Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Aan het woord schriftelijke vaardigheden is ontstaan uit een samenwerking tussen een gevorderde NT2-leerder en een docent NT2. Talrijke cursisten hebben de oefeningen gemaakt en er feedback op gegeven. In dit boek vind je 32 taakgerichte oefeningen binnen verschillende domeinen en rollen. De taken zijn geordend volgens moeilijkheidsgraad.
Dutch language --- * 838.5 --- Nederlands --- didactiek --- NT2 --- Nederlands voor anderstaligen --- Schoolbooks - Didactic material --- 838.5 --- Anderstaligen --- Adult education. Lifelong learning
Choose an application
Vanzelfsprekend is al jarenlang een unieke basismethode Nederlands voor hooggeschoolde anderstaligen. Sinds 1996 hebben wereldwijd al meer dan 100.000 mensen Nederlands geleerd met deze Vlaamse leergang, die draait om Paolo Sanseverino, een Italiaanse student. Zowel de boeken als het video- en audiomateriaal zijn volledig vernieuwd. Aan de hand van korte, levendige leseenheden worden circa 2.000 frequente woorden, de basisgrammatica en de nuttigste taalhandelingen van het Nederlands aangeboden en ingeoefend. Daarnaast is Vanzelfsprekend een directe kennismaking met de Vlaamse en Belgische samenleving. De leergang is zowel geschikt voor zelfstudie als voor gebruik in de klas. Vanzelfsprekend is beschikbaar met de hulptalen Engels en Frans. Er is ook een docentenboek verkrijgbaar.For many years, Vanzelfsprekend has been a unique basic Dutch teaching method for educated foreign-language speakers. Since 1996 more than 100,000 people have learned Dutch with this Flemish course, which centres around the fictional character of Paolo Sanseverino, an Italian student. Both the books and the audio-visual material have now been completely revised. A series of short and entertaining lesson units allow students to learn and practise roughly 2,000 frequently used words, the basic grammar and the most useful speech acts of the Dutch language. What?s more, Vanzelfsprekend also serves as a direct introduction to Flemish and Belgian society. The course is suitable for both self-study and use in a classroom setting, the Vanzelfsprekend books are available in versions with English or French as the auxiliary language. The textbook and workbook are accompanied by a teacher?s manual.Bron : http://www.acco.be
Nederlands voor anderstaligen --- Nederlandse taal --- Leermiddelen. --- Taalcursussen. --- #PBIB:+111.28 --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Andere --- Schoolbooks - Didactic material --- #KVHA:Taalonderwijs; Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- Nederlands --- Cursus bachelor in het Bedrijfsmanagement Engelstalig --- Didactics of Dutch --- Adult education. Lifelong learning --- NT2 --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Migratie --- Dutch language --- Bachelor in het bedrijfsmanagement Engelstalig --- Zinsleer (taalkunde) --- NT2 (Nederlands tweede taal)
Choose an application
Dat grammatica niet moeilijk, abstract en saai hoeft te zijn, bewijst de uitgave 'Zichtbaar Nederlands'. In deze uitgave wordt de Nederlandse grammatica op een visuele manier uitgelegd met weinig tekst en veel schema?s, voorbeelden en humoristische tekeningen.'Zichtbaar Nederlands' helpt anderstaligen om de grammaticaregels op een leuke, toegankelijke manier snel onder de knie te krijgen. De auteur werkt met vuistregels en de uitleg is zo kort mogelijk. De visuele ondersteuning werkt verhelderend en motiverend, en zorgt er bovendien voor dat cursisten de informatie goed kunnen onthouden.De zeven hoofdstukken zijn ieder opgebouwd rondom een grammaticaal thema. De thema?s staan op zichzelf en kunnen in willekeurige volgorde worden gebruikt. Ieder hoofdstuk biedt informatie aan op verschillende taalniveaus (A1 tot B2). Met communicatieve oefeningen aan het eind van elk hoofdstuk worden cursisten uitgedaagd om de grammaticaregels toe te passen tijdens gesprekken.De bijbehorende website bevat digitale oefeningen met feedback, animaties en ondersteunend materiaal voor spreekoefeningen. In de docentenhandleiding staan achtergronden en didactische tips voor in de les.Zichtbaar Nederlands is geschreven voor midden- en hoogopgeleide anderstaligen die op een andere manier de Nederlandse grammatica willen leren of die hun kennis van de grammatica willen opfrissen en oefenen. Daarnaast is deze uitgave geschikt om te gebruiken naast elke NT2-taalmethode.https://www.coutinho.nl/nl/zichtbaar-nederlands-9789046906484
