Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Studenten worden gestimuleerd bij iedere fase in het verpleegkundig process kritisch na te denken. Zo wordt bij het leren van het opstellen van een diagnose gelijktijdig uitgebreid aandacht besteed aan het diagnoseproces. Een gedetailleerde uitleg over werkbare zorgplannen wordt ingeleid door een kritische reflectie over de keuze voor de resultaten en interventies van de zorgplannen. Op deze manier leren studenten de redenen voor hun klinische keuzes zorgvuldig af te wegen. Concrete voorbeelden, oefeningen, opdrachten en casussen helpen hen de stof te begrijpen en toe te passen. Kritisch denken binnen het verpleegkundig proces is geschreven voor verpleegkundestudenten in het hoger onderwijs.
Denken --- Systematisch verpleegkundig handelen --- anamnese --- verpleegkundige diagnose --- kritisch denken --- Nursing --- reflectie (psychologie) --- diagnostiek (geneeskunde) --- evaluatie (onderwijs) --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- verpleegplannen --- verpleegkundige interventies --- verpleegkunde --- amnesie --- verpleegkundig proces --- PXL-Healthcare 2020 --- Kritisch denken --- Verpleegkunde
Choose an application
Bevorderen van gezondheid en gezond gedrag is een introductie op het gebied van gezondheid, gedrag en preventie. Het boek geeft de belangrijkste gezondheidsproblemen in Nederland weer en bespreekt een aantal modellen van gedragsverandering met verschillende beïnvloedende factoren op individueel, gezins- en gemeenschapsniveau. Het is een praktisch boek dat inzichtelijk maakt wat het belang van gezond gedrag is en de verpleegkundige handvatten geeft voor het bevorderen hiervan. Daarnaast haakt het boek in op actuele ontwikkelingen in de maatschappij, zoals vergrijzing, veranderende leefomgeving en ongelijke kansen op gezondheid bij verschillende groepen mensen. De auteurs besteden aandacht aan diverse voorlichtingsmethodieken gericht op vermindering van drink- en rookgedrag, stress en overgewicht en op de bevordering van sociale steun. Ook thema?s als de betekenis van arbeid, het gebruik van sociale media en het belang van e-health komen aan bod.(https://www.pearson.com/nl/nl_NL/hoger-onderwijs/catalogus/gezondheidszorg/bevorderen-van-gezondheid-en-gezond-gedrag-met-mylab.html)
Gezondheid --- Preventie --- Verpleegkunde --- Voorlichting --- Zorg --- Gezondheidszorg --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- gezondheidsbevordering --- preventie --- gezondheidsvoorlichting --- gedragsverandering --- PXL-Healthcare 2020 --- gezondheid --- gezondheidszorg --- gedrag --- Didactics of medicine --- Hygiene. Public health. Protection --- verpleegkundig beroep --- Gezondheidsopvoeding --- Voeding --- Gedrag --- Drank --- Communicatietheorie
Choose an application
Geriatrics --- enuresis --- urine --- geneesmiddelen --- mondhygiëne --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- dermatologie --- depressies --- decubitus --- dementie --- malnutrition --- constipatie --- geriatrie --- pijn --- delirium --- eenzaamheid --- stemmingsstoornissen --- vallen --- persoonlijkheidsstoornissen --- oftalmologie --- ADL (activiteiten dagelijks leven) --- dehydratie --- slaapstoornissen --- gehoor --- mantelzorg --- gerontologie --- mishandeling --- preventiewerking (mensen)
Choose an application
Dit leerboek geeft studenten hbo-v (BN2020), verpleegkundigen en verpleegkundig specialisten de kennis die nodig is om kwetsbare ouderen persoonsgerichte behandeling en zorg te bieden. Zowel in de wijkverpleging, het ziekenhuis, de GGZ-instelling, als in het verpleeghuis. Gezondheidszorg voor (kwetsbare) ouderen is complex en individueel bepaald met nauwelijks standaardoplossingen. Verpleegkundigen spelen hierin een cruciale rol, maar uit onderzoek blijkt dat er op dit gebied veel handelingsverlegenheid en kennistekort is. Met het doel daar een forse impuls ter verbetering aan te geven is dit boek geschreven en nu geactualiseerd.Klinisch redeneren bij ouderen. Functiebehoud in levensloopperspectief beschrijft een specifiek voor ouderen geschikte methodiek voor klinisch redeneren. Het boek is gebaseerd op de meest recente body of knowledge en de ICF-systematiek. Deel 1 van het boek behandelt de essentiële uitgangsprincipes van en de visie achter klinisch redeneren bij ouderen. Deel 2, 3 en 4 gaan in op respectievelijk specifieke somatische, psychische en sociale gezondheidsthema's, waaronder de geriatrische syndromen zoals immobiliteit, depressie en eenzaamheid. Steeds is er aandacht voor de gerontologische en geriatrische aspecten. (https://www.bsl.nl/shop/klinisch-redeneren-bij-ouderen-9789036821544)
