Narrow your search

Library

KU Leuven (33)


Resource type

dissertation (33)


Language

Dutch (24)

English (9)


Year
From To Submit

2017 (33)

Listing 1 - 10 of 33 << page
of 4
>>
Sort by

Dissertation
Eat Healthy, Stay brilliant: Een onderzoek naar de westerse gezondheidscultuur: analyse van gezonde voedingsverpakkingen
Authors: --- ---
Year: 2017 Publisher: Leuven KU Leuven. Faculteit Letteren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Door een groeiende kennis en interesse van gezonde voeding, wordt onze gezonde voedingscultuur alsmaar belangrijker. Het lijkt steeds meer op een levensstijl waarbij verschillende elementen zoals gezonde voeding, beweging, enz. van belang zijn. De consument heeft meer en meer nood aan gezond, eerlijk voedsel. Hierdoor is een nieuwe generatie van gezonde voedingsproducten ontstaan die natuurlijke, onbewerkte ingrediënten bevatten en een transparante boodschap willen overbrengen. Deze boodschap brengen ze voornamelijk over aan de hand van hun verpakkingen. Deze thesis onderzoekt onze gezonde voedingscultuur door de analyse van gezonde voedingsverpakkingen. Vormelijke elementen in onze omgeving vertellen ons namelijk enorm veel over onze gewoontes en cultuur in het algemeen op een non-verbale manier. In de literatuurstudie wordt nagegaan op welke manier onze huidige gezondheidscultuur tot stand is gekomen door te kijken naar de geschiedenis van de gezondheidscultuur gelinkt aan het lichaamsideaal. Na deze inleiding wordt de gezondheidscultuur de dag van vandaag even onder de loep genomen. Dit is echter een beknopte weergave aangezien het onderzoek hierover meer duidelijkheid zal geven. Vervolgens wordt dit aspect gelinkt aan het branden van gezonde voeding. Daarna wordt een onderzoek gevoerd waarbij drieëntwintig verpakkingen visueel geanalyseerd worden. Uit deze analyse worden enkele besluiten getrokken die als basis dienen bij het volgende onderdeel, nl. de case studies. Beide cases – Rude Health en Pipcorn – worden grondig geanalyseerd waarbij de betekenis achter de visuele elementen op de verpakking van belang is. Hierbij worden beide verpakkingen onderworpen aan een semiotische analyse. De cases worden tenslotte met elkaar vergeleken waarna een algemeen besluit volgt. Deze besluiten tonen, samen met de rest van de thesis, dat enkele belangrijke aspecten over het branden van gezonde voeding en onze gezondheidscultuur in het algemeen naar voor zijn gekomen door het analyseren van de verpakkingen. De producten hebben een symbolische waarde en maken deel uit van een grotere gezonde levensstijl. De manier waarop deze boodschap vertaald wordt, kan echter verschillen. Het verschil tussen het natuurlijke, onbewerkte aspect enerzijds en het energieke anderzijds is duidelijk merkbaar. De meeste producten schommelen hier echter tussen. Ten derde is de transparante, straightforward boodschap die de merken willen overbrengen heel duidelijk bij de vormelijke tekens op de verpakking. Tenslotte communiceren de merken op een constructieve, optimistische manier waarbij ze de consument aanspreken op een moraliserende, indirecte manier. Al deze elementen kunnen dan ook teruggekoppeld worden naar onze gezonde voedingscultuur in het algemeen.

