Listing 1 - 10 of 184 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Vennootschappen zijn het gezicht van de Belgische economie. De grootste onderneming in de streek is een 'nv,' de lokale garage is een 'bvba' en de kringwinkel op de hoek is een 'vzw.' Met die afkortingen geven bedrijven aan dat ze voldoen aan voorwaarden die wettelijk bepaald zijn. Vennootschapsrecht in België legt uit hoe vennootschappen verankerd zijn in de Belgische wet, zonder zich te verliezen in technische details of juridische spitsvondigheden. Het bespreekt in de eerste plaats wat wettelijke voorwaarden in de praktijk betekenen, bijvoorbeeld voor de oprichting, het startkapitaal of de bestuursstructuur van een bedrijf. Naast veelvoorkomende vennootschapsvormen, zoals de naamloze vennootschap (nv), komen minder gekende categorieën aan bod. Het resultaat is een helder overzicht van het vennootschapsrecht, op maat gemaakt voor studenten bedrijfseconomie en beginnende ondernemers.
Vennootschapsrecht --- 347.72 --- Vennootschapsrecht ; België.
Choose an application
Choose an application
In our architectural pursuits, we often seem to be in search of something newer, grander, or more efficient—and this phenomenon is not novel. In the spring of 1910 hundreds of workers labored day and night to demolish the Gillender Building in New York, once the loftiest office tower in the world, in order to make way for a taller skyscraper. The New York Times puzzled over those who would sacrifice the thirteen-year-old structure, “as ruthlessly as though it were some ancient shack.” In New York alone, the Gillender joined the original Grand Central Terminal, the Plaza Hotel, the Western Union Building, and the Tower Building on the list of just one generation’s razed metropolitan monuments.In the innovative and wide-ranging Obsolescence, Daniel M. Abramson investigates this notion of architectural expendability and the logic by which buildings lose their value and utility. The idea that the new necessarily outperforms and makes superfluous the old, Abramson argues, helps people come to terms with modernity and capitalism’s fast-paced change. Obsolescence, then, gives an unsettling experience purpose and meaning.Belief in obsolescence, as Abramson shows, also profoundly affects architectural design. In the 1960s, many architects worldwide accepted the inevitability of obsolescence, experimenting with flexible, modular designs, from open-plan schools, offices, labs, and museums to vast megastructural frames and indeterminate building complexes. Some architects went so far as to embrace obsolescence’s liberating promise to cast aside convention and habit, envisioning expendable short-life buildings that embodied human choice and freedom. Others, we learn, were horrified by the implications of this ephemerality and waste, and their resistance eventually set the stage for our turn to sustainability—the conservation rather than disposal of resources. Abramson’s fascinating tour of our idea of obsolescence culminates in an assessment of recent manifestations of sustainability, from adaptive reuse and historic preservation to postmodernism and green design, which all struggle to comprehend and manage the changes that challenge us on all sides.
Choose an application
De Erasmusbrug in Rotterdam is nauw verwant met Calatrava's brug in Sevilla en Washington D.C. met Germania, de gedroomde hoofdstuk van Hitlers Derde Rijk. Gaudi's Sagrada Família lijkt op een termietenheuvel en de Glazen Boerderij van MVRDV is net zo goed postmodern als het Zaanse stadhuis van Sjoerd Soeters.In Apenrotsen en andere nauwe verwanten maakt Bernard Hulsman een reis door de wereld van de moderne architectuur in een estafette van stukken over gebouwen die op de een of andere manier gelijkenis vertonen. Imitatie blijkt nog altijd de basis van architectuur te zijn. De keten van verwantschappen wordt regelamtig onderbroken door interviews met sleutelfiguren uit de 20e en 21e eeuw, onder wie Rem Koolhaas, Hans Kollhoff, Herman Hertzberger en Berthold Lubetkin. In langere essays worden grote en kleine misverstanden over de moderne architectuur rechtgezet: 'form follows function', de strijdkeet van het modernisme, is een dwaling, Le Corbusier was geen 'linkse' architect maar juist een overtuigde fascist, en de avant-gardist Rem Koolhaas is ook een retro-architect.Apenrotsen en andere nauwe verwanten legt onverwachte verbanden tussen bouwwerken en opvattingen uit verschillende landen en tijden. Het resultaat is een eigenzinnige en verrassende kijk op de moderne architectuur.
