Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Evidence-based nursing. --- Evidence-Based Nursing --- Evidence-based nursing. --- methods.
Choose an application
Veel verpleegkundigen zijn hun loopbaan in de zorg begonnen vanuit compassie met anderen. Ze kozen het beroep omdat ze van betekenis willen zijn voor mensen die ziek zijn. Compassie is vaak ook nu nog, elke dag, de motivatie voor hun werk. Zorgvragers, patiënten in een ziekenhuis, cliënten die zorg thuis nodig hebben of bewoners die in een woonzorgomgeving leven, waarderen verpleegkundigen die oog hebben voor wat voor hen belangrijk is en die met hen meeleven.Merkwaardig genoeg, is compassie in de verpleegkundige praktijk en het verpleegkundig onderwijs niet zo duidelijk als waarde terug te vinden. Want, wat kun je er eigenlijk mee in het dagelijks werk? En hoe is compassie in te passen in de wereld van de hedendaagse gezondheidszorg? Een wereld waar patiënten tijdig en snel geholpen moeten worden, waar de beroepsgroep zich moet verantwoorden over de kwaliteit die ze levert, en waar ‘evidence based’ handelen een belangrijke norm is.Is compassie niet soft en nogal ouderwets voor een geprofessionaliseerde beroepsgroep die trots is op haar vak? Dit boek geeft antwoorden op deze en meer vragen over compassie als kernwaarde voor het verpleegkundig beroep. Gesteld wordt dat compassie onontbeerlijk is voor goede verpleegkundige zorg en zelfs noodzakelijk is voor ‘evidence based’ handelen. Het boek is gebaseerd op de promotiestudie ‘Compassie in de verpleegkundige praktijk, een leidend principe voor goede zorg’.
welzijnswerk, methoden --- 361.1 --- Nursing --- evidence-based nursing --- verpleegkundig beroep
Choose an application
Evidence-Based Nursing --- Oncology Nursing --- Hematology --- Practice Patterns, Nurses'
Choose an application
Neonatal nursing --- Evidence-based nursing --- Evidence-based medicine --- Nursing --- Newborn infants --- Decision making
Choose an application
Klinisch redeneren is een basisvaardigheid die iedere verpleegkundige zich geleidelijk aan eigen maakt. Dit boek en de bijbehorende website helpen je hierin flinke stappen te zetten, zodat je later in de beroepspraktijk verantwoordelijkheid op kan nemen voor patiënten. Deze beroepspraktijk en daarmee de verantwoordelijkheid van verpleegkundigen verandert in snel tempo. Door goede klinische redeneervaardigheden kan de moderne verpleegkundige deze veranderingen aan in een specifieke situatie rondom een zorgvrager.Dit boek legt uit hoe je klinisch redeneren kan leren en wat daar voor nodig is. Het benadrukt, naast inzicht in het verpleegkundig proces, de belangrijke rol van kennis en het opdoen van ervaring in de beroepspraktijk. Klinisch redeneren voor verpleegkundigen is opgebouwd aan de hand van de stappen van het verpleegkundig proces, zoals de analyse van de zorgvraag, verpleegkundig diagnostiek, verpleegkundige interventies en evaluatie. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan overdracht en samenwerking in relatie tot klinisch redeneren. Ook het belang van continue professionele ontwikkeling voor het klinisch redeneren komt aan de orde. De bijbehorende website biedt oefenmateriaal afkomstig uit de praktijk, met onder andere casuïstiek met oefenvragen. Het biedt je een realistische blik op de praktijk van de verpleegkunde en het is waardevol oefenmateriaal ter voorbereiding op stages.Het boek Klinisch redeneren voor verpleegkundigen is bestemd voor verpleegkundigen in opleiding, om vertrouwd te raken met klinisch redeneren. Daarnaast is het voor verpleegkundigen een houvast in de dagelijkse praktijk
605 --- klinisch redeneren --- Nursing --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- evidence-based nursing --- verpleegkunde --- richtlijnen (zorg) --- verpleegkundige interventies --- Klinisch redeneren --- evidence based practice - EBP --- Diagnostiek --- Verpleegkunde ; methodiek
Choose an application
