Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Adult education. Lifelong learning --- Business management --- teamwork
Choose an application
Personnel management --- personeelsmanagement --- psychologie --- teamwork --- zelfontplooiing --- coaching --- leidinggeven
Choose an application
Werken doe je meestal niet alleen. Je doet het samen met anderen, Hoe complexer en meer uiteenlopend de werksituatie en de te bereiken doelstelling zijn, hoe afhankelijker je van elkaar wordt en hoe beter je met elkaar moet kunnen samenwerken. Je moet met andere woorden een ?team? vormen.Om het ontwikkelen van teams op een methodische en systematische manier aan te pakken werkte de auteur een TeamOntwikkelingsModel (TOM) uit. Hierin worden de diverse modellen uit de managementliteratuur vertaald naar een in de praktijk uitgetest en dus bruikbaar model.Het hier uitgewerkte teamontwikkelingsmodel laat toe de competenties van een team, van de leidinggevenden en van de medewerkers te meten en ook na te gaan wat de interactie is tussen deze drie geledingen. Dit gebeurt door het ontwikkelen van competentieprofielen, maar vooral door het benoemen van types van medewerkers. Zo spreken we van ?vriendenkringen?, ?gekookte kikkerteams?, ?kadaverteams?, enzovoort. Verder werd op dezelfde wijze ook een aantal leiderschapstypes ontwikkeld. Aan de medewerkers en de leidinggevenden van teams wordt een taal aangereikt zodat ze elkaar doelgericht kunnen beïnvloeden in functie van een synergetisch geheelBron: https://www.epo.be/nl/hrm-algemeen/283-Management-van-verbondenheid-9789079410101.html
coaching --- evidence-based methodiek --- Objectives of teaching --- Organization theory --- veranderingsmanagement --- Social policy and particular groups --- teamwork --- Teamwork --- Hulpverlening --- teamwerk --- 65.014 --- Teamwerk --- Teamontwikkeling --- Competenties --- Competentie
Choose an application
Not all collaboration is smart. Make sure you do it right. Professional service firms face a serious challenge. Their clients increasingly need them to solve complex problems--everything from regulatory compliance to cybersecurity, the kinds of problems that only teams of multidisciplinary experts can tackle. Yet most firms have carved up their highly specialized, professional experts into narrowly defined practice areas, and collaborating across these silos is often messy, risky, and expensive. Unless you know why you're collaborating and how to do it effectively, it may not be smart at all. That's especially true for partners who have built their reputations and client rosters independently, not by working with peers. In Smart Collaboration, Heidi K. Gardner shows that firms earn higher margins, inspire greater client loyalty, attract and retain the best talent, and gain a competitive edge when specialists collaborate across functional boundaries. Gardner, a former McKinsey consultant and Harvard Business School professor now lecturing at Harvard Law School, has spent over a decade conducting in-depth studies of numerous global professional service firms. Her research with clients and the empirical results of her studies demonstrate clearly and convincingly that collaboration pays, for both professionals and their firms. But Gardner also offers powerful prescriptions for how leaders can foster collaboration, move to higher-margin work, increase client satisfaction, improve lateral hiring, decrease enterprise risk, engage workers to contribute their utmost, break down silos, and boost their bottom line. With case studies and real-world insights, Smart Collaboration delivers an authoritative case for the value of collaboration to today's professionals, their firms, and their clients and shows you exactly how to achieve it.
Choose an application
Didactics of social education --- Didactics of primary education --- schoolcultuur --- teamwork --- nieuwkomers --- anderstaligen --- levenskwaliteit --- WO (wereldoriëntatie) --- tijdsbesef
Choose an application
Inleiding Groepsdynamica van Gert Alblas en Willem Vos reikt studenten de kennis aan om het gedrag van mensen in groepen te beschrijven, te verklaren en te beïnvloeden. Helder beschreven theorie en herkenbare praktijkvoorbeelden wisselen elkaar af. Alle hoofdstukken sluiten af met oefeningen waarmee de student meer inzicht verwerft in het eigen gedrag in groepen, in de manier waarop groepsleden met elkaar omgaan en in het functioneren van groepen als geheel. Ook kunnen de oefeningen het samenwerken en het overleggen met anderen verbeteren.
Primary groups --- teamwork --- groepsdynamica --- groepsvorming --- groepspsychologie --- Groepsdynamiek --- Groepsproces --- Groepsbegeleiding --- Teamontwikkeling --- Communicatie --- Teamwerk --- Conflict --- Leiderschap --- Gedrag ; groepen.
