Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Voedselbostuinieren is een inspirerende manier om eetbare gewassen te verbouwen, waarbij de natuur de kans krijgt om het meeste werk te doen. De groeiwijze van jong, open, natuurlijk bos wordt nagebootst, met een grote diversiteit aan meerjarige gewassen in groeilagen van verschillende hoogte. Een weldoordacht ontwerp leidt ertoe dat er weinig aanleiding is tot bodemomkering, onkruid wieden of plaagbeheersing. Door een zorgvuldig afgestemde soortenkeus wordt een gezond en veerkrachtig systeem gevormd waarin het bodemleven zich herstelt en de bodemvruchtbaarheid op natuurlijke wijze in stand gehouden wordt. Voedend en weldadig als natuurlijke leefruimte voor mensen, vogels, insecten en andere dieren en een genot voor alle zintuigen.
eetbare planten --- Permacultuur --- Eetbare tuinen --- Biologisch tuinieren
Choose an application
Age group sociology --- Psychiatry --- tuinieren --- psychotherapie --- gerontagogie
Choose an application
Dutch literature --- Koken --- Eten --- Prentenboeken --- Groenten --- Tuinieren --- 3+ --- Groep --- Diversiteit --- Inclusie
Choose an application
Het Nederlandse landschap heeft zich in de loop van duizenden jaren gevormd door een nauw samenspel van diverse natuurlijke factoren. De huidige inheemse flora is daar een afspiegeling van. Van kruidenrijke akkers en hooilanden tot uiterwaarden en van de duinen tot de Limburgse lössgronden: je vindt er ruim 1400 inheemse plantensoorten die samen het Nederlandse landschap zijn charme én zijn ecologische waarde geven. Die ecologische rijkdom is de laatste decennia steeds meer onder druk komen te staan en is sterk achteruit gegaan. Intensieve landbouw, verstedelijking en infrastructuur drukken een steeds groter stempel op het landschap en daarmee ook op onze flora en fauna. Soorten verdwijnen in rap tempo. Tegelijkertijd zien we dat waar de natuur wordt beschermd en hersteld, soorten ook weer relatief snel kunnen terugkeren. Dit boek toont overtuigend de voordelen van een gevarieerd en natuurrijk landschap: voor onszelf, voor de diversiteit en zelfs voor onze economie. Het beschrijft de praktijk van het aanleggen en beheren van kruidenrijke vegetaties en bijzondere initiatieven om de inheemse flora voor de toekomst te bewaren, zoals kruidenrijke bermen en dijken, bloementuinen, fleurige binnensteden en bedrijfsterreinen. Er worden 50 soorten wilde planten beschreven in hun relatie tot hun omgeving en in het bijzonder met insecten.
flora (lt) --- planten (lt) --- Inheemse planten --- Biodiversiteit --- 581.9 --- Nederland ; flora --- Bosflora --- Graslandflora --- Heideflora --- Natuurbeheer ; Nederland --- Monograph --- PXL-Green&Tech 2020 --- groenmanagement --- flora --- plantengids --- tuinaanleg --- duurzaam tuinieren
Choose an application
Si l'utopie, chère à Alphonse Allais, de construire les villes à la campagne n'a pu se concrétiser, on a vu surgir depuis quelques années des expériences de "campagne à la ville", dans la tradition des anciens potagers urbains, ayant pour objectif d'interrompre "le long orphelinat" des bâtiments sans âme dont la fureur immobilière a le secret. Ces friches surgissent sur des terrains oubliés, dans l'angle mort de barres d'immeubles ou sur les toits et renouvellent l'idée de la ville-jardin.A partir de l'histoire de Bruxelles, où existait déjà une tradition de jardin ouvriers, l'ouvrage retrace l'histoire de cette "idée" et des combats qu'elle suppose dans l'univers impitoyable de la promotion immobilière, et témoigne des expériences nouvelles, victorieuses du béton des grands ensembles.