Hoe komt de student tot een goede klinische redenering? Hoe kunnen denkfouten worden voorkomen? Welke rol speelt intuïtie? Hoe leren studenten hun klinisch redeneren te laten uitstijgen boven het verpleegkundig proces? De kwaliteit van de klinische redenering bepaalt in belangrijke mate of de patiënt optimale verpleegkundige zorg ontvangt. Daarom gaat het klinisch redeneren verder dan opstellen en uitvoeren van verpleegplannen, en speelt het een rol bij elk besluit in de patiëntenzorg. De verpleegkundige moet herkennen wanneer een klinische redenering nodig is, en om welke redenering het dan gaat. Om dit te bevorderen sluit dit boek aan bij de kennis over het leren van complexe cognitieve vaardigheden. Vanuit deze kennis zijn vier sets standaardvragen geformuleerd, waarmee de student cognitieve scripts kan ontwikkelen voor het redeneren over de diagnose, etiologie, prognose en interventies.He leren klinisch redeneren wordt ondersteund met casusvideo's, flitscolleges, ondersteunende en verdiepende informatie. De vragen die medestudent Fleur in dit boek stelt, gidsen de student door de leerstof over klinisch redeneren. De vragen van Fleur leren de student ook hoe evidence-based practice (EBP) het niveau van hun klinisch redeneren sterk kan verhogen.In het opleidingsprofiel Bachelor Nursing 2020 blijkt het belang van klinisch redeneren vooral uit twee rollen en competenties. In de Zorgverlenerrol komt de noodzaak van klinisch redeneren in complexe situaties naar voren. De onderzoekende houding zonder welke klinisch redeneren niet goed mogelijk is, wordt verwoord in de rol van de Reflectieve EBP-professional.Klinisch redeneren en evidence-based practice. Weloverwogen besluitvorming door verpleegkundigen bestaat uit drie delen.Deel 1, over klinisch redeneren, is geschreven voor eerste- en tweedejaars hbo-v-studenten. Hierin staat in de hoofdtekst wat de student (volgens de auteurs) ten minste zou moeten weten. Deel 2, over EBP, is ook voor latere opleidingsjaren geschikt. Het leert studenten wetenschappelijke artikelen kritisch te lezen en te beoordelen of deze bruikbaar zijn voor de eigen praktijk.Deel 3 omvat de extra's, zoals verdieping en extra uitleg. Daarnaast bevat dit deel materiaal specifiek voor docenten dat flexibel naar eigen wens is toe te passen. Vanuit het 4C/ID-model zijn complexiteitsniveaus, leertaken en deeltaakoefeningen opgenomen.
604.55 --- evidence-based practice --- verpleegkunde --- klinisch redeneren --- evidence-based nursing --- Nursing --- evidence-based methodiek --- 613.3 --- verpleegmethoden --- evidence based nursing --- evidence based practice --- methodiek --- systematisch verpleegkundig handelen --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- evidence-based verpleegkunde --- PXL-Healthcare 2016 --- verpleegkundig proces --- patiëntenzorg --- diagnostiek (geneeskunde)
Choose an application
Now in its second edition, this continues to be the only advanced practice nursing text to focus on core competencies in both epidemiology and population health. The new edition delivers essential content for Doctoral Nursing Programs (DNP) as outlined by the AACN, and encompasses the many changes in healthcare that affect population-based nursing, including the latest requirements set forth by the enactment of the ACA. All chapters include updated information, new content, and relevant case examples that exemplify successful strategies nurses have used to improve population outcomes. Featuring the contributions of several esteemed new authors, the second edition includes a timely new chapter on global health in population-based nursing and vital information about how new technology and social media can be used to improve population outcomes and to develop innovative solutions.The text describes the role of the APRN in identifying and mitigating healthcare disparities at the national and global level, and provides guidance on how to conduct community assessments. New topics include pay for performance implemented by the S, the overconsumption of salt and increasing use of electronic cigarettes, toxic stress, and more. High-level discussion questions and exercises help to reinforce core concepts. New online materials for faculty include answers to problem sets and supplemental discussion questions. In addition to its value as a primary course textbook in a DNP program, the text also serves as a supplementary text for graduate community health nursing programs. New to the Second Edition: Delivers essential content for Doctoral Nursing Practice (DNP) programs as outlined by the AACN Explains how new technology and social media can be used to improve population outcomes and develop innovative interventions. Offers high-level exercises and questions for discussion. Presents a timely new chapter on global health in population-based nursing. Covers ACA-related requirements such as conducting community health needs assessments. Provides updated information in all chapters with relevant examples, case studies, discussion questions, and references. Offers guidelines on the APRN's role in policy-making Presents expanded information on causality, confounding, and describes a comprehensive approach to measuring and interpreting survival data including prognosis Updates program design and development.