Keywords


Dissertation
Precariteit in de muziekindustrie
Authors: --- ---
Year: 2017 Publisher: Leuven KU Leuven. Faculteit Letteren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The title of this thesis immediately raises two main questions. What is precarity exactly and how does it affect the music industry? Firstly, the methods of the qualitative research are explained, with an introduction of the seven interviewees (Lotte Leemans, Koen Lamberechts, Michael Bauwens, Linde Verjans, Jeroen Vanbever, Chantal Acda and Tom Kestens). Secondly, some important empirical and qualitative studies about the welfare and economic status of musicians will be discussed, with extra stress on ‘some’, since there aren’t that many studies about the music industry, let alone the well-being and job-insecurity of artists. Precarity is a condition of existence without predictability, stability or security. The term is used in a negative context as well as in a positive one, although the latter situation occurs less than the former. Ongoing critics and discussion in debates concerning the growing precarity is preceded by the explanation of derivations like precariat and precariousness. After the theoretical part of the thesis, it’s time for the case studies where the research is illustrated by observations and conclusions alternated by quotes and paraphrases. Every professional musician has his own unique experience and perspective which, once compared and combined, makes for various mixed cocktails of contradictions and similarities. The analysis is structured around three main topics: the current situation of the artist in the music industry, the problems in this industry and the possible solutions for it. It is discovered that there is a chain of reactions, starting with the digitalization of the modern world. This digitalization causes an oversupply of unexperienced musicians, which causes in its turn uncertainty and forced flexibility among artists, who take everything they can get, even if it’s for free. The artist is the source of music and he should be put in the (digital) spotlights, instead of being manipulated by labels, agencies or online platforms. Luckily, besides listing causes of precarity, the interviewees came up with a variety of solutions for the precarity in the music industry. The musicians themselves, as well as the music industry, the society and the state can help to solve the precarity amongst artists. Musicians should fight for their rights instead of getting down on their knees and pray (figuratively). Society blindly follows the opinions of music experts (without stress on expert most of the time) and social media which is not ideal. The influence of the internet positively increases promo and publicity but people should be more critical. Organizations like Poppunt, Kunstenloket and GALM should keep striving for better conditions for the artist. SABAM helps the creating artists to be paid for the use of their songs. The state should rethink their strategies with regard to subsidies. The worst they can do is lower the subsidies for the arts even more to lower the state’s budget deficit. An interesting discussion about a basic income for everyone and whether or not this has a positive effect on the music industry is a last solution to precarity. While this still sounds utopic and unrealistic, it’s already being tested in some countries (Netherlands and Finland). It’s safe to say that all is not lost. The music industry is a precarious industry but this precarity can be decreased in several ways through the contribution of the state, the society’s perspective, the music industry and the musicians themselves.

Keywords


Dissertation
Fans in Rouw: Een analyse van fanreacties op het overlijden van een beroemdheid of fictief personage volgens de vijf stadia theorie
Authors: --- ---
Year: 2017 Publisher: Leuven KU Leuven. Faculteit Letteren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The relationship between fans and their fanobject is often subjected to criticism. ‘They lost contact with reality, they are irrational and obsessive attention-seekers and they shriek too much with high pitched voices’. When a treasured artist dies or their favorite character leaves a show, their feelings of loss and bereavement are seldom taken seriously. Ever since 1990 fan studies have tried to refute these prejudices towards being a fan or being part of a fandom by proving the positive influence it can have on an individual. It makes them part of a participatory culture with its own traditions, practices and transformative objects while validating their identity. Besides the fan-fan relations, fans also maintain relationships with their fan object. These one way, illusionary relationships with public figures, based on mass media instead of direct interaction, are called parasocial relationships. The emergence of a parasocial relation is connected to certain factors such as identification, similarity, relevance, esthetics, ethics and epistemology. They offer fans ontological security, friendship and a way to enhance their selves. Through identification they receive a confirmation of their own identity. It is only reasonable that fans are confronted witch feelings of loss when these parasocial relations come abruptly to an end. The fact that we are able to react with genuine emotions to imaginary stimuli is a fundamental part of our cognitive architecture. But how is it possible to have real fictional-emotions, while simultaneously being aware of the fictionality? This problem can be defined as the Knowledge Problem. We are able to act differently with fictional input than actual input because we are able to’bracket fictionality’. We temporarily move our physical situation to the periphery. The more we are absorbed by fiction the less we are aware of the fictionality of the content, the more real it will appear and the more intense our emotional reaction will be. Based on different case studies I examined the different reactions of the fan as bereaved. I discuss a variety of celebrity and character deaths by different causes: natural death, traumatic passing and suicide. Starting from the hypothesis that fans also experience a period of mourning, I compared the case studies to one of the most popular theories about the general psychological response to loss: the five stage theory of Kübler-Ross. With information gathered from different online platforms I was able to find evidence for the five stages: denial, yearning/bargaining, anger, depression and acceptance. The cases entail amongst others the suicide of the character Werther, the fictional death of Sherlock Holmes, the resurrection of Jon Snow and the death of David Bowie and Elvis Presley. Fans mourn the loss of their idols in a very public manner. This even seems to be a rising trend in all parts of society. Social media turns out to be the ideal platform to express your grief and to remember someone: it suggests anonymity, helps create a cultural past and most importantly it creates a space for disenfranchised grievers where they can find an empathic, like-minded community. As I followed general online tendencies and gathered information from online platforms, I did not deal with the individual mourning process of a fan. But I was able to gather proof for different mourning indicators which confirms the sincerity of the emotions of these fans.

