Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
InterActie 5/6 – module – Speciale relativiteitstheorie Ontdek onze nieuwe methode Isaac-fysica Het nieuwe leerplan van de derde graad fysica (2014) verwacht dat er minstens 1 module in het 5e en 1 module in het 6e jaar gegeven wordt. Elke module werkt 1 onderzoeksveld uit de fysica verder uit en sluit aan bij actueel wetenschappelijk onderzoek. Een module neemt minimum 6 lesuren in beslag. Module speciale relativiteitstheorie Galilei begon ermee, Newton bevestigde het terwijl Maxwell zijn wetten er problemen mee hadden en uiteindelijk Einstein alles overhoop gooide: de ontwikkeling van de speciale relativiteitstheorie. In deze boeiende module gaan we dieper in op het ontstaan van deze theorie. Wat startte met vragen rond rust en beweging eindigde eeuwen later in E=m.c²? InterActie is een methode fysica voor het derde tot het zesde jaar ASO die zich kenmerkt door zijn degelijkheid, coherente leerlijn en verticale samenhang. InterActie staat voor wetenschappelijk doordachte inhoud en een sterke didactische benadering. De vele concrete voorbeelden uit de hedendaagse leefwereld, een duidelijke structuur met afgelijnde definities en eigenschappen zorgen mee voor een gemotiveerd en efficiënt leerproces.
485.41 --- 5e leerjaar s.o --- atoomkern --- Elektriciteit --- elektromagnetisme --- fysica --- halfgeleiders --- handboek --- Handboek/cursus --- kernfysica --- magenten --- materie --- radioactiviteit --- veiligheid --- leerboeken --- secundair onderwijs --- BSCH: vak: fysica --- BSCH: vak: wetenschappen --- 531.12 --- Derde graad --- Elektromagnetisme --- Fysica --- Kernfysica --- Materie --- Secundair onderwijs --- 371.67 --- 372.853 --- 373.5 --- 53 <075> --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.853 Natuurkunde --(niet-universitair onderwijs) --- Natuurkunde --(niet-universitair onderwijs) --- 53 <075> Physics--Schoolboeken --- Physics--Schoolboeken --- Natuurkunde --- (zie ook: geleiding) --- Middelbaar onderwijs --- Contains audio-visual material --- Schoolbooks - Didactic material --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- Magnetisme --- Verlichting (techniek) --- Relativiteitstheorie --- 3e graad secundair onderwijs
Choose an application
Kantoortechnieken. --- Economie ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- handboeken secundair onderwijs --- economie --- PXL-Education 2016 --- 486.1 --- 485.8 --- Economie --- Economie ; secundair onderwijs --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 371.67 --- 373.5 --- 372.833 --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.833 Economisch onderwijs. Handelswetenschappen. Economie --(niet-universitair onderwijs) --- Economisch onderwijs. Handelswetenschappen. Economie --(niet-universitair onderwijs) --- Economie - Recht --- Schoolbooks - Didactic material --- Algemene economie --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Gemeenschapsonderwijs
Choose an application
Sinds de Middeleeuwen heeft de universiteit vele veranderingen succesvol doorstaan. Maar het hele landschap van het hoger onderwijs is de afgelopen decennia zo snel en ingrijpend in beweging gekomen – onder andere met de opkomst van online learning, MOOC’s en rankings – dat de uitgangspunten van de universiteit nu opnieuw doordacht moeten worden.
Als rector magnificus van de Universiteit Utrecht heeft Bert van der Zwaan met tal van collega’s in Azië, Europa en Noord-Amerika gesproken over de ontwikkelingen binnen de stelsels van hoger onderwijs in hun land. Op basis van die gesprekken exploreert hij de toekomst van het hoger onderwijs, met als kernvraag: haalt de universiteit 2040?
