Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Praktische psychologie voor leren en onderwijzen is een aanrader voor iedereen die direct of indirect met het opleiden van leerlingen of studenten te maken heeft. De uitgave bevat waardevolle inzichten voor het scheppen van een leeromgeving waarin zowel de leerkracht als de leerling optimaal kunnen presteren. Via psychologische theorieën krijgen studenten inzicht in de eigen manier van werken en de beïnvloeding door gebeurtenissen in de klas of groep. De theorie wordt afgewisseld met praktijkvoorbeelden en met praktische tips. De opdrachten bij elk hoofdstuk nodigen uit tot gerichte observatie van praktijksituaties.(Bron: www.noordhoffuitgevers.nl)
Onderwijspsychologie --- Didactiek --- Leerpsychologie --- Leeromgevingen --- Pedagogische psychologie
Choose an application
De Wet op Passend Onderwijs (2014) in Nederland en het M-Decreet (2015) in Vlaanderen hebben beiden tot doel meer inclusieve leeromgevingenvoor leerlingen te bieden. Co-teaching wordt internationaal beschouwd als een effectieve strategie om onderwijs te verzorgen aan hyper diversegroepen. Vier deelstudies geven inzicht in de wijze waarop co-teaching teams hun pedagogische benadering vormgeven in het concrete handelenen bespreken de uitdagingen waar co-teachers zich voor geplaatst zien. In het inleidend kader wordt de Nederlandse en Vlaamse beleidsmatigecontext geschetst, waarbinnen de vier deelstudies naar co-teaching zijn gesitueerd. De deelstudies bestaan uit een literatuurstudie en drie verkenningen die zich richten op de betekenisverlening van startende, ervaren en begeleidende co-teachers. In het uitleidend kader worden de resultaten van de deelstudies besproken:1. De betekenis van co-teaching: van technisch instructie- en samenwerkingsmodel naar een waardenbewust pedagogisch onderwijsmodel;2. Co-teaching en de wisselwerking met de onderwijsdomeinen kwalificatie, socialisatie en subjectvorming; 3. Zes bewegingen in co-teaching praktijken die bijdragen aan normatieve professionaliteit;4. De fases van pro-activiteit en veerkracht in co-teaching teams. Dr. Dian Fluijt is docent bij het Seminarium voor Orthopedagogiek en lidvan het lectoraat Normatieve Professionalisering (Hogeschool Utrecht). Daarnaast is zij oprichter van ?De OnderwijsMENSen?. Eerder schreef zij de boeken Prisma Co-Teaching (2014) en Samen Lesgeven (co-auteurs: Prof. Elke Struyf en Prof. Cok Bakker).(Bron: https://www.boek.be/boek/passend-onderwijzen-met-co-teaching-1)
onderwijskunde --- onderwijsonderzoek --- leeromgevingen --- inclusief onderwijs --- PXL-Central Office 2019 --- Co-teaching --- Passend onderwijs --- M-decreet --- Inclusief onderwijs --- co-teaching --- Leeromgeving --- School management --- Teaching --- Orthopedagogics
Choose an application
Informatie voor onderwijsprofessionals om hun vaardigheden te vergroten bij de afstemming op de ontwikkeling van 3- tot 7-jarigen
Kleuteronderwijs --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Ontwikkeling van kinderen --- kleuteronderwijs --- didactiek --- PXL-Education 2019 --- onderwijsstrategie --- ontwikkelingspsychologie --- jonge kind --- leeromgevingen --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- kleuters --- onderwijsstijlen
Choose an application
Kinderen zijn van nature uit bewegers. Vanuit een grote verwondering en gedreven door hun exploratie-en bewegingsdrang onderzoeken en ontdekken ze de wereld. School in beweging wil iedereen die met kinderen werkt inspireren om beweging een belangrijke plaats te geven binnen de ontwikkeling van kinderen. Aan de hand van concrete voorbeelden uit de onderwijspraktijk, maar ook uit de thuiscontext, wordt nagegaan hoe beweging kan bijdragen tot een duurzame en krachtige leer- en leefomgeving voor jonge kinderen.