Keywords


Dissertation
Work in Progress: Een explorerend kwalitatief onderzoek naar personen met een migratie-achtergrond die professioneel aan het werk willen in de culturele sector
Authors: --- ---
Year: 2017 Publisher: Leuven KU Leuven. Faculteit Letteren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze masterthesis, onderdeel van Culturele Studies, vertrekt vanuit een participatieve observatie bij vluchtelingen. Bij aankomst in hun nieuw land krijgen vluchtelingen vaak de ambitie om naar hun (nieuwe) dromen toe te leven. Ze willen een degelijke job kunnen vinden in een sector die hun voorkeur draagt. Onder enkele van hen is dit de culturele sector. Deze thesis onderzoekt hun problemen en doelstellingen aan de hand van kwalitatief onderzoek. De voornaamste bronnen zijn de afgenomen interviews van negen vluchtelingen, twee niet-vluchteling-migranten en vijf werknemers van verschillende organisaties die in nauw contact kwamen met de doelgroep in voor dit onderzoek relevante situaties. Deze thesis begint met een uitleg over de motivatie van vluchtelingen om te werken in de culturele sector. Het tweede deel zal een overzicht geven van de drempels waarop zij botsen. In het derde deel zal gezocht worden naar antwoorden op drie verschillende niveaus. Het eerste niveau bekijkt organisaties die de instructies van de overheid nauw opvolgen (met een focus op de VDAB en het OCMW). Het tweede niveau onderzoekt op welke manier socio-culturele organisaties een steentje kunnen bijdragen en een evenwicht kunnen vinden tussen enerzijds de verwachtingen van de overheid en anderzijds de verwachtingen van vluchtelingen. In het derde niveau worden vier casussen besproken over hoe vluchtelingen er in kunnen slagen om het op eigen houtje te maken in de culturele sector. Deze vier casussen waren vooral succesvol omdat vluchtelingen een groot deel van de drempels hadden kunnen overwinnen. Hoewel beschreven wordt dat zij het grootste deel uit zichzelf bereikt hadden, viel het op dat de (indirecte) hulp van overheidsorganisaties en socio-culturele organisaties op verschillende vlakken een opstap konden bieden, onder andere doordat zij konden helpen bij de uitbreiding van het netwerk. Wat ook relevant bleek was hun achtergrond, in die zin dat wanneer ze al veel succes, ervaring en kennissen hadden vóór ze hun thuisland verlieten, ze in België ook grotere kansen leken te hebben. De antwoorden die in de thesis gegeven worden zijn van kwalitatieve en exploratieve aard. Door het klein aantal geïnterviewde respondenten is het niet mogelijk om veralgemeningen te maken. Dit onderzoek biedt hoe dan ook wel een inzicht in de situaties van vluchtelingen en de obstakels die zij ervaren, wanneer zij in de culturele sector willen werken, wat kan gebruikt worden als basis voor verder onderzoek.