781 Universitair onderwijs --- Science policy --- Higher education --- PXL-Central Office 2018 --- hoger onderwijs --- onderwijsvisie --- 378.429 --- 378.429 Theologische faculteiten: geschiedenis van --- Theologische faculteiten: geschiedenis van --- Higher education and state --- Higher education and state. --- European Union countries. --- Education, Higher --- State and higher education --- Education and state --- Government policy --- Law and legislation --- wetenschap, universiteit, onderwijs --- science, university, education
Choose an application
Fysica --- Secundair onderwijs. --- Technisch onderwijs. --- Kunstsecundair onderwijs. --- fysica --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 485.41 --- Mechanica --- Trillingen --- golven --- schoolboeken --- Natuurkunde --- didactiek secundair onderwijs - fysica --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2014 --- handboeken secundair onderwijs --- didactiek van de fysica --- Natuurkunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 372.853 --- 373.5 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.853 Natuurkunde --(niet-universitair onderwijs) --- Natuurkunde --(niet-universitair onderwijs) --- Middelbaar onderwijs --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Gemeenschapsonderwijs --- Bewegen --- Krachten (fysica) --- Arbeid --- Energie --- Gaswetten --- Druk --- Thermodynamica --- Smelten --- Stollen --- Verdamping --- Condenseren --- Sublimeren --- Technisch secundair onderwijs --- Geluid --- Elektromagnetisme --- Kunstsecundair onderwijs --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Didactics of physics --- Didactics of secundary education --- SO (secundair onderwijs) --- Elektriciteit --- Magnetisme --- Kernfysica --- Beweging --- Kracht (fysica) --- Arbeid (werken) --- Gaswet --- Stolling --- Sublimatie --- Plezier --- Belasting (fiscaal)
Choose an application
In het secundair onderwijs heb je een prima opleiding gekregen.Toch gaat het er op een hogeschool of universiteit heel anders aan toe dan je tot nu toe gewend bent. Daar kom je achter tijdens de eerste lesweek: docenten vragen je dingen te doen waarin je nauwelijks geoefend bent. Ze veronderstellen dat je dingen weet waarvan je soms nog nooit hebt gehoord. Ze verlangen dat je een houding aanneemt waar niemand je voor heeft klaargestoomd.Kortom, bij het aanvatten van een hogere studie zijn je kennis, je vaardigheden en je attitude nog pril. Maar niet getreurd; dit boek kan voor jou het verschil maken. Via praktische tips en wijze raad zorgen de auteurs voor een vlotte overgang naar het volgende onderwijsniveau. Ze leggen uit hoe je jezelf kan veranderen van een leerling in een onderzoekende student. Met de juiste ingesteldheid en een paar praktische basisvaardigheden is iedereen in staat om hogere studies aan te vatten met een hoge kans op slagen. Dit boek wijst je de weg. De rest is aan jou.Bron : http://www.pelckmanspro.be
Hoger onderwijs ; studeren. --- Study methods --- studiebegeleiding --- studeren --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- 371 --- Studeren --- Studievaardigheden --- overgang secundair onderwijs hoger onderwijs --- hoger onderwijs --- Overgang secundair onderwijs - hoger onderwijs --- 489.52 --- 489.51 --- 489.59 --- didactiek --- studiekeuze --- studievaardigheden --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- 378 --- Studiebegeleiding --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs-hoger onderwijs --- hoger onderwijs - overige onderwerpen, stages --- Studiemethodiek --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- PXL-Central Office 2017 --- overgang secundair-hoger onderwijs --- informatievaardigheden --- Studiemethoden --- Hoger onderwijs --- Studiemethode
Choose an application
Met Spraakwater voor docenten voer je op een leuke en interactieve manier een gesprek met collega's over onderwijs en lesgeven. Docenten worden uitgedaagd om te kiezen bij dilemma's en antwoord te geven op interessante vragen.'Wanneer is een les voor jou geslaagd?', 'Eruit sturen of binnen de klas oplossen?', 'Wat is je mooiste herinnering als docent?' en 'Boeken of digitaal'. Spraakwater voor docenten biedt deze en nog veel meer andere onderwerpen als uitgangspunt voor een gesprek. De categorieën voor de speelkaarten zijn ontleend aan de zeven competenties van de docent. Docenten leren van elkaars ervaringen, krijgen nieuwe inzichten en leren elkaar beter kennen.Spraakwater voor docenten biedt:48 speelkaarten verdeeld over 5 categorieën:- Didactiek & vakinhoud- Pedagogisch handelen- Organisatie- Samenwerken & reflecteren- HersenkrakersDoelen van Spraakwater voor docenten:- leren van elkaar- een (informeel) gesprek voeren over onderwijs en lesgeven- ervaringen uitwisselen- elkaar beter leren kennenBron: https://www.uitgeverij-deviant.nl/methodes/spraakwater-voor-docenten/