Architecture --- architecture [object genre] --- anno 1900-1999 --- anno 2000-2099 --- 72.03 --- 72.01 --- 72 KOOLHAAS, REM --- 72 KOOLHAAS, REM Architectuur. Bouwkunst--KOOLHAAS, REM --- Architectuur. Bouwkunst--KOOLHAAS, REM --- 72.01 Architectuurtheorie. Bouwprincipes. Esthetica van de bouwkunst. Filosofie van de bouwkunst --- Architectuurtheorie. Bouwprincipes. Esthetica van de bouwkunst. Filosofie van de bouwkunst --- 72.01 Theory and philosophy of architecture. Principles of design, proportion, optical effect --- Theory and philosophy of architecture. Principles of design, proportion, optical effect --- 72.03 Bouwstijlen. Architectuurscholen. Architectuurstromingen. Bouwkunst: periodenen invloeden --- Bouwstijlen. Architectuurscholen. Architectuurstromingen. Bouwkunst: periodenen invloeden --- 72.036 --- 72.037 --- Architectuurgeschiedenis --- 20ste eeuw (architectuur) --- 21ste eeuw (architectuur)
Choose an application
Since the early 1980s, Peter Märkli has been one of the most striking protagonists of German Swiss architecture from the earliest period of its emergence. However his impressive buildings cannot be easily classified in the scheme of this architectural movement, since the individual buildings are intensely developed individuals that follow the continuous movement of seeking. They always open up connections with the history0of architecture in an independent, powerful way and express the impetus of timeless validity. This volume presents 17 buildings in detail from the last 15 years with0texts, plans and images. The remarkable presentation of works is complemented0by enlightening essays. An exciting interview with Peter Märkli by Elena Kossovskaja and individual statements by the architects round off the impressive collection.
Architectes suisses --- Märkli, Peter, --- Critique et interprétation --- Märkli, Peter --- Architecture --- History --- Themes, motives. --- 72.07 --- 72.039(494) --- Architectuur ; 1991-2014 ; Peter Märkli --- Märkli, Peter °1953 (°Zürich, Zwitserland) --- Architecten. Stedenbouwkundigen A - Z --- Architectuurgeschiedenis ; 2000 - 2050 ; Zwitserland --- 72 --- 72 Architectuur. Bouwkunst --- 72 Architecture --- Architectuur. Bouwkunst --- Märkli, Peter, --- Critique et interprétation. --- Märkli, Peter --- Critique et interprétation.
Choose an application
Mazzanti, Castaño y Moncada --- Bâtiments publics --- Design --- 72.07 --- 741:72 --- Mazzanti, Giancarlo °1963 (°Barranquilla, Colombia) --- Architectuur ; schetsen ; het creatief proces --- 741:72.07 --- Architecten. Stedenbouwkundigen A - Z --- Tekenkunst ; architectuurtekeningen --- Tekenkunst ; architecten, stedenbouwkundigen --- Design. --- Bâtiments publics
Choose an application
The Academic Architecture Award celebrates architectural excellence across the world and is organised by Vitra Benelux. Students from the departments of (interior) architecture are invited to write an essay and give their opinion on a high quality architectural realisation of their choice. This publication contains the winning essays of the AAAward 2017.
Architecture --- Academic Architecture Award --- Prix et récompenses --- 72.037 --- 72.072 --- Eenentwintigste eeuw (architectuur) --- 21ste eeuw (architectuur) --- Architectuurwedstrijden --- Wedstrijden (architectuur) --- Prix et récompenses. --- 72.092 --- 373.67 --- Architectuurbeschouwing --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs --- Kieckens, Christian ; boekdesign --- Prix et récompenses
Choose an application
This instalment focuses on three Austrian practices which together symbolise an architecture that, at its essence, remains mindful to the surrounding context. Featuring works on different scales offering solutions to various functions and programmes, the projects represent a common ability to bring together local materials, traditional practices, and contemporary forms. Most examples are of smaller dimensions, with many being individual residences, and a number have been produced on tight budgets and with restrictive sites or regulations. Through careful materialisation and expression, each of these offices aptly demonstrates the strengths of Austrian architecture today.
72.039 --- 72.039 Hedendaagse architectuur. Bouwkunst sinds 1960 --- Hedendaagse architectuur. Bouwkunst sinds 1960 --- Architecture --- Bechter Zaffignani --- Bechter, Rene --- Zaffignani, Michelangelo --- Innauer Matt --- Matt, Sven --- Innauer, Markus --- Bader, Bernardo --- Oostenrijk --- 72.037 --- 21ste eeuw (architectuur) --- Eenentwintigste eeuw (architectuur)
Choose an application
Architecture. --- Construction. --- Architecture --- Buildings --- 72.03 --- 72.036 --- 72.031.4 --- 72.031.4 Architectuur. Bouwkunst--?.031.4 --- Architectuur. Bouwkunst--?.031.4 --- 72.036 Moderne bouwkunst. Architectuur van de 20e eeuw --- Moderne bouwkunst. Architectuur van de 20e eeuw --- 72.03 Bouwstijlen. Architectuurscholen. Architectuurstromingen. Bouwkunst: periodenen invloeden --- Bouwstijlen. Architectuurscholen. Architectuurstromingen. Bouwkunst: periodenen invloeden --- Edifices --- Halls --- Structures --- Architecture, Western (Western countries) --- Building design --- Construction --- Western architecture (Western countries) --- Art --- Building --- Design and construction --- architectural history --- buildings [structures] --- historic buildings --- Architecture, Primitive --- Built environment
Choose an application
Listing 1 - 10 of 184 | << page >> |
Sort by
|