Keywords


Dissertation
Cultuurparticipatie structureel aanpakken
Authors: --- ---
Year: 2017 Publisher: Leuven KU Leuven. Faculteit Letteren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This research examines the ‘local networks for participation of people in poverty’ (lokale netwerken voor vrijetijdsparticipatie van mensen in armoede) as a case study on a structural approach of cultural participation. An approach meaning to avoid cultural participation being the effort of single organisations. The novelty of these local networks are the intersectoral collaboration within local policy and the collaboration with local organizations working for people in poverty. The third important aspect of these networks is the involvement of the target group: organizations representing people in poverty or the people in poverty themselves are part of the local network and consulted for policy decisions. The focus rests on cultural participation, yet uses insights from the youth, social and sports departments as well since the local networks aim to improve collaboration between these departments. These strengths of the local networks are critically analysed: Is the structure of the local network really giving all these actors a say in policy making? The first part consults academic research on structuring and governing local networks to evaluate the case study. The necessary actors are present, but how to organize the structure in order to have an efficient, yet inclusive policy making. The second part of the research discusses the conditions for policy participation of the target group. The cultural field needs to step away from a perspective that participation is trying to get specific target groups into their existing structure. Local networks can help organizations in their city to facilitate this. The local network broaden their perspective as well through the input of the target group within the formal meetings. A practice that is not that easy: a need for a good way of representation is posed. The final theme discusses in more detail the view on target groups and how the networks should delimit their focus with notice to the dynamic and symbolic function of a group. Theory is taken from a view on migration that acknowledges the reality of mixed identity.

Keywords


Dissertation
Online Dating in the Popular Romance Novel
Authors: --- ---
Year: 2017 Publisher: Leuven KU Leuven. Faculteit Letteren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Online dating is alomtegenwoordig is onze hedendaagse samenleving. Kranten en tijdschriften schrijven regelmatig over nieuwe ontwikkelingen; reclamespots op de televisie promoten dating sites en de personages van films en tv-series daten online. Er is echter één medium dat niet vertegenwoordigd is in deze opsomming, namelijk literatuur. Deze thesis onderzoekt bijgevolg of online dating ook literatuur beïnvloedt. Dat is echter een te breed domein om in een thesis te onderzoeken en daarom wordt er in dit onderzoek gefocust op het genre van de populaire romantische roman. Ook een onderzoek naar online dating in al zijn aspecten is te ambitieus voor een masterproef en bijgevolg wordt, meer specifiek, de invloed van online daten op de ervaring en perceptie van romantiek in het genre bestudeerd. De masterpoef is opgedeeld in twee grote delen. De twee eerste hoofdstukken bestaan uit een literatuurstudie van het genre van de populaire romantische roman en van het fenomeen online dating. Het doel van de literatuurstudie is om een beter begrip te krijgen van zowel het literaire genre als het sociale fenomeen en om die kennis vervolgens toe te passen in de case studies. Het tweede deel van deze masterproef bestaat uit twee case studies, namelijk Rachel Gibson’s Sex, Lies and Online Dating en Melissa McClone’s Dream Date with the Millionaire. In beide werken wordt het plot beschreven en de invulling van de essentiële narratieve elementen geanalyseerd. Vervolgens ligt de focus op de vertegenwoordiging van online dating in de romans. Uit het onderzoek blijkt dat online dating in slechts een klein aantal populaire romantische romans te vinden is. Daaruit volgt dat het fenomeen niet beschouwd kan worden als een optioneel narratief element van het genre, aangezien die elementen niet noodzakelijk maar wel erg frequent voorkomen. De inclusie van het fenomeen heeft echter wel een invloed op drie essentiële narratieve elementen, namelijk de samenleving; de ontmoeting en het conflict. Het genre past zich daarnaast aan aan sociaal-culturele veranderingen en online dating aanwenden, sluit hier bij aan. Het moet echter opgemerkt worden dat hoewel het fenomeen deel uitmaakt van het plot, de protagonisten zelf online geen liefde zoeken. Ze hebben een ander motief om zich voor de sites in te schrijven. Het genre past zich bijgevolg maar gedeeltelijk aan aan deze ondertussen geaccepteerde vorm van daten. Beide bevindingen doen vermoeden dat het genre een conventionele manier van liefde zoeken verkiest. Online dating beïnvloedt de protagonisten hun ervaring van liefde door als een trigger te functioneren die een relatie doet ontluiken. Ook al wordt het internet niet gebruikt als een tool om een romantische partner te zoeken, in de case studies zorgt het wel voor een cruciale ontmoetingscontext. De protagonisten zelf doen echter hun best om zo onaantrekkelijk mogelijk over te komen op de sites en bijgevolg diens werking te saboteren. Het fenomeen staat in de werken in een slecht daglicht, wat bijdraagt aan de motivatie om ze niet te gebruiken om een partner te zoeken. Door die ingesteldheid is er ook niet veel schaamte te bespeuren, met uitzondering van een vrouwelijke protagonist die voor een dating site werkt die geassocieerd wordt met hook-ups. Online dating beïnvloedt hun perceptie op liefde, doordat ze, ondanks dat ze niet openstonden voor een nieuwe relatie, toch voor de persoon vallen die ze online ontmoeten en die afwijkt van de doorsnee online dater.