Spellen --- Onderwijs --- Lesgeven --- Docenten --- Games --- Didactische werkvormen --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- HO (hoger onderwijs) --- didactiek --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Didactics of higher education --- Nederlands --- Mondelinge taalvaardigheid --- Gesprekken --- Kennismakingsspelen --- Vragen stellen --- Spreken --- Argumenteren --- Luisteren --- Gespreksvoering --- Leraren hoger onderwijs --- Leraren --- Teambuilding --- Kritisch denken --- Leraren basisonderwijs --- Leraren secundair onderwijs --- Competenties --- Gesprek --- Kennismakingsspel --- Leraar hoger onderwijs --- Leraar --- Leraar basisonderwijs --- Leraar secundair onderwijs --- Competentie --- Internationalisering --- Gedrag --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Natuurwetenschappen ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 485.4 --- natuurwetenschappen --- secundair onderwijs --- leerboeken --- Natuurwetenschappen ; secundair onderwijs --- 485.43 --- schoolboeken --- biologie --- Secundair onderwijs --- Natuurwetenschappen --- didactiek secundair onderwijs - biologie --- Natuurkunde - Scheikunde - Biologie --- Schoolbooks - Didactic material --- 371.67 --- 373.5 --- 372.850.1 --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.850.1 Natuurwetenschappen --(niet-universitair onderwijs) --- Natuurwetenschappen --(niet-universitair onderwijs) --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2014 --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2015 --- PXL-Education 2016 --- Biologie --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Gemeenschapsonderwijs --- Meten --- Plantkunde --- Zaadplanten --- Determineren --- Celbiologie --- Materie --- Aggregatietoestanden --- Spijsvertering --- Ademhalingsstelsel --- Transport --- Krachten (fysica) --- Proeven (wetenschappen) --- Voortplanting --- Menskunde --- Uitscheidingsstelsel --- Bloedsomloop --- Leven --- Seksueel overdraagbare aandoeningen (SOA) --- Moleculen --- Atomen --- Deeltjesmodel --- Onderwijssecretariaat van Steden en Gemeenten (OVSG) --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Leefgebieden --- Biodiversiteit --- Voedselketen --- Energie --- Fotosynthese --- Warmte --- Stralingen --- Faseovergangen --- Spijsverteringsstelsel --- Seksueel overdraagbare aandoening --- Molecule --- Atoom --- Deeltjesfysica --- Kracht (fysica) --- OVSG --- Aggregatietoestand --- Determinatie (biologie) --- Proef (wetenschap) --- Voortplanting (biologie) --- Leefgebied --- Straling --- Faseovergang --- Belasting (fiscaal) --- Zaadplant --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
BIOgenie+ 1 is een compleet en uitdagend leerwerkboek natuurwetenschappen voor het eerste jaar van de A-stroom van het Katholiek Onderwijs. Het leerwerkboek is rijkelijk geïllustreerd met kleurrijke, recente foto’s en tekeningen die de leerstof verduidelijken en het inzicht in de materie aanscherpen. Leerlingen leren onderzoeksvaardigheden en worden stap voor stap naar zelfstandig onderzoek geleid. Het leerwerkboek van BIOgenie+ 1 werd in het kader van de onderwijshervorming herwerkt. Aan het didactische concept werd niet geraakt. We zorgen ervoor dat de uitgave voldoet aan de basis- en verdiepingsdoelstellingen van het leerplan (conceptuele doelen). Daarnaast voorzien we op het online leerplatform diddit een extra aanbod. Overzicht nieuwigheden Leerwerkboek * Er zijn inhouden verdwenen uit het leerwerkboek. Die worden ter beschikking gesteld op het diddit-lesmateriaal. * Er is een herorganisatie van inhouden, waarbij ook inhouden uit het huidige leerjaar 2 zijn opgenomen. * Er zijn ook nieuwe inhouden toegevoegd. * In het nieuwe leerwerkboek blijft een (aangepast) verdiepend/verbredend aanbod bestaan. * Het aanbod van ‘Aan de slag’ blijft, maar wordt geactualiseerd met onder andere experimenten rond composteren en wateronderzoek. * Het leerboek en werkboek worden niet aangepast naar de nieuwe leerplannen. Een gebruiker van het leerboek en werkboek heeft toegang via diddit tot het lesmateriaal van het leerwerkboek.
