Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Despite the impressive strides made in the past century in the understanding of Second Temple Jewish history and the strong scholarly interest in paideia within ancient Greek, Hellenistic, Roman, and late antique Christian cultures, the nature of Jewish paideia during the period has, until recently, received surprisingly little attention. The essays collected here were first offered for discussion at the Fifth Enoch Seminar Nangeroni Meeting, held in Naples, Italy, from June 30 – July 4, 2015, the purpose of which was to gain greater insight into the diversity of views of Jewish education during the period, both in Judea and Diaspora communities, by viewing them in light of their contemporary Greco-Roman backgrounds and Ancient Near Eastern influences. Together, they represent the broad array of approaches and specialties required to comprehend this complex and multi-faceted subject, and they demonstrate the fundamental importance of the topic for a fuller understanding of the period. The volume will be of particular interest to students and scholars of the history and culture of the Jewish people during the Hellenistic and Roman periods, ancient education, and Greek and Roman history.
Judaism --- Jewish religious education --- Education, Jewish --- Jews --- Religious education, Jewish --- Moral education --- Religious education --- History --- History. --- Education --- Study and teaching --- Education, Ancient --- 296 <63> --- Hebrews --- Israelites --- Jewish people --- Jewry --- Judaic people --- Judaists --- Ethnology --- Religious adherents --- Semites --- Hellenistic Judaism --- Judaism, Hellenistic --- 296 <63> Judaisme--Ethiopië --- 296 <63> Judaïsme. Jodendom--Ethiopië --- Judaisme--Ethiopië --- Judaïsme. Jodendom--Ethiopië --- Civilization --- Greek influences --- Ancient Education. --- Greek Paideia. --- Jewish Identity. --- Second Temple Judaism.
Choose an application
Een mens is vóór alles een relationeel wezen: zonder de ander kan hij nooit tot zichzelf komen. Eenzijdige nadruk op het vieren van het ‘ik’ veroorzaakt veel teleurstelling en ongeluk; niet alleen individueel, maar ook voor de samenleving. Dit is de kern van het gedachtegoed van Martin Buber (1878-1965), die samen met Freud en Einstein behoort tot de invloedrijkste Joodse denkers uit de vorige eeuw. Hij verwoordde zijn visie in onder andere Ik en Jij, Chassidische vertellingen en Godsverduistering – boeken die wereldwijd generaties hebben bezield. In Kwaliteit van leven laat theoloog Theo Witvliet zien dat Bubers humanisme ook in de gepolariseerde wereld van vandaag van grote betekenis kan zijn: werkelijke ontmoeting, echt gesprek, vertrouwen ondanks alles. In dit essay volgt Witvliet Bubers levensweg en gaat met deze godsdienstfilosoof in gesprek. Het resulteert in een spannende, intensieve ontmoeting.
Buber, Martin, --- Godsdienstfilosofie --- Buber, Martin --- Jewish philosophy --- Humanism --- Philosophy --- Classical education --- Classical philology --- Philosophical anthropology --- Renaissance --- 1 BUBER, MARTIN --- 296*63 --- 296*63 Joodse theologie en filosofie--in de moderne en hedendaagse tijd --- Joodse theologie en filosofie--in de moderne en hedendaagse tijd --- 1 BUBER, MARTIN Filosofie. Psychologie--BUBER, MARTIN --- Filosofie. Psychologie--BUBER, MARTIN
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|