Keywords


Dissertation
Ogen op mijn ogen. De narratieve gevolgen van intermediale intertekstualiteit in 'De consequenties' van Niña Weijers
Authors: --- ---
Year: 2017 Publisher: Leuven KU Leuven. Faculteit Letteren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze masterproef (Ogen op mijn ogen. De narratieve gevolgen van intermediale intertekstualiteit in Niña Weijers' 'De consequenties') bestudeert het literaire mechanisme van de intertekstualiteit en de interdisciplinaire intermedialiteit, en hoe ze met elkaar interageren in een roman - de roman van Weijers bevat een enorme hoeveelheid verwijzingen naar kunsten, maar ook cultuur in het algemeen - waarmee ik ze als betekenisvol wil aantonen. Dat betekent dat de verwijzingen een betekenisvolle bijdrage leveren aan het narratief van de roman, maar ook dat de referenties aan betekenis veranderen of winnen door hun plaats in de roman. De bronnen die ik gebruikte voor het descriptieve gedeelte werden verzameld uit allerlei werken van literaire pioniers, zoals Roland Barthes en Paul Claes, maar ook inzichtrijke essaybundels over zowel het literaire als het intermediale veld. Het analytische gedeelte maakt vooral gebruik van 'De consequenties', maar ook secundaire literatuur zoals Zwagermans essays over kunst. De structuur van de paper is als volgt: na een introductie over de geschiedenis van intertekstualiteit in een eerste deel, geef ik beschrijvingen van andere disciplinaire studies (zoals intervisualiteit) en combineer ik die velden tot intermediale intertekstualiteit. Het tweede deel bevat een literaire analyse van de roman om een kader te scheppen voor de referenties. In het laatste deel tonen drie casussen uit verschillende velden (performanceliteratuur, een essay over videoperformances en fotografie) hoe ze inderdaad betekenisvol met de roman interageren en hoe hun betekenis zelf ook wordt beïnvloed door de roman als geheel. Op die manier combineert deze thesis een brede descriptieve studie met een specifieke analyse om zo de grote theorieën uit de culturele studies toe te passen op het concrete veld van kunst en cultuur.

Keywords


Dissertation
Gay Space Rocks: A Textual Analysis of Queer Resistance in Cartoon Network's 'Steven Universe'
Authors: --- ---
Year: 2017 Publisher: Leuven KU Leuven. Faculteit Letteren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Since the late 20th century, heteronormativity in children’s media has been researched and discussed by scholars of media, pop culture, gender, sexuality, and child psychology and sociology. As a result, the study of heteronormativity in children’s media is a complex and highly interdisciplinary one. A number of different studies have uncovered extreme heteronormativity in children’s media in their analysis of representation of for example gender, sexuality, and family constructions in children’s media and how these representations affect children’s social world view. Textual analysis demonstrates that popular entertainment for children is vastly behind when it comes to depicting gender diversity and progressive subject matters. Some of these studies will be discussed in this thesis, with special attention to a few specific reinforcements of heteronormativity in children’s media: the reinforcement of hegemonic masculinity, the assumed and even celebrated position of hetero-romantic love and the subsequent ignoring of homosexuality and gender fluidity, and the emphasis on the superior position the traditional nuclear family holds within western society. Not only is the reinforcement of heteronormativity usual in children’s media, it even appears to be a defining characteristic of the industry. The introductory discussion of heteronormativity in children’s media forms the basis for the essence of this thesis: an in-depth textual analysis of Steven Universe, a Cartoon Network series that actively resists gender and sexuality conventions within the animated cartoon, and children’s media in general. By use of a semiotic analysis, a discussion of queer characters and themes and the encompassing theme of love and acceptance on Steven Universe, this thesis demonstrates the specific ways in which Steven Universe problematizes the assumptions and fundamentals of heteronormativity. I argue that Steven Universe is unique in the way it celebrates the animated cartoon, while at the same time opening up the scope of possibilities of animation, and critically modifying certain traditions within the genre. By discussing previous analyses of queer resistance within children’s media and the animated cartoon, I indicate how Steven Universe fundamentally differs from existing subversions of heteronormative conventions in the industry. This analysis demonstrates how the series consciously goes deeper in its representations of queer themes and identities, without it turning into a story that directly revolves around homosexuality or transgenderism. Lastly, I discuss the discourse surrounding the series and how the relations between Steven Universe’s creators, the press critics, and the fans of the series actively contribute to addressing and subverting heteronormativity in western society.

