Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Als leerkracht sta je voor de uitdagende taak om je leerlingen voor te bereiden op de toekomst. Vanwege de aanhoudende stroom van onderwijsvernieuwingen, razendsnelle technologische ontwikkelingen en eisen van ouders moeten leerkrachten hun manier van werken steeds veranderen. Maar hoe doe je dat? Cyclisch onderwijs ontwerpen leert je hoe je je leeractiviteiten zo kunt inrichten dat je optimaal in speelt op de verschillen tussen leerlingen en de onderwijsopbrengsten zo groot mogelijk zijn. Hoofdstuk 1 gaat in op wat er van de leerkracht als professional verwacht wordt. In hoofdstuk 2 wordt beschreven hoe leerkrachten zelf de regie over hun onderwijs kunnen nemen door onderwijs(activiteiten) te ontwerpen volgens de vijfstappencyclus van opbrengstgericht onderwijs ontwerpen. In de hoofdstukken daarna worden deze ontwerpstappen uitgewerkt. Het laatste hoofdstuk gaat over werken met data in relatie tot het stellen van doelen en ontwerpen van onderwijs. Cyclisch onderwijs ontwerpen (voorheen Opbrengstgericht onderwijs ontwerpen) is in eerste instantie bestemd voor pabostudenten, maar het is ook geschikt voor professionals die al werkzaam zijn in de onderwijspraktijk.
Didactic strategies --- Didactics of primary education --- onderwijsmethoden --- gedifferentiëerd onderwijs --- leeractiviteiten $KHCA --- didactiek --- opbrengstgericht onderwijs --- evalueren --- 454.23 --- onderwijsvernieuwing --- Leerdoelen --- leerplanontwikkeling --- Onderwijsvernieuwing --- Didactische principes --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingenbegeleiding ; basisonderwijs --- Leerplanontwikkeling
Choose an application
Als leerkracht sta je voor de uitdagende taak om je leerlingen voor te bereiden op de toekomst. Vanwege de aanhoudende stroom van onderwijsvernieuwingen, razendsnelle technologische ontwikkelingen en eisen van ouders moeten leerkrachten hun manier van werken steeds veranderen. Maar hoe doe je dat? Cyclisch onderwijs ontwerpen leert je hoe je je leeractiviteiten zo kunt inrichten dat je optimaal in speelt op de verschillen tussen leerlingen en de onderwijsopbrengsten zo groot mogelijk zijn. Hoofdstuk 1 gaat in op wat er van de leerkracht als professional verwacht wordt. In hoofdstuk 2 wordt beschreven hoe leerkrachten zelf de regie over hun onderwijs kunnen nemen door onderwijs(activiteiten) te ontwerpen volgens de vijfstappencyclus van opbrengstgericht onderwijs ontwerpen. In de hoofdstukken daarna worden deze ontwerpstappen uitgewerkt. Het laatste hoofdstuk gaat over werken met data in relatie tot het stellen van doelen en ontwerpen van onderwijs. Cyclisch onderwijs ontwerpen (voorheen Opbrengstgericht onderwijs ontwerpen) is in eerste instantie bestemd voor pabostudenten, maar het is ook geschikt voor professionals die al werkzaam zijn in de onderwijspraktijk.
Didactic strategies --- Didactics of primary education --- onderwijsmethoden --- gedifferentiëerd onderwijs --- leeractiviteiten $KHCA --- didactiek --- opbrengstgericht onderwijs --- evalueren --- 454.23 --- onderwijsvernieuwing --- Leerdoelen --- leerplanontwikkeling --- Onderwijsvernieuwing --- Didactische principes --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingenbegeleiding ; basisonderwijs --- Leerplanontwikkeling
Choose an application
Om kwaliteitsvol onderwijs te realiseren heeft elke leraar, naast een algemeen didactische en pedagogische vorming, nood aan een specifieke vakdidactiek. Dit helder en sterk praktijkgericht basiswerk dat de auteurs op basis van jarenlange ervaring met startende leerkrachten economie opstelden, komt daaraan tegemoet. Dit boek focust op hoe een les economie wordt opgebouwd, maar gaat ook een stap verder. Via een gestructureerd denkschema doet Vakdidactiek voor leraren economie het didactische denken binnen het vakdomein stapsgewijs uit de doeken. De vele voorbeelden illustreren hoe je deze didactische principes in de praktijk omzet. Alle essentiële elementen om het beste uit je lessen economie te halen, komen aan bod. Behalve verbredende themahoofdstukken vind je in dit werkinstrument onder meer informatie over werkvormen, evaluaties en mediagebruik. Zo biedt dit boek de nodige vakondersteuning voor zowel de leraar economie als de student in de lerarenopleiding.Bron: www.lannoo.be
Economie ; didactiek. --- Economie ; secundair onderwijs ; didactiek --- economie --- didactiek --- secundair onderwijs --- Economie --- Economics --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- Didactics of economy --- Secondary education --- PXL-Education 2017 --- didactiek van de economie --- Didactiek --- Secundair onderwijs --- Bedrijfsadministratie --- Onderzoekscompetenties --- Evalueren --- Ondernemen --- Ondernemerschap --- Toegepaste economie --- Evaluatie --- Onderzoekscompetentie --- vakdidactiek
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|