Grammar --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- didactiek --- Buitenlanders. --- Grammatica. --- Nederlands voor anderstaligen. --- Nederlandse taal. --- Nederlandse taalkunde. --- Didactics of Dutch --- Nederlandse spraakkunst --- Nederlands als tweede taal --- NT2 --- 838.5 --- * 838.5 --- Nederlands --- Nederlands voor anderstaligen --- PXL-Central Office 2020 --- Nederlands taalgebruik --- Nederlands tweede taal --- Spraakkunst --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Niveau A1 (Europees referentieniveau) --- Niveau A2 (Europees referentieniveau) --- Niveau B1 (Europees referentieniveau) --- Grammatica
Choose an application
Veel praten met Nederlanders is voor anderstaligen cruciaal voor het ontwikkelen van een goede taalvaardigheid. Helaas blijft het voeren van gesprekken in het Nederlands vaak beperkt tot de NT2-les. In dit cahier laat auteur Margreet Verboog u zien hoe u uw cursisten stimuleert om ook in het dagelijks leven hun spreekvaardigheid in het Nederlands te oefenen.Het cahier biedt de docent doelgerichte oefeningen, met bijbehorende formulieren, die de cursisten uitnodigen en motiveren om buiten de taalles het Nederlands te gebruiken. Het cahier bevat tevens richtlijnen voor het voorbereiden van een goede spreekles, behandelt het omgaan met spreekangst en leert u hoe u als docent feedback geeft op spreekvaardigheid.Dit boek maakt deel uit van de reeks NT2-Cahiers. Deze reeks vormt een gereedschapskist voor (beginnende) NT2-docenten waarmee zij kunnen zorgen voor een professionelere aanpak van hun alledaagse lespraktijk.https://www.nt2.nl/nl/101-38_NT2-Cahiers/100-407_NT2-Cahier-Buitenschools-leren
NT2 --- spreken --- Didactics of Dutch --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- didactiek --- * 838.5 --- Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- Nederlands voor anderstaligen --- Didactics of Dutch. --- NT2 (Nederlands tweede taal). --- didactiek. --- spreken. --- Didactiek --- Spreken
Choose an application
Vraag je je weleens af waarom we ?fijn weekend? zeggen, maar ?fijne avond?? Heb je nog steeds problemen met de plaats van ?niet? in de zin? Weet je of de koffie op tafel ?ligt?, ?staat? of ?zit?? En vind je ?er? ook zo?n lastig woordje? 77 puntjes op de i biedt een verzameling onderwerpen waar je als anderstalige moeite mee kunt hebben, zelfs als je het Nederlands al op een hoog niveau beheerst.De onderwerpen zijn onderverdeeld in de categorieën grammatica, woordkeus en uitspraak. Je krijgt uitleg over grammaticaregels, toelichting bij de betekenis van woorden en uitspraakinformatie. Vaak word je gestimuleerd om zelf na te denken en de regels of de betekenis af te leiden uit voorbeeldzinnen of een dialoog.Regels zijn handig, maar je moet ze wel kunnen toepassen! Daarom staan er bij elk onderwerp een of meer praktische opdrachten. Zo leer je je Nederlands correcter, vloeiender en Nederlandser te laten klinken. Bovendien zul je je zekerder voelen over je taalgebruik als je meer houvast hebt.Op de bijbehorende website vind je extra oefenmateriaal, audio, en een online quiz die je helpt om te bepalen met welke onderwerpen je nog aan de slag moet.77 puntjes op de i is bedoeld voor midden- en hoogopgeleide anderstaligen die het Nederlands al redelijk tot goed beheersen, van niveau B1 tot en met niveau C1+ van het ERK. Voor docenten NT2 is het een inspiratiebron voor nuttige opdrachten bij veelgemaakte fouten.https://www.coutinho.nl/nl/77-puntjes-op-de-i-9789046906675
838.5 --- Nederlands --- Taalcursussen --- Nederlands als tweede taal --- Nederlandse taal ; taalcursussen --- NT2 --- Nederlands voor anderstaligen --- Taalcursus --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Adult education. Lifelong learning --- Grammar
