Listing 1 - 10 of 376 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Acting --- toneeltechniek --- theater --- didactiek
Choose an application
Didactiek --- Frans --- Taalgebruik
Choose an application
Didactics of Spanish --- Spaans --- didactiek
Choose an application
Didactics of Spanish --- Spaans --- didactiek
Choose an application
Didactics of Spanish --- Spaans --- didactiek
Choose an application
Didactics of Spanish --- Spaans --- didactiek
Choose an application
Didactics of Spanish --- Spaans --- didactiek
Choose an application
Dieper leren, differentiëren, Flipped Learning, Blended Learning en ga zo maar verder. Deze termen zijn inmiddels gekend en ingeburgerd in de lerarenopleidingen en het hoger onderwijs. Ook in het secundair onderwijs zijn deze termen bij de meeste leerkrachten bekend maar nog niet iedereen is hier intussen mee vertrouwd. Het aantal boeken, artikels en websites over deze onderwerpen is groot en soms zien we als (toekomstige) leerkrachten door het bos de bomen niet meer. Maar wat betekenen deze termen/methodes nu juist en vooral wat is hun belang in het onderwijs van de 21ste eeuw? En nog belangrijker: hoe significant is hun onderling verband of m.a.w. hoe kan Flipped Learning meer ruimte bieden voor differentiatie en zo leiden tot dieper leren? In deze bachelorproef geef ik op deze vragen een antwoord en geef ik concrete voorbeelden voor wat de lessen Frans betreft. Tot slot geef ik nog enkele concrete tips i.v.m. differentiatie, dieper leren en het maken van een goede Flipped Learning les. Hierbij vertrek ik vanuit mijn eigen praktijkonderzoek in het kader waarvan ik een Flipped Learning les ontwierp voor de eerstejaarsstudenten van de bachelor secundair onderwijs Frans aan de UC Leuven-Limburg (campus Hertogstraat). (Bron: auteur)
Choose an application
Meten en metend rekenen is het domein bij uitstek voor toepassings- of realiteitsgerichte wiskunde. Als geen ander onderdeel verbindt het werkelijkheid en wiskunde. Een groot deel van het rekenen in het dagelijkf of professioneel leven heeft te maken met meten en metend rekenen. Als wiskunde een middel is om greep te krijgen op de werkelijkheid met behulp van wiskundige middelen, dan is dit leerdomein hiervan wellicht het meest sprekende voorbeeld.
wiskunde --- didactiek --- basisonderwijs --- PXL-Education 2014 --- Meetkunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Geen enkele methode sluit optimaal aan bij een hele schoolbevolking, een totale groep of iedere individuele leerling. Wie denkt beter passend onderwijs te kunnen geven door dan maar de methode aan de kant te zetten, gooit ook de didactische houvast weg. Met alle gevolgen van dien.Minder ingrijpend is het om losser met de methode om te gaan. Dit betekent echter wel dat je twee zaken moet borgen; wat je de leerlingen aanleert, en hoe je hun dat aanleert. Het eerste verwijst naar de cruciale leerdoelen, het tweede naar de didactische strategie. Over dit laatste gaat deze uitgave. Die bevat de meest voorkomende didactische strategieën voor acht vakgebieden in de basisschool, aangevuld met voorbeelden van hoe je kunt intensiveren of verrijken.De didactische strategieën in deze handige uitgave kun je gebruiken bij gesprekken met je collega?s om te komen tot teambrede afspraken over hoe alle leerlingen in jouw school de nodige kennis en vaardigheden verwerven.Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/zo-werken-wij-pica
Didactische werkvormen --- Basisonderwijs --- Leerdoelen --- Basisonderwijs; didactiek --- Didactiek --- Onderwijsstrategieën ; basisonderwijs --- Leerdoelen ; basisonderwijs --- School management --- Didactic strategies --- schoolbeleid --- didactiek
Listing 1 - 10 of 376 | << page >> |
Sort by
|