Choose an application
Het idee van coachen heeft zich in Nederland ontwikkeld tot een manier van begeleiden die bij uitstek gericht is op de witte, minimaal hbo geschoolde werknemer, waarbij een lineaire werkwijze (probleem - doel - aanpak) zou moeten leiden tot een aanpassing van de coachee aan de arbeidscontext. Deze benadering is echter niet zo toegankelijk voor mensen met een andere achtergrond, opleiding, milieu, leeftijd of cultuur. Het houdt maar weinig rekening met verschillende leerstijlen, opvattingen en oplossingsstrategieën die van toepassing zijn in de context van de cliënt of coachee. Begeleiden voor iedereen laat zien dat er andere manieren zijn om professionals, vrijwilligers en cliënten - bijvoorbeeld in het sociale domein - te begeleiden, als er sprake is van een probleem of obstakel. Ondanks verschillen in wereldbeelden en werkelijkheden tussen de begeleider en de ander kan er een veilige ruimte; de zogenaamde'transitionele ruimte'gecreëerd worden. In die ruimte is plaats voor diversiteit, kwetsbaarheid, creativiteit en groei. Diverse instrumenten en concepten helpen de cliënt én de begeleider om samen op zoek te gaan naar familiale en culturele patronen onder het probleem en naar krachtbronnen, wijsheid en perspectieven die ruimte bieden voor groei en ontwikkeling. Van professionals wordt gevraagd eigen kracht van cliënten te faciliteren in plaats van oplossingen te bieden. Daarbij moeten ze meer en meer samenwerken met verschillende disciplines, zoals in wijkteams. Omgaan met'vreemde anderen', waarderen dat de ander anders is en tegelijkertijd de wijsheid van de ander ophalen en benutten in de begeleiding; dat is wat dit boek je leert. Dit is een boek voor professionals en vrijwilligers die handvatten nodig hebben in begeleiding en coaching. Als iemand begeleiding nodig heeft, staat hij of zij voor een transitie; er hapert echter iets en de transitie stagneert. Daarom is er hulp nodig. De begeleider en de cliënt ondernemen een gezamenlijke reis in de transitionele ruimte. Het is belangrijk dat de relatie goed is en dat ze het uithouden met elkaar, ondanks verschillen in opvattingen en gewoonten. Zowel de begeleider als de cliënt is er kwetsbaar en heeft'beschermjassen'nodig; ankers en wijsheid uit de eigen familieachtergrond. Theoretische concepten en praktische handvatten, beschreven in dit boek, helpen om de transitionele ruimte vorm te geven. Aansprekende en ontroerende verhalen tonen hoe het werkt in de praktijk. Niet alleen begeleiders in het sociale domein hebben baat bij dit boek; eenieder die meer inzicht wil krijgen in de omgang met de'vreemde andere'medemens zal er zijn voordeel mee doen.
Social psychology --- Didactic strategies --- Plant and equipment --- Personnel management --- personeelsmanagement --- teamwork --- management --- coaching
Choose an application
De globalisering maakt het Nederlandse bedrijfsleven steeds internationaler: buitenlandse multinationals vestigen zich in Nederland of nemen Nederlandse bedrijven over, Nederlandse bedrijven outsourcen hun diensten naar het buitenland of nemen zelf buitenlandse bedrijven over. Het is dus heel waarschijnlijk dat (toekomstige) professionals aan de slag gaan in interculturele teams. Als voorbereiding hierop is het ontwikkelen van interculturele competenties van essentieel belang.Effectief samenwerken in interculturele teams begint met uitleg van het begrip 'cultuur'. Daarna worden de vier belangrijkste theorieën over culturele verschillen besproken en kritisch tegen het licht gehouden. Vervolgens beschrijven de auteurs een model dat deze theorieën integreert. De laatste hoofdstukken zijn praktisch van aard en bespreken de verschillende aspecten van intercultureel teamwork en het positief benutten van culturele verschillen. De tekst komt tot leven door de reflectievragen en de vele voorbeelden uit het internationale bedrijfsleven.Dit boek is bedoeld voor hbo-opleidingen waarvan de studenten in interculturele teams komen te werken, zoals economie, communicatie, toerisme, ICT en techniek. Het is ook geschikt voor professionals.Voor docenten is er extra materiaal beschikbaar in de vorm van casuïstiek, rollenspellen en de antwoorden bij de opdrachten uit het boek.Bron : http://www.epo.be
Personnel management --- teamwork --- interculturele communicatie --- internationale samenwerking --- Intercultureel management --- Interculturaliteit --- Teamwerk --- Globalisering --- Interculturele communicatie --- Samenwerken --- 007 --- Samenwerking --- Verpleegkunde
Choose an application
De globalisering maakt het Nederlandse bedrijfsleven steeds internationaler: buitenlandse multinationals vestigen zich in Nederland of nemen Nederlandse bedrijven over, Nederlandse bedrijven outsourcen hun diensten naar het buitenland of nemen zelf buitenlandse bedrijven over. Het is dus heel waarschijnlijk dat (toekomstige) professionals aan de slag gaan in interculturele teams. Als voorbereiding hierop is het ontwikkelen van interculturele competenties van essentieel belang.Effectief samenwerken in interculturele teams begint met uitleg van het begrip 'cultuur'. Daarna worden de vier belangrijkste theorieën over culturele verschillen besproken en kritisch tegen het licht gehouden. Vervolgens beschrijven de auteurs een model dat deze theorieën integreert. De laatste hoofdstukken zijn praktisch van aard en bespreken de verschillende aspecten van intercultureel teamwork en het positief benutten van culturele verschillen. De tekst komt tot leven door de reflectievragen en de vele voorbeelden uit het internationale bedrijfsleven.Dit boek is bedoeld voor hbo-opleidingen waarvan de studenten in interculturele teams komen te werken, zoals economie, communicatie, toerisme, ICT en techniek. Het is ook geschikt voor professionals.Voor docenten is er extra materiaal beschikbaar in de vorm van casuïstiek, rollenspellen en de antwoorden bij de opdrachten uit het boek.Bron : http://www.epo.be
Personnel management --- teamwork --- interculturele communicatie --- internationale samenwerking --- Intercultureel management --- Interculturaliteit --- Teamwerk --- Globalisering --- Interculturele communicatie --- Samenwerking --- Go international. --- Interculturele communicatie. --- 007
Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|