Narrow your search
Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
L'échange symbolique et la mort
Author:
ISSN: 03398560 ISBN: 9782072698491 2072698499 Year: 2016 Volume: 416 Publisher: Paris : Gallimard,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La société de consommation, en annulant la distinction entre nécessaire et accessoire, instaure au coeur du système l'échange symbolique. En obligeant chaque participant à rendre un présent supérieur, celui-ci conduit à la ruine de l'un d'entre eux. Le défi consiste à faire un don à l'adversaire auquel il ne peut pas répondre, sinon par sa propre mort. ©Electre 2017


Book
Aux limites de la symbolisation : désymbolisation et asymbolisation
Authors: ---
ISBN: 9782100754762 Year: 2016 Publisher: Paris : Dunod,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Une réflexion sur les formes de psychopathologies en tant qu'atteintes à la fonction de symbolisation, engendrant des souffrances psychiques intolérables : pathologies narcissiques identitaires, criminalité, pathologies somatiques, etc.


Book
Le langage oublié : introduction à la compréhension des rêves, des contes et des mythes
Authors: ---
ISBN: 9782228916196 Year: 2016 Publisher: Paris : Éditions Payot & Rivage,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Etude de la grammaire, de la syntaxe, de la logique, etc., propres à la seule langue universelle, celle des symboles qu'élaborent les hommes quand ils rêvent. Le psychanalyste américain analyse cette langue symbolique, nécessaire à la compréhension mutuelle, qui exprime expériences, sentiments et pensées intimes comme s'ils étaient des éléments du monde extérieur.


Book
Storytelling-case archetype decoding and assignment manual (SCADAM)
Authors: ---
ISBN: 1785602160 9781785602160 1785602179 9781785602177 Year: 2016 Publisher: Bingley, [England] : Emerald,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Storytelling-case archetype decoding and assignment manual (SCADAM) reviews cultural and tourism/hospitality applications of Carl Jung's work on archetypes in shaping behavior and unconscious/conscious thought. SCADAM includes a testing manual on how to use Donald T. Campbell's "degrees of freedom" (DOF) test for story-archetype assignments of what consumers and brands tell about consumption experiences of product/service brands, places, and drama/life enactments. SCADAM includes assignment testing and example scoring for each of 12 archetypes: 1. Caregiver (CA); 2. Creator (CR); 3. Everyman/woman (EV); 4. Explorer (EX); 5. Hero (HE); 6. Innocent (IN); 7. Jester (JE); 8. Lover (LO); 9. Magician (MA); 10. Ruler (RU); 11. Sage (SA); 12. Shadow (SH). SCADAM increases accuracy of researchers' interpretations of consumers' (emic) interpretations of dramas in consumption experiences; SCADAM provides for comparing DOF testing in scoring alternative archetypes. Thus, this manual provides tools for confirming relevancy and falsifying incorrect archetype assignments of stories consumers and brands tell. SCADAM builds on prior studies in the literature by the authors and colleagues.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by