Keywords


Dissertation
How-To-Write-With-Color
Authors: --- ---
Year: 2017 Publisher: Leuven KU Leuven. Faculteit Letteren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op heden ontvangt de creatieve industrie veel kritiek op het gebrek aan etnische representatie, zowel in hun werknemers als in hun producten. Zo getuigen wij ‘whitewashing’ op het grote scherm en een overaanbod aan blanke boekprotagonisten in de uitgeverijsector. Deze proefschrift streeft ernaar om het belang van representatie van etnische diverse personages in YA-literatuur te definiëren, en specifieker wat ‘goede’ representatie inhoudt. Ruden Sims Bishop schreef dat literatuur de kracht heeft om menselijke ervaringen te weerspiegelen waarin lezers hun eigen leven en ervaringen in kunnen terugvinden. Vandaar dat literatuur etnisch diverse personages nodigt heeft om die minderhedengroepen te tonen dat ze, als deel van onze samenleving, ook actief deelnemen in haar cultuur. Een uitspraak dat erg voor de hand ligt, maar praktisch niet tot zijn werking komt. Het is niet simpel om een éénduidig antwoord te voorzien op wat de term ‘goede representatie’ inhoudt. Deze proefschrift probeert vooral het belang ervan aan te halen zonder simultaan een perfect blauwdruk toe te reiken. Het onderzoek rond het gerelateerde schrijfadvies duidt aan dat een schrijver eerst verschillende stappen moet zetten vooraleer zijn verhalen de boodschap van een respectvolle inclusie van etnische minderheden kan reflecteren. Opzoekwerk en communiceren met die etnische minderheden vormen het schrijfadvies om naar dat einddoel te streven. ‘How-To-Write With Color’ toont dat het belang van goede representatie ligt in de uitdaging om ondervertegenwoordiging en misrepresentatie te elimineren en overheersende vertellingen die gebaseerd zijn op vooroordelen en stereotypen te ontkrachten. Uiteindelijk wordt goede representatie gereflecteerd in authentieke en gevarieerde etnisch diverse personages dat een waarachtige versie van de diversiteit in onze wereld weerspiegelt.

Keywords


Dissertation
Beyond the streets - street artists in virtual communities on social media
Authors: --- ---
Year: 2017 Publisher: Leuven KU Leuven. Faculteit Letteren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The practice of writing on walls has a long and varied history, which dates back to Neolithic cave drawings. Nowadays the spontaneous appearance of art in the daily urban spaces we all inhabit, has become increasingly popular under the name of “street art”. This art form significantly transformed the art world from the outside in and from the inside out, as well as the ways in which art and the public spaces in which it appears can be viewed and experienced. Since the 90’s, the Internet became street art foremost platform of dispersions, mutual influence and new ‘public’ space to explore. However, many sources don’t include the topic of street art on the Internet, its consequences and possibilities. Or it is treated as nothing more than a side aspect that only further complicates the understanding and appreciation of this ephemeral art form. Because of the hiatus in the existing literature and main discussion when it comes to street art online, I am convinced that it is urgent and crucial to come to a deeper understanding of this currently essential aspect of the practice. Instead of focussing on the general implications of the virtual proliferation of the practice, I explore the consequences and different aspects of street artists being active online in the following thesis. Specifically, I focus on the online communities that are active on social media, where street art lives, engages and converges with other members of the communities around street art on the worldwide web. Not only through literary research via new media studies, sociology and cultural studies; also by investigating several case studies - including interviews and a survey.

Keywords

Listing 1 - 10 of 33 << page
of 4
>>
Sort by