Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Onderwijskunde als ontwerpwetenschap : een inleiding voor ontwikkelaars van instructie en voor toekomstige leerkrachten
Author:
ISBN: 9789038216065 9038216068 Year: 2017 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De inhoudelijke en structurele uitwerking van dit handboek illustreert een visie op leren en instructie. De lezer maakt kennis met onderwijskundige concepten, principes, theorieën, modellen en methodes en leert deze kenniselementen ook actief toepassen. Het gaat immers niet alleen om het snel verwerken van onderwijskundige basiskennis. De toepassing staat centraal. Dit boek overstijgt de traditionele formele instructiecontexten (kleuterschool, lagere school, secundaire school) en besteedt aandacht aan bedrijfsopleidingen, professionele opleidingen en informele leercontexten zoals musea en tentoonstellingen.


Book
Vroeger gaat niet over : herinneringseducatie als pedagogische praktijk
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789401428309 9401428301 Year: 2017 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Herinneringen aan ingrijpende gebeurtenissen blijven ons beroeren, vaak tot lang na de feiten. Ze kleuren het publieke bewustzijn en dwingen ons tot nadenken: welke plaats geven we aan collectieve herinneringen? Kunnen we eruit leren? En hoe geven we herinneringen door aan de volgende generatie? Vroeger gaat niet over geeft een antwoord op deze en meer vragen. Het bundelt de vele mogelijkheden van herinneringseducatie, adviseert met bijdragen van gerenommeerde historici, didactici en praktijkdeskundigen en toont je op welke manier je op school of met je organisatie aan de slag kunt met herinneringseducatie. Het is een boek vol inspiratie, met verhelderende toelichtingen, diepgravende focusteksten, didactische suggesties en praktijkvoorbeelden. Veel aandacht gaat daarbij naar 'dragers van herinneringen'. Games, films, strips of kunst brengen het verleden tastbaar in beeld. De talrijke voorbeelden vormen een aanzet om zelf te reflecteren en het verleden kritisch in een educatieve context te brengen.https://www.lannoo.be/nl/vroeger-gaat-niet-over

Keywords

Memorials --- History --- Historiography --- Education --- Social aspects --- Philosophy --- Western countries --- Intellectual life --- Didactics of history --- historische figuren --- geschiedenisonderwijs --- motion pictures [visual works] --- Didactics of social education --- photographs --- educational games --- comics [documents] --- reenactments --- historic sites --- living history museums --- historiografie --- artists [visual artists] --- oral history [discipline] --- easel paintings [paintings by form] --- herinneringen --- Geschiedenis ; didactiek --- geschiedenis --- concentratiekampen --- jodenvervolging --- 928.8 --- Herinneringseducatie --- Jodenvervolging --- Holocaust --- Wereldoorlog II (Tweede Wereldoorlog) --- Geschiedenis : didactiek --- herinneringseducatie --- Wereldoorlog II --- 456.6 --- didactiek --- onderwijs --- 940.53 --- Geschiedenis --- Concentratiekampen --- didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- PXL-Central Office 2017 --- geschiedenisdidactiek --- historische pedagogie --- kunst en maatschappij --- Oorlog --- Didactiek --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- 373.5 --- Geschiedenis--didactiek --- 485.6 --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Propaganda --- Recht --- Scheepvaart --- identiteit, wereldburgerschap en diversiteit --- Memorials - Social aspects --- History - Philosophy --- Historiography - Philosophy --- Education - Philosophy --- Western countries - Intellectual life

Listing 1 - 2 of 2
Sort by