentiels mais aussi des tensions et des contradictions qui vont de pair avec l'évolution sociale, culturelle, économique et technologique de notre époque. Les changements qui s'opèrent créent pour les jeunes de nouvelles opportunités d'interagir positivement avec d'autres jeunes, avec leur famille et leur communauté, mais aussi avec les institutions sociales, en gommant de plus en plus les frontières, de toutes natures. Néanmoins, ces changements ne se produisent pas toujours sans heurt ou dans l'intérêt mutuel de chacun : multiplier les possibilités d'accès ou d'action n'entraîne pas nécessairement des améliorations pour les jeunes ; l'accès accru à l'éducation ne se traduit pas par des emplois plus nombreux et de meilleure qualité ; les sociétés et les communautés se diversifient mais certains y voient une menace davantage qu'une chance. Se pose alors la question de savoir s'il y a suffisamment d'interconnexions entre les politiques destinées à modeler et à prendre en compte les conditions de vie des jeunes et les pratiques qui en découlent. « Points de vue sur la jeunesse » est une série publiée dans le cadre du partenariat entre l'Union européenne et le Conseil de l'Europe sur les questions relatives à la jeunesse, avec le soutien de cinq pays – l'Allemagne, la Belgique, la Finlande, la France et le Royaume-Uni. Elle a pour objectif de rapprocher les politiques nationales de jeunesse et de faire en sorte que le dialogue autour des grands problèmes afférents aux politiques de l'enfance et de la jeunesse continue de reposer sur des bases solides en termes de contenu, d'expertise et de politiques. Forum d'information, de discussion, de réflexion et de dialogue sur l'évolution des politiques, de la recherche et des activités concernant la jeunesse en Europe, cette série contribue à l'élaboration et à la promotion d'une stratégie et d'une pratique de l'action pour la jeunesse fondées sur la connaissance et sur les principes de participation. Elle vise également à constituer une plate-forme d'apprentissage par les pairs entre les États membres de l'Union européenne et du Conseil de l'Europe.
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Youth --- Youth --- Philosophy. --- History.
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Youth --- Youth development. --- Attitudes.
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The Workforce Investment Act of 1998 (WIA, P.L. 105-220) is the primary federal law that provides job training and related services to unemployed and underemployed individuals, including vulnerable young people with barriers to employment. All youth job training programs and related services are authorized under Title I of WIA and administered by the Department of Labor (DOL). These programs include the WIA Youth Activities formula program, Job Corps, and YouthBuild. This book provides an overview of issues that have been raised by stakeholders about youth programs authorized under WIA. It als
Youth --- Problem youth --- Employment --- At-risk youth
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In Europe the social economy employs almost 15 million workers. During the crisis years, unlike other sectors, it has often generated an increase in jobs. The aim of this comparative study is to investigate how to allow the supply and demand for young people to meet in the different types of social economy bodies. In particular, it concentrates on the problem of how to bring into line initial university training and the skills required by these organizations. The focus is placed on the varied family of training workers present in at least 75% of the organizations, whose professionalism is nevertheless rarely acknowledged. The papers proposed in this book try to identify the most suitable solutions at the level of curriculum, career development and accompanying measures, while drawing solutions from objective findings and not from training system needs or convictions.
Youth --- Employment.
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In Europe the social economy employs almost 15 million workers. During the crisis years, unlike other sectors, it has often generated an increase in jobs. The aim of this comparative study is to investigate how to allow the supply and demand for young people to meet in the different types of social economy bodies. In particular, it concentrates on the problem of how to bring into line initial university training and the skills required by these organizations. The focus is placed on the varied family of training workers present in at least 75% of the organizations, whose professionalism is nevertheless rarely acknowledged. The papers proposed in this book try to identify the most suitable solutions at the level of curriculum, career development and accompanying measures, while drawing solutions from objective findings and not from training system needs or convictions.
Youth --- Employment.
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In Europe the social economy employs almost 15 million workers. During the crisis years, unlike other sectors, it has often generated an increase in jobs. The aim of this comparative study is to investigate how to allow the supply and demand for young people to meet in the different types of social economy bodies. In particular, it concentrates on the problem of how to bring into line initial university training and the skills required by these organizations. The focus is placed on the varied family of training workers present in at least 75% of the organizations, whose professionalism is nevertheless rarely acknowledged. The papers proposed in this book try to identify the most suitable solutions at the level of curriculum, career development and accompanying measures, while drawing solutions from objective findings and not from training system needs or convictions.
Youth --- Employment.
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Youth movements --- France --- History
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Youth --- Occupational training. --- Employment.
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