Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Ruiken doe je met je neus. Je ruikt doordat een geur in je neus komt. De geur van vers gebakken brood, van bloemen of van afval bijvoorbeeld. Sommige geuren vind je lekker ruiken, andere vind je misschien stinken. Door geur herken je dingen. Of denk je aan iets of iemand. Wist je dat er ook geur in een flesje kan zitten? En dat vooral honden heel goed kunnen ruiken? Lees er meer over in dit boek.
415.2 --- ruiken --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Ruiken --- Zintuigen
Choose an application
evenwicht --- PXL-Education 2019 --- kinderboek --- zintuigen --- experimenten --- vanaf 9 jaar
Choose an application
With an array of critical and engaging pedagogical features, the fourth edition of this book offers the best practical introduction to motor learning available. This reader-friendly text approaches motor learning in accessible and simple terms, and lays a theoretical foundation for assessing performance; providing effective instruction; and designing practice, rehabilitation, and training experiences that promote skill acquisition.
Choose an application
Deze kaartenset bestaat uit 20 spelvormen ontwikkeld door Joseph Cornell. Elke Sharing Nature spelvorm creëert een beleving waarin kinderen en volwassenen zich verbonden kunnen voelen met de natuur.Als begeleider maak je met de symbolen op de kaarten zelf een serie spelvormen.Fase 1: Stimuleer enthousiasmeFase 2: concentreer de aandachtFase 3: directe (natuur)ervaringenFase 4: Deel inspiratieDe indeling van de kaarten is gebaseerd op de Flow Learning didactiek en zorgt voor een natuurlijk manier van leren.De kaarten zijn eenvoudig te gebruiken en kunnen gebruikt worden in natuurgebieden, maar ook in het stadsparkje om de hoek.'Een middel voor natuureducatie waarbij de natuur de leerkracht is.'
Natuur --- Spelen --- Games --- Natuurbeleving --- Zintuigen --- Opvoeding --- Milieu --- Spelactiviteiten --- Zintuig --- Spelactiviteit --- Onderwijs
Choose an application
Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- Psychiatric nursing --- psychologie der muziek --- orthopedagogiek --- psychiatrische verpleegkunde --- zintuigen
Choose an application
Didactics of biology --- wetenschappelijke proeven --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- zintuigen
Choose an application
Iris Sommer neemt je mee op twee reizen ? door het fascinerende verhaal over onze zintuigen én door Mumbai, de zinnenprikkelende stad bij uitstek. Haarscherp legt ze uit hoe we beschermd worden tegen overprikkeling; hoe we slechts een deel waarnemen met onze zintuigen en de rest aanvullen vanuit onze achtergrond. Je leest waarom baby?s makkelijker iets nieuws proeven dan peuters, waarom je op een zomeravond nog wel de kleur blauw ziet, maar geen rood of groen meer. Waarom je als koukleum de kachel thuis juist lager moet zetten. Hoe je pijn waarneemt en wat je daartegen kunt doen. Ze vertelt waarom langzame aanraking erotisch is. Dat er een zintuig is dat je eigen lichaam waarneemt en hoe het mogelijk is dat een mens van twee meter lang op twee smalle voeten zijn balans kan houden. Zelfs het mysterieuze zesde zintuig komt aan de orde. De belangrijkste boodschap van De zeven zintuigen is dat je altijd jezelf meeneemt wanneer je de wereld om je heen waarneemt: je eigen verwachtingen, je eigen vermoedens en je eigen vooroordelen. Professor Iris Sommer (1970) is psychiater en neurowetenschapper, verbonden aan het Universitair Medisch Centrum Groningen. Eerder schreef ze de bestseller Haperende hersenen.Bron: https://www.standaardboekhandel.be/seo/nl/boeken/psychologie/9789044638547/iris-sommer/de-zeven-zintuigen
Choose an application
Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- zintuigen --- ademhaling --- massage --- dramatische expressie --- kleuters --- lichamelijke ontwikkeling --- bewegingsopvoeding --- yoga --- lichamelijke opvoeding --- motorische ontwikkeling
Choose an application
Met je lichaam kan je lopen, springen, gooien en vangen maar ook proeven en ruiken. Soms onderzoekt de dokter je lichaam of word je ziek. Het is belangrijk om goed voor je lichaam te zorgen. Vierkant hardkartonnen prentenboek met vrolijke, paginagrote kleurenillustraties en beweegbare elementen. Vanaf ca. 2 jaar.Julienne van den HeuvelDit stevige, vierkante hardkartonnen boek met twee afgeronde hoeken laat summier verschillende functies van het lichaam zien qua bewegen en zintuigen, waarbij ook enkele gevoelens aan bod komen. Daarnaast is er aandacht voor doktersbezoek en persoonlijke verzorging. Schuifjes door het boek heen (ook eentje in het omslag) zorgen samen met een raadspelletje met flapjes op de laatste spread voor een speels element. De kleurige illustraties zijn gestileerd en wat clichématig. Jonge kinderen zullen het interessant vinden al de figuurtjes (zeer divers qua etnische afkomst) in actie te zien, er samen over te praten en aan te wijzen en te benoemen. Het woordgebruik sluit echter niet altijd goed aan bij de doelgroep. Er worden woorden gebruikt als ?knielen?, ?zintuigen?, ?gevoelens?, ?reflexen?, ?hygiëne? en ?schuimend product?. Tegelijkertijd verscheen in dezelfde uitvoering 'Slaap lekker'. Vanaf ca. 2 jaar.© NBD Biblion
Lichaam --- Ziek zijn --- Artsen --- Gezondheid --- Hygiëne --- Tandhygiëne --- Zintuigen --- Emoties --- Kartonboekjes --- Schuifboeken --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 00-03 jaar --- Menselijk lichaam --- Arts --- Zintuig --- Emotie --- Kartonboek --- Schuifboek --- Voeding --- Gedrag --- Drank --- dokters --- kleuters --- lichaam --- French literature
Choose an application
Op basis van de feedback van honderden leerkrachten is Mikado geactualiseerd: er is meer ruimte voor onderzoekend en ontwerpend leren (natuur en techniek) en meer aandacht voor leren leren. De methode is verrijkt met heel wat digitale nieuwigheden. Ontdek hoe de vernieuwde Mikado je leerlingen motiveert, jou als leerkracht inspireert en ondersteunt! Mikado vertrekt vanuit de leefwereld van de leerlingen en biedt hen tal van kansen om zelf aan de slag te gaan, om zelf te ontdekken. Als leerkracht werk je op basis van doordachte leerlijnen aan alle wo-doelen. Je kiest voor een thematische en/of cursorische aanpak. Het webschema in de handleiding toont je in één oogopslag wat je van een thema mag verwachten. Tal van ideeën voor klasaankleding, tussendoortjes en slotactiviteiten helpen je om je thema te doen leven in de klas. Per activiteit krijg je een handig overzicht van wat je moet voorbereiden, welke materialen je nodig hebt en hoelang een activiteit duurt. Je krijgt door de praktische vormgeving snel zicht op de activiteiten. Voor wie wil worden extra didactische suggesties en vragen aangeboden.
Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- wereldoriëntatie --- lager onderwijs --- leerboeken --- 476.11 --- 476 --- 476.1 --- Lager onderwijs --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Basisonderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Wereldoriëntatie --- Dieren --- Dierenzorg --- Steden en gemeenten --- Zintuigen --- Bossen --- wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Dier --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Bos --- Zintuig --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|