Geriatrics --- enuresis --- urine --- geneesmiddelen --- mondhygiëne --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- dermatologie --- depressies --- decubitus --- dementie --- malnutrition --- constipatie --- geriatrie --- pijn --- delirium --- eenzaamheid --- stemmingsstoornissen --- vallen --- persoonlijkheidsstoornissen --- oftalmologie --- ADL (activiteiten dagelijks leven) --- dehydratie --- slaapstoornissen --- gehoor --- mantelzorg --- gerontologie --- mishandeling --- preventiewerking (mensen) --- Diagnostiek --- Verpleegkunde --- Methodiek --- Ouderen --- klinisch redeneren --- geriatrische verpleegkunde --- Verpleegkunde ; methodiek --- Diagnose --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Methoden en technieken van onderzoek is een uitgebreide handleiding voor het opzetten, uitvoeren en uitwerken van kwantitatief en kwalitatief onderzoek. Dit boek is met een tweeledig doel geschreven: het beschrijft hoe je een goed onderzoek uitvoert en het helpt je een kritisch gebruiker van andermans onderzoek te worden.Na bestudering van dit boek heb je een inleidende behandeling gehad van een aantal benaderingen, strategieën en methoden waarmee je je onderzoeksproject kunt aanpakken. En minstens zo belangrijk: je zult ook inzien dat er niet één bepaalde methode bestaat die het beste is voor alle soorten onderzoek. Om het onderzoeksproces te leren begrepen, wordt het proces in dit boek fase voor fase doorlopen. Daarbij zal regelmatig terugverwezen worden naar eerdere hoofdstukken om het herhalende karakter van het onderzoeksproces te benadrukken.didactiekMethoden en technieken van onderzoek is geschreven voor studenten in het hoger onderw?s. Er is daarom veel aandacht besteed aan voorbeelden uit de praktijk, die het doen van (praktijkgericht) onderzoek tot leven brengen. Daarnaast is er oefenmateriaal beschikbaar op de bijbehorende digitale leeromgeving Pearson MyLab. Het boek is ook geschikt voor zelfstudie of als naslagwerk.https://www.pearson.com/nl/nl_NL/hoger-onderwijs/catalogus/onderzoek/methoden-en-technieken-van-onderzoek-8e-editie-met-mylab-nl.html
wetenschappelijk onderzoek --- Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Presentaties --- Onderzoek --- Systematisch verpleegkundig handelen --- 001.891 --- Hoger onderwijs : wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- 001 --- 301.08 --- 330.1 --- 37.041 --- OF 1 2019-2020 --- Wetenschap --- Sociologische onderzoeksmethoden (algemeen) --- Methodologie van de economie --- Studiemethodiek --- OO Onderzoeksmethoden 1 --- Science --- Methods in social research (general) --- Quantitative methods (economics) --- OF 1 2020-2021 --- onderzoek --- onderzoeksmethoden --- PXL-Central Office 2019 --- Méthodes Methoden --- Méthodes de recherche Onderzoekstechnieken --- Onderzoeksstrategie --- Presentatie --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- OF 1 2021-2022 --- OO Managementproject 1 (*) --- Onderzoeksvaardigheden ; hoger onderwijs --- Onderzoek (wetenschap) --- OF 1 2022-2023 --- OF 2 2022-2023 --- OO Managementproject 2 (*) --- OF 1 2023-2024 --- OF 2 2023-2024
Choose an application
Wie van zorg afhankelijk is, hoopt op betrokken zorgverleners. Die betrokken zorgverlening komt er echter niet vanzelf. Daarvoor is zorgethisch leiderschap nodig: de aanwezigheid van iemand die anderen kan ondersteunen, begeleiden en inspireren om de dagelijkse zorg zo te geven dat mensen tot hun recht komen. Iemand die hiervoor de voorwaarden creëert. Niet vanuit het 'moeten', maar wel vanuit een krachtig 'ont-moeten'.Dit handboek zet de krijtlijnen uit voor wat zorgethisch leiderschap kan betekenen en onderzoekt welke stappen er binnen een organisatie nodig zijn om zorgethiek waar te maken. Het biedt managers, leidinggevenden en stafmedewerkers, maar ook docenten, studenten en zorgverleners een helder beeld van zorgethisch leiderschap, en reikt handvatten aan om het in de praktijk vorm te geven.(https://www.lannoo.be/nl/zorgethisch-leiderschap-praktijk)
Zorgverleners --- Leiderschap en ethiek --- 364.4 --- Ethiek --- Ethiek en zorg --- 614.22 --- Leiderschap --- kwaliteitszorg --- ethiek --- verpleegkundig beroep --- verpleegkunde --- leiderschap --- Zorgethiek --- Leidinggeven --- Sociology of health --- Sociology of social care --- gezondheidszorg --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- ethiek (zorg) --- geestelijke gezondheidszorg --- GGZ (geestelijke gezondheidszorg) --- Ethics --- Delivery of Health Care --- Leadership --- Influentials --- Community-Based Distribution --- Contraceptive Distribution --- Delivery of Healthcare --- Dental Care Delivery --- Distribution, Non-Clinical --- Distribution, Nonclinical --- Distributional Activities --- Healthcare --- Healthcare Delivery --- Healthcare Systems --- Non-Clinical Distribution --- Nonclinical Distribution --- Delivery of Dental Care --- Health Care --- Health Care Delivery --- Health Care Systems --- Activities, Distributional --- Activity, Distributional --- Care, Health --- Community Based Distribution --- Community-Based Distributions --- Contraceptive Distributions --- Deliveries, Healthcare --- Delivery, Dental Care --- Delivery, Health Care --- Delivery, Healthcare --- Distribution, Community-Based --- Distribution, Contraceptive --- Distribution, Non Clinical --- Distributional Activity --- Distributions, Community-Based --- Distributions, Contraceptive --- Distributions, Non-Clinical --- Distributions, Nonclinical --- Health Care System --- Healthcare Deliveries --- Healthcare System --- Non Clinical Distribution --- Non-Clinical Distributions --- Nonclinical Distributions --- System, Health Care --- System, Healthcare --- Systems, Health Care --- Systems, Healthcare --- Egoism --- Ethical Issues --- Metaethics --- Moral Policy --- Natural Law --- Situational Ethics --- Ethical Issue --- Ethics, Situational --- Issue, Ethical --- Issues, Ethical --- Law, Natural --- Laws, Natural --- Moral Policies --- Natural Laws --- Policies, Moral --- Policy, Moral --- Censorship, Research
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|