Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Leer met dit vormingsmateriaal omgaan met seksueel getinte situaties in het jeugdwerk. Op basis van 6 criteria schat je in of het gedrag (on)gepast is. Dit kan gaan van aanvaardbaar tot zwaar grensoverschrijdend gedrag. (n)iets mis mee is gebaseerd op het Sensoa Vlaggensysteem en bestaat uit:- 31 tekeningen met concrete situaties die specifiek zijn voor het jeugdwerk. Je bent als jeugdleiding vaak zelf nog jong- informatie over seksualiteit, specifiek voor jeugd- beleid over lichamelijke en seksuele integriteit- uitleg hoe je met deze methodiek werkt(https://www.pimento.be/niets-mis-mee/)
Seksualiteit ; kinderen --- 433.4 --- RSV basisonderwijs --- seksuele voorlichting --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Games --- Grensoverschrijdend gedrag --- Seksueel overschrijdend gedrag --- Jeugdwerk --- Kinderen --- Jeugd --- Seksualiteit --- Seksuele opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Casus --- Seksueel grensoverschrijdend gedrag --- Kind --- Relationele en seksuele vorming --- Casestudy --- Seksueel geweld --- Jongere --- Seksueel misbruik --- Didactics of medicine --- Primary education --- Situatiekaart (casus)
Choose an application
Door de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen te volgen en op basis daarvan interventies te plegen, kunnen leerkrachten veel problemen in de groepvoorkomen. Sophia van der Wal, werkzaam in het basisonderwijs, zag in de praktijk dat scholen wel werken met een leerlingvolgsysteem voor de sociaal-emotionele ontwikkeling, maar dat een praktisch vervolg vaak ontbreekt. Op haar initiatief werd in samenwerking met Kees van Overveld de werkmap SEL en gedrag in de groep ontwikkeld. De map is een praktische uitwerking van het boek Groepsplan Gedrag en geeft concrete handreikingen om na de metingen de juiste acties te ondernemen. In SEL en gedrag in de groep wordt uitgegaan van de drie meestgebruikte leerlingvolgsystemen: ZIEN!, VISEON 2.0 en SCOL. De map bevat praktischeformulieren en kaarten waarmee leerkrachten proactief kunnen handelen en de fundamentele levensvaardigheden van leerlingen kunnen vergroten.
Schoolbooks - Didactic material --- #PBIB:+108.31 --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- communicatie --- Psychische functies --- emoties --- groepsdynamica --- leren --- sociaal-emotioneel leren --- competenties --- sociaal gedrag --- welbevinden --- 433.4 --- groepsvorming --- groepen --- didactiek --- sociaal-emotionele opvoeding --- sociale vaardigheden --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Affective and dynamic functions --- Sociale opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale en emotionele opvoeding --- Leerlingvolgsystemen --- Gedrag --- Diversiteit --- Groepsvorming --- Leerlingvolgsysteem --- Inclusie --- Maatwerk
Choose an application
Dit pakket helpt je om gepast te reageren op seksueel (grensoverschrijdend) gedrag van kwetsbare kinderen en jongeren. Het materiaal is gebaseerd op het Sensoa Vlaggensysteem.Buiten de lijnen is voor professionals die werken met kwetsbare kinderen en jongeren met bijvoorbeeld:een seksueel traumaeen beperkingeen andere seksuele ontwikkeling. Zoals bijvoorbeeld een andere genderidentiteit, seksuele oriëntatie of cultuur.https://www.sensoa.be/materiaal/buiten-de-lijnen-pakket
433.4 --- RSV basisonderwijs --- grenzen --- seksualiteit --- seksuele voorlichting --- voorlichting --- kwetsbare jongeren --- bijzonder onderwijs --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Seksuele opvoeding --- Seksualiteit --- Grensoverschrijdend gedrag --- Assertiviteit --- Seksueel misbruik --- Maatschappelijke kwetsbaarheid --- Jeugd --- Kwetsbaarheid --- Kinderen --- Mensen met een beperking --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Gender --- Cultuur --- Trauma --- Seksueel overschrijdend gedrag --- Relationele en seksuele vorming --- Kind --- Persoon met een handicap --- Psychotrauma --- Seksueel grensoverschrijdend gedrag --- Toerisme --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Didactics of medicine --- Secondary education --- Jongere
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|