Choose an application
Een goede uitspraak is van groot belang om als anderstalige in het Nederlands begrepen te kunnen worden. Een ander foneem geeft een andere betekenis. Neem als voorbeeld het verschil tussen een das en een tas. Toch raakt dit aspect van de Nederlandse taal nog weleens tussen wal en schip. Bovendien zijn veel docenten onzeker over hun eigen kennis van de Nederlandse uitspraakregels. Hierdoor durven ze soms geen feedback te geven op de uitspraak van hun cursisten.In dit NT2-cahier beschrijft auteur Margreet Verboog de verschillen tussen uitspraak en spelling in het Nederlands en wat daarbij de struikelblokken voor cursisten zijn. Daarnaast biedt dit boekje handvatten voor het behandelen van uitspraak in de les en het geven van feedback.Dit boek maakt deel uit van de reeks NT2-Cahiers. Deze reeks vormt een gereedschapskist voor (beginnende) NT2-docenten waarmee zij kunnen zorgen voor een professionelere aanpak van hun alledaagse lespraktijk.https://www.nt2.nl/nl/101-38_NT2-Cahiers/100-384_NT2-Cahier-Uitspraak-en-spelling
Didactics of Dutch --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- didactiek --- spelling --- * 838.5 --- Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- Nederlands voor anderstaligen --- NT2 --- Beginnende leraren --- Uitspraak --- Spelling --- Beginnende leraar --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Oefening
Choose an application
Spreekvaardigheid is van cruciaal belang voor anderstaligen om goed mee te kunnen doen in de Nederlandse maatschappij. Aandacht voor spreken in de NT2-les is daarom onmisbaar. Toch zullen veel NT2-docenten beamen dat het lastig kan zijn cursisten te laten spreken. Verlegenheid of angst om fouten te maken houdt hen vaak tegen.In dit cahier introduceert Annette Noordzij spelvormen uit de theatersport die de spreekbarrières kunnen doorbreken. Door middel van deze spelvormen creëert u een positieve en losse sfeer in de les, die de druk om te presteren doet afnemen en daarmee de spreekdurf vergroot.Dit boek maakt deel uit van de reeks NT2-Cahiers. Deze reeks vormt een gereedschapskist voor (beginnende) NT2-docenten waarmee zij kunnen zorgen voor een professionelere aanpak van hun alledaagse lespraktijk.https://www.nt2.nl/nl/101-38_NT2-Cahiers/100-563_NT2-Cahier-Theater-in-de-les
* 838.5 --- Nederlands --- didactiek --- Nederlands als tweede taal --- Nederlands voor anderstaligen --- NT2 --- Beginnende leraren --- Theater --- Werkvormen --- Spreken --- Beginnende leraar --- Werkvorm --- Media --- Kleuter --- Didactic strategies --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language
Choose an application
Literatuur kan de taalverwerving in vreemde talen in het voortgezet onderwijs en secundair onderwijs op vele gebieden ondersteunen. Met literatuur en film kun je het oefenen van taalvaardigheden namelijk inhoud geven en koppelen aan communicatieve situaties. Taal is zoveel meer dan woorden en grammatica leren. Vanuit de inhoud en de bijzondere vorm kun je prikkelende en relevante opdrachten geven, waardoor leerlingen aan hun taalvaardigheid werken. In dit boek wordt aan de hand van veel praktische voorbeelden duidelijk dat literatuur en andere fictievormen al vanaf de onderbouw goed ingezet kunnen worden in het vreemdetalenonderwijs.Literatuur en film in het vreemdetalenonderwijs helpt (aankomende) leraren vreemde talen om rijke, afwisselende, uitdagende lessen mét de inzet van literatuur en film te ontwerpen. De hoofdstukken bespreken de visies op literatuuronderwijs, hoe je tekstkeuze kunt laten aansluiten bij de literaire ontwikkeling van leerlingen, mogelijkheden om taalvaardigheidsdoelen aan literatuur te koppelen, het werken met interculturele benaderingen, het benutten van film voor fictieonderwijs en hoe literatuurgeschiedenis en het begrippenapparaat in het vreemdetalenonderwijs kunnen worden ingepast.Bij het boek hoort een website met een schema voor het opzetten van je lessenserie, aspecten van didactische en letterkundige analyses, niveaubepaling voor literair lezen, een competentiemodel voor filmgebruik en een voorbeeld van een boektoets.Dit boek helpt (aankomende) leraren vreemde talen en docenten Nederlands om rijke, afwisselende, uitdagende lessen mét de inzet van literatuur en film te ontwerpen.https://www.coutinho.nl/nl/literatuur-en-film-in-het-vreemdetalenonderwijs-9789046906774
