Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
A collection of essays discussing historical, cultural and social aspects of color in the Ancient World and Pre-Columbian America (circa 3000 B.C.- 1000 A.D.).
Symbolism of colors --- Colors --- History --- Social aspects.
Choose an application
Colors --- Symbolism of colors --- Couleurs --- Symbolisme des couleurs --- Social aspects. --- History --- Aspect social --- Histoire
Choose an application
Aesthetics of art --- colors [hues or tints] --- kleurenleer --- kleurenpsychologie --- kleurenleer
Choose an application
Color has the power to convey feelings and emotions to an audience and to bring incredible power to a design. *Color Code: Graphic Design, Branding & Identity* explores the subject of color by decoding the secrets of its use in branding and identity design. The design projects featured in the book reveal the dynamic possibilities offered by the thoughtful application of color and illustrate the visual impacts of chromatic possibilities in different industries. This volume is an essential guide for understanding and mastering the use of colors in graphic design.
Graphic arts --- colors [hues or tints] --- graphic arts --- branding --- huisstijl
Choose an application
“Le noir symbolise, indistinctement, et le manque et l'excès.” Qui n'a pas fait l'expérience effrayante d'avancer à tâtons dans la nuit noire?? Cette terreur primitive, Alain Badiou la traverse en inventant, avec ses camarades, le jeu de « Minuit sonnant ». La découverte furtive du continent noir dans des magazines interdits, la beauté de l'encre sur le papier, mais aussi les mystères du cosmos et la douleur du deuil : le philosophe nous promène dans son théâtre intime, au gré des souvenirs. Musique, peinture, politique, sexualité, métaphysique : le noir n'aura jamais été aussi lumineux.
Color --- Color --- Symbolism of colors. --- Psychological aspects. --- Social aspects.
Choose an application
Colors in literature --- Colors in literature. --- Prose literature --- Prose literature --- Prose literature. --- History and criticism --- History and criticism --- 1800-1999.
Choose an application
This book studies the politics that make the tricolour flag possibly the most revered of the symbols, icons and markers associated with nation and nationalism in twentieth-century India. The emphasis on the flag as a visual symbol aims to question certain dominant assumptions about visuality. Anchored on Mahatma Gandhi's 'believing eye', this study reveals specificities of visual experience in the South Asian milieu. The account begins with a survey of the pre-colonial period, focuses on colonial lives of the flag, and then moves ahead to explain the contemporary dynamics of seeing the flag in India. The Flag Satyagraha of Jubblepore and Nagpur in 1922-23, the adoption of the Congress Flag in 1931, the resolution for the future flag in the Constituent Assembly of India in 1947, the history of the colour saffron, and the codes governing the flag, as well as legal cases, are all explored in depth in this book.
Flags --- Colors (Flags) --- Ensigns --- Heraldry --- Emblems, National --- Signals and signaling --- Standards, Military --- History.
Choose an application
Painting --- colors [hues or tints] --- easel paintings [paintings by form] --- Turner, Joseph Mallord William
Choose an application
Coloring matter in food. --- Dyes and dyeing --- Food colorings --- Food colors --- Food dyes --- Color of food --- Food
Choose an application
Le rouge est en Occident la première couleur que l’homme a maîtrisée, aussi bien en peinture qu’en teinture. C’est probablement pourquoi elle est longtemps restée la couleur «par excellence», la plus riche du point de vue matériel, social, artistique, onirique et symbolique. Admiré des Grecs et des Romains, le rouge est dans l’Antiquité symbole de puissance, de richesse et de majesté. Au Moyen Âge, il prend une forte dimension religieuse, évoquant aussi bien le sang du Christ que les flammes de l’enfer. Mais il est aussi, dans le monde profane, la couleur de l’amour, de la gloire et de la beauté, comme celle de l’orgueil, de la violence et de la luxure. Au XVIe siècle, les morales protestantes partent en guerre contre le rouge dans lequel elles voient une couleur indécente et immorale, liée aux vanités du monde et à la «théâtralité papiste». Dès lors, partout en Europe, dans la culture matérielle comme dans la vie quotidienne, le rouge est en recul. Ce déclin traverse toute l’époque moderne et contemporaine et va en s’accentuant au fil du temps. Toutefois, à partir de la Révolution française, le rouge prend une dimension idéologique et politique. C’est la couleur des forces progressistes ou subversives, puis des partis de gauche, rôle qu’il a conservé jusqu’à aujourd’hui.
Bleu --- Couleurs --- Aspect symbolique --- Red --- Color --- Symbolism of colors --- Red in art --- Psychological aspects --- History --- Social aspects --- Red. --- Red in art. --- History. --- Political aspects --- Moral and ethical aspects --- Couleur --- Symbolique --- Sociologie --- Psychologie --- Bleu. --- Aspect symbolique. --- Color - Psychological aspects - History --- Color - Social aspects - History --- Symbolism of colors - History
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|