371.67 --- 373.5 --- 372.857 --- #BSCH: vak: biologie --- #BSCH: vak: wetenschappen --- leerboeken --- natuurwetenschappen --- 485.43 --- biologie --- schoolboeken --- 530 --- Biologie --- 485.4 --- Ademhaling --- Natuurwetenschappen --- biotoop --- gewervelde dieren --- organismen --- spijsvertering --- Natuurwetenschappen ; secundair onderwijs --- Natuurwetenschappen ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- #BSCH: vak: chemie --- #BSCH: vak: fysica --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.857 Biologie --(niet-universitair onderwijs) --- Biologie --(niet-universitair onderwijs) --- didactiek secundair onderwijs - biologie --- Natuurkunde --- Natuurkunde - Scheikunde - Biologie --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- natuurwetenschappen ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- secundair onderwijs --- handboeken secundair onderwijs --- didactiek van de biologie --- PXL-Education 2016 --- PXL-Education 2014 --- Natuurwetenschappen ; leermiddelen ; secundair onderwijs --- Biologie ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Zaadplanten --- Leefgebieden --- Gewervelde dieren --- Anatomie --- Celbiologie --- Microscopen --- Materie --- Chemie --- Fysica --- Deeltjesmodel --- Energie --- Spijsvertering --- Transport --- Uitscheidingsstelsel --- Bloedsomloop --- Energiebronnen --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Voedselkringloop --- Biodiversiteit --- Fotosynthese --- Voortplanting --- Menskunde --- Kunststoffen --- Krachten (fysica) --- Thermodynamica --- Stralingen --- PXL-Education 2019 --- Leefgebied --- Microscoop --- Deeltjesfysica --- Energiebron --- Tekenen --- Belasting (fiscaal) --- Grafische sector --- Voortplanting (biologie) --- Kunststof --- Kracht (fysica) --- Straling --- Industrie --- Zaadplant --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Natuurwetenschappen --- Technisch onderwijs. --- Didactics of sciences --- MAVO (Middelbaar Algemeen Voortgezet Onderwijs) --- natuurwetenschappen --- Natuurwetenschappen ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.5 --- 372.850.1 --- 485.4 --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.850.1 Natuurwetenschappen --(niet-universitair onderwijs) --- Natuurwetenschappen --(niet-universitair onderwijs) --- Natuurkunde - Scheikunde - Biologie --- Schoolbooks - Didactic material --- Natuurwetenschappen: handboek secundair onderwijs --- Natuurwetenschappen ; secundair onderwijs --- leerboeken --- secundair onderwijs --- PXL-Education 2014 --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2016 --- PXL-Education 2015 --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Biologie --- Bacteriën --- Virussen (biologie) --- Chemische stoffen --- Chemische reacties --- Fysica --- Materie --- Massadichtheid --- Krachten (fysica) --- Zwaartekracht --- Kunstsecundair onderwijs --- Gemeenschapsonderwijs --- Licht --- Druk --- Meten --- Krachten --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Stralingen --- Energie --- Chemie --- Vermogen --- Geluid --- Periodiek systeem der elementen --- #BSCH: vak: natuurwetenschappen --- #BSCH: vak: wetenschappen --- Bacterie --- Virus (biologie) --- Stof (chemie) --- Chemische reactie --- Kracht (fysica) --- Donker --- Straling --- Vermogen (bezittingen) --- Periodiek systeem --- Belasting (fiscaal) --- Grafische sector --- Onderzoek (wetenschap) --- Vermogen (capaciteit) --- #BSCH: vak: Natuurwetenschappen
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|