Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Leren met AR / VR
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789082226928 Year: 2017 Publisher: Groningen BoekTweePuntNul

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat als je eenvoudig kunt reizen naar een willekeurige plek op aarde? Met je klas of alleen. Duiken bij een ziek koraal, op bezoek gaan in een vluchtelingenkamp, met de klas rond een uitbarstende vulkaan staan of een stuk DNA of een watermolecuul van dichtbij en in drie dimensies bekijken. Het zijn maar een paar mogelijkheden die Augmented Reality (AR) en Virtual Reality (VR) bieden.


Book
Mijn eerste codeerboek
Author:
ISBN: 9789002265020 Year: 2017 Publisher: Antwerpen SU Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leer stap voor stap hoe een computerprogramma werkt. Boek met hardkartonnen bladzijden, helder gekleurde illustraties en veel flapjes. Vanaf ca. 8 jaar.Mac SteenaartVoor je kunt leren programmeren moet je eerst de bouwstenen kennen van een computerprogramma. In dit fors uitgevoerde boek met hardkartonnen bladzijdes worden de basisbegrippen uit de informatica in toegankelijke taal uitgelegd en geïllustreerd met kleurrijke getekende illustraties die aansluiten bij een jonge doelgroep. Door de oefeningen stap voor stap te maken, leren kinderen kritisch kijken, logisch redeneren, patronen ontdekken en nog veel meer. Veel motivatie zit in de werkwijze: nadenken, (kartonnen) flapje openen met daarachter een antwoord, verder nadenken over de volgende stap en weer een flap openen. Zo staat er bijvoorbeeld een opdracht in waarbij met schuifjes pijlen tevoorschijn worden getoverd die vervolgstappen uitbeelden. De uitvoering is kleurrijk, stimulerend maar door de vele flapjes ook kwetsbaar. Moeilijke woorden en computertaal als variabele, algoritme en flowchart worden niet vermeden maar goed en duidelijk uitgelegd. Bevat woordenlijst en beknopt register. Het actuele onderwerp sluit aan bij de belevingswereld van kinderen. Met enige hulp vanaf ca. 8 jaar.© NBD Biblion


Book
Kleine filosofie van de digitale onthouding
Author:
ISBN: 9789023477280 9023477286 Year: 2017 Publisher: Amsterdam De Bezige Bij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Is een virtuele ervaring hetzelfde als een fysieke ervaring ? Bestaan Facebookvrienden ? Is vervelen vervelend ? Bestaat er een verschil tussen je online en je offline identiteit ? Wanneer ben je een junkie ? Steeds meer mensen worstelen met hun omgang met de schermwereld. Scholen en bedrijven experimenteren met schermvrije dagen, er ontstaan resorts en trainingen voor digitale ontgifting en er leeft een grote behoefte om te "ontkoppelen'. Filosoof Hans Schnitzler gaat in gesprek met millennials die een digitale detox hebben ondergaan. Kon je je weg nog vinden ? Als je je telefoon opzijlegt, wat komt er dan in de plaats ? Heb je nog vrienden ? Besta je nog ? En, misschien wel het interessantste filosofische vraagstuk: pak je je digitale bestaan nadien gewoon weer op ? Kleine filosofie van de digitale onthouding laat zien wat er gebeurt als je plotseling offline gaat in een wereld die altijd online is. Aan de hand van interviews schetst Schnitzler een herkenbaar beeld van de problemen van de moderne mens. Bron : http://www.bol.com


Book
Onderwijs in tijden van digitalisering
Authors: ---
ISBN: 9789024404889 9024404886 Year: 2017 Publisher: Amsterdam : Boom uitgevers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat betekent de toenemende digitalisering voor de manier waarop we kennis verwerven en voor de vormgeving van ons onderwijs? Volgens velen moeten we ons herbezinnen op het onderwijs om de leerlingen en studenten adequaat voor te bereiden op de eenentwintigste eeuw. Digitale vaardigheden worden veel genoemd. De verwachtingen zijn bijna utopisch. Maar wat brengt de digitale revolutie nu daadwerkelijk teweeg in ons leven en denken? Wat lijkt perspectiefrijk? Wat blijken valkuilen?


Book
Hello Ruby : de grote reis door de computer
Author:
ISBN: 9789057124860 9057124866 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Uitgeverij Nieuwezijds

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als Ruby in de computer valt, ontdekt ze welke onderdelen erin zitten en waarvoor ze dienen. Avontuurlijk verhaal, met uitleg voor het maken van een papieren computer via vragen, spelletjes en oefeningen. Met getekende kleurenillustraties. Met hulp vanaf ca. 8 jaar.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by