Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (5)

Odisee (5)

PXL (5)

UCLL (5)

VIVES (5)

Hogeschool West-Vlaanderen (4)

KDG (4)

EhB (3)

Hogeschool Gent (3)

Thomas More Kempen (3)

More...

Resource type

book (6)


Language

Dutch (5)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2018 (6)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Praktische psychologie voor leren en onderwijzen
Authors: --- ---
ISBN: 9789001889685 Year: 2018 Publisher: Groningen/Utrecht Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Praktische psychologie voor leren en onderwijzen is een aanrader voor iedereen die direct of indirect met het opleiden van leerlingen of studenten te maken heeft. De uitgave bevat waardevolle inzichten voor het scheppen van een leeromgeving waarin zowel de leerkracht als de leerling optimaal kunnen presteren. Via psychologische theorieën krijgen studenten inzicht in de eigen manier van werken en de beïnvloeding door gebeurtenissen in de klas of groep. De theorie wordt afgewisseld met praktijkvoorbeelden en met praktische tips. De opdrachten bij elk hoofdstuk nodigen uit tot gerichte observatie van praktijksituaties.(Bron: www.noordhoffuitgevers.nl)


Book
Passend onderwijzen met co-teaching : studie naar de gemeenschappelijke betekenisverlening van co-teaching teams
Author:
ISBN: 9789493019478 Year: 2018 Publisher: Global Academic Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Wet op Passend Onderwijs (2014) in Nederland en het M-Decreet (2015) in Vlaanderen hebben beiden tot doel meer inclusieve leeromgevingenvoor leerlingen te bieden. Co-teaching wordt internationaal beschouwd als een effectieve strategie om onderwijs te verzorgen aan hyper diversegroepen. Vier deelstudies geven inzicht in de wijze waarop co-teaching teams hun pedagogische benadering vormgeven in het concrete handelenen bespreken de uitdagingen waar co-teachers zich voor geplaatst zien. In het inleidend kader wordt de Nederlandse en Vlaamse beleidsmatigecontext geschetst, waarbinnen de vier deelstudies naar co-teaching zijn gesitueerd. De deelstudies bestaan uit een literatuurstudie en drie verkenningen die zich richten op de betekenisverlening van startende, ervaren en begeleidende co-teachers. In het uitleidend kader worden de resultaten van de deelstudies besproken:1. De betekenis van co-teaching: van technisch instructie- en samenwerkingsmodel naar een waardenbewust pedagogisch onderwijsmodel;2. Co-teaching en de wisselwerking met de onderwijsdomeinen kwalificatie, socialisatie en subjectvorming; 3. Zes bewegingen in co-teaching praktijken die bijdragen aan normatieve professionaliteit;4. De fases van pro-activiteit en veerkracht in co-teaching teams. Dr. Dian Fluijt is docent bij het Seminarium voor Orthopedagogiek en lidvan het lectoraat Normatieve Professionalisering (Hogeschool Utrecht). Daarnaast is zij oprichter van ?De OnderwijsMENSen?. Eerder schreef zij de boeken Prisma Co-Teaching (2014) en Samen Lesgeven (co-auteurs: Prof. Elke Struyf en Prof. Cok Bakker).(Bron: https://www.boek.be/boek/passend-onderwijzen-met-co-teaching-1)


Book
Stapsgewijs onderwijs : het kind centraal! : visie op onderwijs van 3-7 jarigen
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789001841812 9001841813 Year: 2018 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Informatie voor onderwijsprofessionals om hun vaardigheden te vergroten bij de afstemming op de ontwikkeling van 3- tot 7-jarigen


Book
School in beweging : jonge kinderen, grote bewegers... en de school
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789089319227 Year: 2018 Publisher: Gent Borgerhoff & Lamberigts

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen zijn van nature uit bewegers. Vanuit een grote verwondering en gedreven door hun exploratie-en bewegingsdrang onderzoeken en ontdekken ze de wereld. School in beweging wil iedereen die met kinderen werkt inspireren om beweging een belangrijke plaats te geven binnen de ontwikkeling van kinderen. Aan de hand van concrete voorbeelden uit de onderwijspraktijk, maar ook uit de thuiscontext, wordt nagegaan hoe beweging kan bijdragen tot een duurzame en krachtige leer- en leefomgeving voor jonge kinderen.


Book
Klas met een hoek af : hoe een flexibele klasinrichting leren stimuleert
Author:
ISBN: 9789401447119 Year: 2018 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leren in alle hoeken van de klasIn een wereld in transformatie is het van cruciaal belang dat ons onderwijs gelijke tred houdt met alle veranderingen. Lesmethodes evolueren voortdurend, geïnspireerd door media en maatschappelijke trends. Maar de scholen zelf zijn veel minder spectaculair veranderd. Leerlingen zitten vaak nog steeds in dezelfde lokalen, op een rij, aan traditionele banken.Klas met een hoek af doet nadenken over de omgeving waarin we onderwijs willen brengen. Van nieuwe meubelvormen tot de CONTENT-methode die de eigen identiteit en filosofie van de school vertaalt naar een klas- en schoolinrichting die dat ook uitstraalt naar leerlingen, leraren, ouders...Aangevuld met vele voorbeelden, inspirerende ideeën en zes uitgediepte cases van scholen die de stap durfden zetten naar een totale ommezwaai, biedt dit boek een nieuwe kijk op de beleving van onderwijs.Bron: https://www.lannoocampus.be/nl/klas-met-een-hoek-af?utm_medium=email


Book
Digitale burgertjes : kinderen en onlinemedia
Author:
ISBN: 9789401456098 9401456097 Year: 2018 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Jonge kinderen en tieners leven meer en meer online. Ze groeien op met games, apps en filmpjes, en komen daardoor in een voor volwassenen minder bekende, virtuele leefwereld terecht.Digitale burgertjes helpt ouders, opvoeders en leerkrachten om die wereld beter te begrijpen. Hoe kunnen kinderen en jongeren vandaag op een inspirerende manier van technologie gebruikmaken? En welke vaardigheden hebben zowel volwassenen als kinderen nodig om mee te draaien in de digitale samenleving?Dit boek schetst een beeld van alle voordelen die moderne technologie biedt voor de opvoeding. Boordevol concrete tips en aan de hand van een helder stappenplan zet het in op de kracht van zelfsturend online en offline leren.

Listing 1 - 6 of 6
Sort by