Narrow your search

Library

ULB (3)

ARB (1)

KBR (1)

ULiège (1)


Resource type

book (3)


Language

English (2)

French (1)


Year
From To Submit

2016 (3)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Radical atoms and the alchemists of our time
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9783775741934 3775741933 Year: 2016 Publisher: Berlin : Hatje Cantz Verlag,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ars Electronica has been accompanying and analyzing the digital revolution and its manifold implications since 1979. It has consistently focused and focuses on processes and trends at the interface between art, technology, and society. This artistic-scientific research becomes visible in the form of a festival that is organized every year in Linz (Austria). Its five-day program comprises conferences, panel discussions, workshops, exhibitions, performances, interventions, and concerts. The event is planned, organized, and produced in collaboration with international artists and scientists (...) The volume uses images and texts to sketch this year's edition of the Ars Electronica Festival. (Linz, Austria, 8.9.-12.9.2016)-- Publisher's website.


Book
2016 Cyberarts : international compendium Prix Ars Electronica.
ISBN: 9783775741941 3775741941 Year: 2016 Publisher: Berlin : Hatje Cantz,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Institutions culturelles et nouvelles technologies : l'expérience du spectacle vivant
Author:
ISBN: 9782803105571 Year: 2016 Publisher: Bruxelles : Academie Royale de Belgique,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les nouvelles technologies (internet, vidéo, dématérialisation, ?) connaissent des développements accélérés qui vont amener les institutions culturelles à repenser en profondeur leurs activités. Le livre prend pour exemple le secteur du spectacle vivant et montre combien ces changements affectent tant la production que la diffusion des créations culturelles. Le succès de la diffusion des représentations du Metropolitan Opera dans un réseau mondial de cinémas en fournit un exemple flagrant. Ces bouleversements pourront parfois induire une redéfinition des critères de soutenabilité des projets culturels et imposeront en tout cas un réexamen de l'utilité des fonds investis, permettant l'émergence de nouvelles formes d'expression ou de nouveaux circuits de distribution. Après des études de droit et d'économie à l'Université libre de Bruxelles, Michel Hambersin mène de front une carrière bancaire internationale et de professeur de finance à l'ULB. Il poursuit en parallèle une activité de critique musical (sous le pseudonyme de Serge Martin), notamment au journal Le Soir. Membre de la Classe Technologie et Société depuis 2009, il consacre désormais ses recherches à l'économie de la culture.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by