Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Ars Electronica has been accompanying and analyzing the digital revolution and its manifold implications since 1979. It has consistently focused and focuses on processes and trends at the interface between art, technology, and society. This artistic-scientific research becomes visible in the form of a festival that is organized every year in Linz (Austria). Its five-day program comprises conferences, panel discussions, workshops, exhibitions, performances, interventions, and concerts. The event is planned, organized, and produced in collaboration with international artists and scientists (...) The volume uses images and texts to sketch this year's edition of the Ars Electronica Festival. (Linz, Austria, 8.9.-12.9.2016)-- Publisher's website.
Technology and the arts --- Computer art --- Technologie et arts --- Art par ordinateur --- Exhibitions. --- Exhibitions --- Expositions --- Expositions
Choose an application
Video art --- Computer art --- Technology and the arts --- Art vidéo --- Art par ordinateur --- Technologie et arts --- Awards --- Awards --- Awards --- Prix et récompenses --- Prix et récompenses --- Prix et récompenses
Choose an application
Les nouvelles technologies (internet, vidéo, dématérialisation, ?) connaissent des développements accélérés qui vont amener les institutions culturelles à repenser en profondeur leurs activités. Le livre prend pour exemple le secteur du spectacle vivant et montre combien ces changements affectent tant la production que la diffusion des créations culturelles. Le succès de la diffusion des représentations du Metropolitan Opera dans un réseau mondial de cinémas en fournit un exemple flagrant. Ces bouleversements pourront parfois induire une redéfinition des critères de soutenabilité des projets culturels et imposeront en tout cas un réexamen de l'utilité des fonds investis, permettant l'émergence de nouvelles formes d'expression ou de nouveaux circuits de distribution. Après des études de droit et d'économie à l'Université libre de Bruxelles, Michel Hambersin mène de front une carrière bancaire internationale et de professeur de finance à l'ULB. Il poursuit en parallèle une activité de critique musical (sous le pseudonyme de Serge Martin), notamment au journal Le Soir. Membre de la Classe Technologie et Société depuis 2009, il consacre désormais ses recherches à l'économie de la culture.
Innovations --- Diffusion de la culture --- Nouvelles technologies de l'information et de la communication --- Culture --- Influence --- Arts facilities --- Performing arts --- Culture diffusion --- Communication --- Equipements culturels --- Arts du spectacle --- Diffusion culturelle --- Technologies de l'information et de la communication --- Production and direction --- Economic aspects --- Technological innovations --- Production et mise en scène --- Aspect économique --- Technology --- Communication and culture. --- Technology and the arts. --- Technologie --- Communication et culture --- Technologie et arts --- Social aspects. --- Aspect social --- Innovations technologiques --- Diffusion de la culture. --- Technologies de l'information et de la communication. --- Culture. --- Influence. --- Innovation
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|