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"This new edition offers a comprehensive and current survey of major western policy and environmental issues. Contributors address the policy process as it affects the states in the region, and how bureaucracy and politics shape environmental dialogues in the West."--
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OECD Environmental Performance Reviews provide independent assessments of countries’ progress towards their environmental policy objectives. Reviews promote peer learning, enhance government accountability, and provide targeted recommendations aimed at improving countries’ environmental performance, individually and collectively. They are supported by a broad range of economic and environmental data and evidence-based analysis. Each cycle of Environmental Performance Reviews covers all OECD member countries and selected partner countries. The most recent reviews include: Spain (2015), Brazil (2015) and Chile (2016). This report is the third Environmental Performance Review of France. It evaluates progress towards sustainable development and green growth, with a focus on energy transition and biodiversity.
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An accessible and comprehensive resource, this volume details the structure and logic of EU environmental law and enables readers to quickly gain a thorough understanding of the different areas of EU secondary law pertaining to the protection of the environment.
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En Chine, tous les clignotants sont au rouge en matière d'environnement. Il est encore difficile d'évaluer les conséquences humaines et économiques de la pollution de l'air, de l'eau et des sols, de l'érosion et de la désertification, des pluies acides, de la gestion des déchets, mais les chiffres officiels font état d'un coût annuel de 5,8 % à 8 % du PIB national. Les autorités chinoises ont tardivement pris acte de la gravité de la crise, dont cet ouvrage dresse le bilan. Il a fallu les épisodes d'« airpocalypse » à Pékin de l'hiver 2013 pour qu'elles se décident à renforcer et à faire appliquer une législation environnementale ambitieuse, mise en place au début des années 2000 mais largement ignorée par les industriels. Quant aux effets de ce changement de politiques publiques, ils ne se feront sentir qu'à long terme, car les principales causes structurelles de la dégradation de l'environnement en Chine – la démographie, l'urbanisation, la dépendance à l'égard des énergies fossiles – n'évolueront pas favorablement avant des décennies. Une situation précaire qui engage l'avenir de la Terre à double titre : non seulement parce que la Chine est le premier émetteur mondial de gaz à effet de serre et consomme à elle seule plus de charbon que tous les autres pays réunis. Mais aussi parce qu'elle va devenir le plus grand laboratoire et investisseur mondial dans les énergies vertes.
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A provocative reassessment of the relationship between states and environmental politics in Africa From climate-related risks such as crop failure and famine to longer-term concerns about sustainable urbanization, environmental justice, and biodiversity conservation, African states face a range of environmental issues. As Carl Death demonstrates, the ways in which they are addressing them have important political ramifications, and challenge current understandings of green politics. Death draws on almost a decade of research to reveal how central African environmental politics are to the transformation of African states.
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