Didactics of the arts --- Didactics of Dutch --- film --- taalverwerving --- taalvaardigheid --- literatuuronderwijs --- jeugdliteratuur --- NT2 --- Didactiek --- Filmanalyse. --- Films. --- Literatuuronderwijs. --- Taalonderwijs. --- Vreemde talen. --- Vreemdetalenonderwijs. --- literatuuronderwijs. --- massamedia. --- taalonderwijs. --- Film en literatuur --- Nederlands voor anderstaligen --- Nt2 --- didactiek --- Taalonderwijs --- Film --- Literatuur --- Taalverwerving --- Taalvaardigheid --- Vreemdetalenonderwijs
Choose an application
Differentiatiemateriaal"Dit NT2-pakket dient als differentiatiemateriaal bij de aanvankelijke taalmethode Mol en Beer.In deze map steken lesactiviteiten voor anderstalige kinderen die het Nederlands nog onvoldoende beheersen om te leren lezen. Ze lopen parallel met de lessen van thema 1 tot en met thema 5. "(bron: uitgever)
Nederlands voor anderstaligen. --- Aanvankelijk lezen. --- Lezen --- Basisonderwijs. --- 475.29 --- NT2 --- Nederlands --- anderstaligen --- lager onderwijs --- leerboeken --- Aanvankelijk lezen --- Aanvankelijk schrijven --- Anderstalige nieuwkomers --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Spreken --- 475.1 --- Nederlands als tweede taal --- Spelling --- anderstalige nieuwkomers --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Anderstaligen --- Differentiatie --- Meertaligheid --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Anderstalige
Choose an application
De toenemende diversiteit stelt scholen op de proef. Hoe kunnen we anderstalige kinderen het best helpen met het leren van Nederlands? Hoe ziet een krachtige taalleeromgeving eruit? Kan een school meer een thuis worden, een "woonkamerschool' als het ware, om taal maximaal te stimuleren? En hoe pakken we dat aan? De vliegtuigklas is een unieke literair-professionele gids over taal en onderwijs. Dit boek brengt twee werelden samen: literatuur en wetenschap. Want alleen kunnen ze veel, maar samen kunnen ze meer. De literaire vondsten bestaan uit miniaturen over het anderstalige basisschoolkind, diens ouders en leerkrachten. We zitten in woonkamers van Turkse gezinnen in Vlaanderen, drinken koffie in leraarskamers op verschillende basisscholen en duiken in dromen. De wetenschappelijke vondsten gaan over taal leren, meertaligheid en ouderparticipatie. We leren van helder gebrachte inzichten uit internationaal onderzoek, doorspekt met praktijkvoorbeelden en concrete ideeën voor de onderwijspraktijk. De vliegtuigklas is er voor (toekomstige) leraren, lerarenopleiders, onderwijsondersteuners en voor iedereen die elke dag naar gelijke onderwijskansen streeft.
456.1 --- didactiek --- taal --- basisonderwijs --- meertaligheid --- ouderparticipatie --- Taalonderwijs --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- #PBIB:+111.24 --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Meertaligheid --- Ouderparticipatie --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- anderstaligen --- wetenschap --- literatuur --- talenonderwijs --- taalvaardigheid --- diversiteit --- taalonderwijs --- taalbeleid --- Nederlands --- Diversiteit --- Anderstaligen --- Anders zijn --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- intercultureel onderwijs --- NT2 ; basisonderwijs --- Taalonderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Intercultureel onderwijs ; leermiddelen --- Taalverwerving ; kinderen --- PXL-Education 2019 --- onderwijskunde --- taaldidactiek --- didactiek van het Nederlands --- Anderstalige --- Interactief onderwijs --- Taal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Inclusie --- Maatwerk --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- 772 Basisonderwijs --- Basisonderwijs. --- Didactiek. --- Intercultureel onderwijs. --- Taalonderwijs. --- Taalverwerving.
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|