Public health nursing. --- Evidence-based nursing. --- Community Health Nursing --- Evidence-Based Nursing. --- Needs Assessment. --- Epidemiologic Methods. --- Evidence-based medicine --- Nursing --- Community health nursing --- Industrial nursing --- Epidemiologic Method --- Epidemiological Methods --- Methods, Epidemiologic --- Epidemiological Method --- Method, Epidemiologic --- Method, Epidemiological --- Methods, Epidemiological --- Epidemiology --- Assessment of Healthcare Needs --- Determination of Healthcare Needs --- Assessment of Health Care Needs --- Determination of Health Care Needs --- Educational Needs Assessment --- Assessment, Educational Needs --- Needs Assessment, Educational --- Needs Assessment, Healthcare --- Needs Assessments --- Needs Assessments, Educational --- Needs Assessments, Healthcare --- Nursing, Evidence-Based --- Evidence Based Nursing --- Nursing, Evidence Based --- Evidence-Based Medicine --- Evidence-Based Dentistry --- methods. --- Decision making --- methods --- Community health nursing. --- Community nursing --- Community health services --- Public health nursing
Choose an application
'Verpleegkundige zorgresultaten' is een vertaling van ‘Nursing Outcomes Classification (NOC)’. Deze derde, herziene Nederlandse editie is gebaseerd op de vijfde Amerikaanse druk en bevat meer dan 400 zorgresultaten. Met behulp van de zorgresultaten kunnen verpleegkundigen en andere zorgverleners de toestand van patiënten, mantelzorgers, gezinnen of gemeenschappen beoordelen en kwantificeren.Verpleegkundige zorgresultaten stelt verpleegkundigen in staat om veranderingen in de toestand van de patiënt na de interventies te beoordelen en op die manier de voortgang van de patiënt te volgen. De inhoud van het boek is afgestemd op Verpleegkundige interventies (NIC), de Internationale NANDA-diagnosen (Nanda international) en de Functionele gezondheidspatronen van Gordon. De belangrijkste kenmerken van dit boek:- volledigheid: 490 geactualiseerde zorgresultaten, waarvan 107 geheel nieuwe;- evidence-based;- duidelijke en klinisch zinvolle terminologie;- gebruiksvriendelijke structuur;- toepasbaar in verschillende disciplines;- getoetst in het veld. Verpleegkundige zorgresultaten draagt bij tot adequaat onderwijs in de klinische besluitvorming. Het boek voorziet in standaardisering en definiëring van de benodigde kennis voor verpleegkundig onderwijs en de verpleegkundige praktijk. Tevens is het een hulpmiddel om leerplannen beter te laten aansluiten op de praktijk. Dit boek is in de eerste plaats bedoeld voor verpleegkundigen. Leidinggevenden in de gezondheidszorg kunnen het boek gebruiken voor het onderzoeken van de effectiviteit en de kosten van de verpleegkundige zorg en het maken van een doelmatige planning. Nieuwe zorgresultaten zijn onder meer: Mate van dementie, Gebalanceerde leefstijl, Herstel na een operatie: direct postoperatief, Management van longontsteking, Stressmanagement, Schuldverwerking, Veilige zorgomgeving en diverse zorgresultaten op het gebied van Zelfmanagement.
613 --- verpleegkunde --- verpleegkundige diagnostiek --- evidence based nursing --- verpleegkundige classificatie --- diagnostiek (geneeskunde) --- Nursing --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- meetinstrumenten (psychologie) --- kwaliteitsmeting --- verpleegkundige interventies --- classificatie --- patiëntenclassificatie --- NOC --- PXL-Healthcare 2019
Choose an application
Wegwijs in de thuisverpleging biedt een antwoord op verschillende vragen waarmee de verpleegkundigen geconfronteerd worden en is bedoeld voor studenten verpleegkunde in de hogescholen en het hoger beroepsonderwijs. Wat zijn de belangrijkste evoluties in de thuisverpleging? Hoe wordt thuisverpleging gefinancierd? Wat zijn de mogelijkheden om als thuisverpleegkundige aan de slag te gaan? Wat is de eigenheid van de thuisverpleging? Wat is de plaats van de thuisverpleging binnen het huidige zorglandschap?Op al deze vragen biedt Wegwijs in de thuisverpleging een antwoord dat gefundeerd is in zowel de wetgeving als de huidige voorzieningen in het werkveld. Concrete casussen uit de dagelijkse praktijk illustreren de theoretische achtergrond.Verder wordt in deze tweede editie ingegaan op specifieke evoluties en trends in de thuisverpleging, de samenwerking met andere actoren in de zorg, de competenties waarover je moet beschikken om als thuisverpleegkundige te werken en de structuren waarin je aan de slag kunt. Zo krijgt de lezer een duidelijk beeld van wat het precies betekent een thuisverpleegkundige te zijn.Deze tweede editie bevat enkele kleine updates en toevoegingen zoals een nieuw hoofdstuk over innovatie en digitalisering en enkele nieuwe praktijkvoorbeelden.
Thuiszorg ; Vlaanderen --- Wit-Gele Kruis --- thuisverpleegkunde --- Thuisverpleegkunde (Wit-Gele Kruis) --- Thuisverpleegkunde (wit-gele kruis, wijkverpleegkunde) --- 604.94 --- verpleegkunde --- 613.8 --- Vlaanderen --- thuisverpleging --- Thuisverpleegkunde --- Thuisverpleging --- Verpleegkunde --- Thuisverpleging. --- Verpleegkunde. --- e-health --- Nursing --- evidence-based nursing --- eerstelijnsgezondheidszorg --- samenwerking --- mantelzorg --- Flanders --- thuiszorg --- PXL-Healthcare 2016 --- Cursus bachelor in de Verpleegkunde
Choose an application
Family Practice --- Evidence-Based Medicine --- Patient Education as Topic. --- Education, Patient --- Education of Patients --- Patient Education --- Patients --- Patient Participation --- Health Literacy --- Family Practices --- Practice, Family --- Practices, Family --- education --- Medicine, Evidence-Based --- Evidence Based Medicine --- Medicine, Evidence Based --- Decision Support Techniques --- Clinical Medicine --- Evidence-Based Dentistry --- Evidence-Based Nursing --- Patient Education as Topic
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|