PXL-Education 2018 --- onderwijskunde --- bewegingsactivering --- leeromgevingen --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Bewegingsintegratie --- 477.8 --- 456.78 --- Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- bewegingsopvoeding --- Bewegingsopvoeding. --- STEM (Science Technology Engineering Maths) --- Onderzoek Ahs --- STEM (Science Technology Engineering Mathematics) --- onderwijspraktijk --- kleuters --- motorische ontwikkeling --- expressie --- socio-emotionele ontwikkeling --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Bewegingstherapie ; kinderen --- Onderzoek Arteveldehogeschool --- kleuteronderwijs
Choose an application
Leren in alle hoeken van de klasIn een wereld in transformatie is het van cruciaal belang dat ons onderwijs gelijke tred houdt met alle veranderingen. Lesmethodes evolueren voortdurend, geïnspireerd door media en maatschappelijke trends. Maar de scholen zelf zijn veel minder spectaculair veranderd. Leerlingen zitten vaak nog steeds in dezelfde lokalen, op een rij, aan traditionele banken.Klas met een hoek af doet nadenken over de omgeving waarin we onderwijs willen brengen. Van nieuwe meubelvormen tot de CONTENT-methode die de eigen identiteit en filosofie van de school vertaalt naar een klas- en schoolinrichting die dat ook uitstraalt naar leerlingen, leraren, ouders...Aangevuld met vele voorbeelden, inspirerende ideeën en zes uitgediepte cases van scholen die de stap durfden zetten naar een totale ommezwaai, biedt dit boek een nieuwe kijk op de beleving van onderwijs.Bron: https://www.lannoocampus.be/nl/klas-met-een-hoek-af?utm_medium=email
klasinrichting --- klaslokalen --- Scholen ; inrichting --- 458.2 --- Klasinrichting --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsvernieuwing --- 371.63 --- Inrichting van scholen --- inrichting van scholen, veiligheid en speelplaatsen --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- lerarenberoep --- Teaching --- leraren --- Sociology of education --- School management --- Didactic strategies --- Sociologie van het onderwijs --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Onderwijsorganisatie --- Didactische werkvormen --- Onderwijskunde --- schoolmeubilair --- onderwijsvernieuwing --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijsfilosofie --- leeromgevingen --- Leerstijlen --- Schoolinrichting --- 371.6 --- ergonomie --- Onderwijsvernieuwing ; België --- onderwijsbeleid --- Leerstijl --- klasmanagement --- Onderwijsvernieuwing ; België
Choose an application
Jonge kinderen en tieners leven meer en meer online. Ze groeien op met games, apps en filmpjes, en komen daardoor in een voor volwassenen minder bekende, virtuele leefwereld terecht.Digitale burgertjes helpt ouders, opvoeders en leerkrachten om die wereld beter te begrijpen. Hoe kunnen kinderen en jongeren vandaag op een inspirerende manier van technologie gebruikmaken? En welke vaardigheden hebben zowel volwassenen als kinderen nodig om mee te draaien in de digitale samenleving?Dit boek schetst een beeld van alle voordelen die moderne technologie biedt voor de opvoeding. Boordevol concrete tips en aan de hand van een helder stappenplan zet het in op de kracht van zelfsturend online en offline leren.
477.9 --- mediawijsheid --- Age group sociology --- Computer architecture. Operating systems --- internet --- jeugd --- sociale media --- Jongeren en internet --- Kinderen en internet --- #PBIB:+117.50 --- Muzische vorming : Media & ICT --- Media en onderwijs --- Opvoeding --- Jongeren en computerspelen --- Kinderen en computerspelen --- Jongeren en media --- Kinderen en media --- Sociale media --- kinderen --- PXL-Education 2018 --- technologische opvoeding --- onderwijs en maatschappij --- digitale leeromgevingen --- Internet --- Computerspelen --- Media --- Kinderen --- Jeugd --- Mediawijsheid --- Computerspel --- Kind --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs --- 371.694 --- 681.3*K3 --- 681.3*K3 Computers and education --- Computers and education --- 371.694 Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs --- Jongere --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- digitale geletterdheid
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|