Backyard gardens --- Urban agriculture --- Potagers --- Agriculture urbaine --- History --- Histoire --- Kitchen gardens --- Social aspects --- Aspect social --- Jardins potagers --- Sol, Utilisation agricole du --- Jardin potager --- Pratique urbaine --- 71.037 --- 711.4 --- Brussel --- 21ste eeuw (ruimtelijke ordening) --- Stedenbouw --- Jardin en milieu urbain --- --Jardin potager --- --Aspects sociaux --- --Bruxelles --- --1990-2016, --- enquête --- --Jardins potagers --- --71.037 --- Aspects sociaux --- Bruxelles --- Stadsontwikkeling ; Brussel ; 21ste eeuw ; toekomstprojecten --- Parken ; tuinen ; ecologisch tuinieren ; moestuinen --- Stedenbouw ; 21ste eeuw ; groen in de stad --- Landbouw ; stadslandbouw --- 71:574 --- 712.3(493) --- Stedenbouw en ecologie --- Landschaps- en tuinarchitectuur ; tuinen ; België --- Economie circulaire
Choose an application
Thema's: Fstvlklnkn, In mijn mars, Tijd en weer.
371.67 --- 373.5 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- schoolboeken --- Communicatie --- Taal --- Wereldoriëntatie --- 476 WERELDORIENTATIE O.N. --- wereldorientatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476.11 --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- communicatie --- lichaamstaal --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Verkeersopvoeding --- 476 --- 478.2 --- Verkeersonderwijs ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Bouwen --- Geluiden --- Huizen --- Kleding --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Licht --- Lucht --- Muziekinstrumenten --- Ondernemingen --- Pictogrammen --- Sporen (dieren) --- Sterren --- Tijd --- Vervoermiddelen --- Vroeger en nu --- 476 WERELDORIENTATIE O.N --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Anders zijn --- Baby's --- Dieren --- Dromen --- Fotografie --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Planten --- Schoolleven --- Schoolomgeving --- Tuinieren --- Voeding --- Water --- Winnen en verliezen --- Wonen --- Zintuigen --- Music sound recording --- Beroepen. --- Ondernemen --- Kinderen. --- Basisonderwijs. --- Beroepen --- Geld --- Ondernemingszin --- Reclame --- Arbeidsmarkt --- Geldwezen --- Dagelijks leven --- Ouderschap; pedagogie --- Relaties --- Relationele opvoeding; ba.o. --- Samenleving --- Ik en de anderen --- Zintuiglijk spel --- (zie ook: Anders zijn) --- Waterhuishouding --- Klas --- School --- Klasbeheer --- Biologie; ba.o. --- Gezondheid --- Eten --- Gezondheidseducatie; ba.o. --- Gezondheidszorg --- Reizen --- Vervoer --- Voertuigen --- Verkeersopvoeding; ba.o. --- vervoer --- Mode --- kleding --- Beeldende kunst --- Perspectief --- Plastische opvoeding; onderwijs --- Tijdsbesef --- Geschiedenis --- Stambomen --- Toekomst --- Familie --- Plantkunde --- (zie ook: Flora --- Emoties(Gevoelens) --- Hobby's --- Lichaam --- Talenten --- Skelet --- Licht en donker --- Schaduwen --- Milieu --- Slapen --- Geboorte --- Opgroeien --- Bossen --- Konijnen --- Maanden --- Seizoenen --- Weer --- Winter --- Bos --- Interculturele opvoeding --- Gebouwen --- Bouwkunst --- Geluid --- Muziek --- Muzikale opvoeding; ba.o. --- Vliegen (insecten) --- Weerkunde; ba.o. --- Spelen(Kinderspelen) --- Spelen --- Spel; opvoeding --- Oriëntatie --- Verkeer --- Dieren. --- Planten. --- Beeldopvoeding. --- Groei --- Mensen. --- Voeding en gezondheid. --- Voedingsgewoonten. --- Water. --- Zintuigen. --- Anders zijn. --- Dromen. --- Kleding. --- Kinderen en wonen. --- Lucht. --- Tijd. --- Vervoermiddelen. --- Geluiden. --- Muziek. --- Licht. --- Taal. --- Bossen. --- Sporen --- Sporenplanten. --- Verkeersopvoeding; ba.o --- Biologie; ba.o --- Gezondheidseducatie; ba.o --- Relationele opvoeding; ba.o --- Muzikale opvoeding; ba.o --- Weerkunde; ba.o --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Verkeersreglement --- Scholen --- Klaslokalen --- Schoolgerief --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Persoonlijkheidsleer --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Tandverzorging --- Voedingsleer --- Zintuiglijke ontwikkeling --- Waarneming --- Samenlevingsvormen --- Omgangsvormen --- Omgangskunde --- Coöperatief leren --- Diversiteit --- Ontwikkeling --- Lichamelijke ontwikkeling --- Beeldopvoeding --- Zien --- Tuinen --- Natuurbeleving --- Nesten --- Dierethologie --- Natuur- en milieueducatie --- Verkeersveiligheid --- 1e graad lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Mobiliteit --- Woningen --- Bosfauna --- Kleuren --- Communicatiemiddelen --- Textiel --- Vliegen (werkwoord) --- Sport --- Wind --- Werken --- Arbeid --- Ruilen --- Groenten --- Fruit --- Basisonderwijs --- Lenzen --- Gezinnen --- Familieleden --- Textuur --- Huisdieren --- Straten --- Ontbijt --- Woonomgeving --- Speelplaatsen --- Parken --- Mensen --- Kinderen --- Kunsten --- Graffiti --- Natuur --- Verjaardagen --- Festivals --- Touwen --- Spelletjes --- Fietsen --- Orkesten --- Symfonisch orkest --- Affiches --- Eenheidsmunt --- Klokken (instrumenten) --- Uurwerken --- Kloklezen --- Lichten --- Gesprekken --- Mondelinge communicatie --- Klanken --- Zomer --- Herfst --- Lente --- Feesten --- wereloriëntatie --- Verleden --- Non-verbale communicatie --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- wereldoriëntatie --- wereloriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- 093428.jpg --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; leermiddelen --- didactische set --- 094665.jpg --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- 093802.jpg --- Groente --- Vervoermiddel --- Ziekte --- Plant --- Ecologie --- Motief --- Nomenclatuur --- Lens --- Gezin --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Ouderenzorg --- Familielid --- Huisdier --- Dier --- Beeldhouwkunst --- Naamgeving --- Sociologie --- Verzorging --- Therapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Maand --- Straat --- Speelplaats --- Park --- Mens --- Spel --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Droom --- Inclusie --- Maatwerk --- Kunst --- Tuin --- Verjaardag --- Festival --- Waardering --- Touw --- Examen --- Rijbewijs --- Orkest --- Symfonieorkest --- Affiche --- EURO --- Klok (instrument) --- Uurwerk --- Spoor --- Gesprek --- Leefbaarheid --- Klank --- Talent --- Seizoen (jaargetijde) --- Feest --- Beeldeducatie --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Nest (dier) --- Ethologie --- Samenlevingsvorm --- Omgangsvorm --- Gezondheidsopvoeding --- Tandhygiëne --- Gedrag --- Drank --- Zintuig --- School (instelling) --- Klaslokaal --- Schoolmateriaal --- Woning --- Kleur (kleur) --- Donker --- Muziekinstrument --- Afrika --- Compositie (muziek) --- Drukdrager --- Ontwerpen --- Design --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Bewegingsonderwijs --- Menselijk lichaam --- Stad --- Veld --- Communicatiemiddel --- Kleuter --- Spraaktechnologie --- Technologie --- Maatschappij --- Arbeid (werken) --- Buitenland --- Gebouw --- Fietsen (werkwoord) --- Reizen (werkwoord) --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Oriëntatie
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|