Listing 1 - 10 of 42 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Paper and light
Authors: --- ---
ISBN: 9789090336398 Year: 2020 Publisher: Amsterdam Popel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op zoek naar de essentieFotografie is in het verleden regelmatig bestempeld als ?objectief?. Het is te omschrijven als een wetenschappelijk procedé waarmee een momentopname van de werkelijkheid kan worden gemaakt door een wonderbaarlijke combinatie van papier, licht en chemicaliën. Een foto kan echter niet zonder subjectieve informatie; zonder context begrijpt de kijker zelden wat er is afgebeeld. In haar beroemde essay In Plato?s Cave uit 1977 stelt de Amerikaanse filosoof en schrijver Susan Sontag (1933-2004) het zo: ?The ultimate wisdom of the photographic image is to say: ?There is the surface. Now think ? or rather feel, intuit what is beyond it, what the reality must be like if it looks this way.? Photographs, which cannot themselves explain anything, are inexhaustible invitations to deduction, speculation and fantasy.? Dit geheimzinnige aspect van een foto hoeft echter geen nadeel te zijn. Het geeft ons juist de mogelijkheid om een foto om zijn beeldende kwaliteiten te bewonderen, maar ook om een eigen verhaal bij het beeld te vormen. Het zijn deze eigenschappen van het fotografische beeld ? de onzekerheid of het feit of fictie is en de eindeloze mogelijkheid tot deductie en speculatie ? waar Popel Coumou mee speelt in haar werk. Door op subtiele wijze in te grijpen in het fotografische beeld, laat ze het vertrouwen van de kijker in het eigen observatievermogen wankelen.Popels gehele oeuvre kan in feite een eindeloze analyse van perceptie genoemd worden: hoe ordenen wij de zintuiglijke informatie die we van een fotografisch beeld krijgen en wat voor effect heeft deze rangschikking op ons? Het spel met onze waarneming vindt in door Popel zelf gecreëerde ruimtes plaats, of beter gezegd, in wat wij als een ruimte ervaren. Geen van de afgebeelde plaatsen bestaat namelijk echt: ze maakt collages die een combinatie zijn van zelfgemaakte of gevonden beelden en materialen als papier en klei. Vervolgens voegt ze een extra dimensie toe door de scène gericht te belichten. Het geheel wordt opnieuw gefotografeerd en uitvergroot. Dit leidt tot een droomachtig, haast romantisch eindresultaat met een prachtige grofkorrelige zweem. Enkel details, zoals een vingerafdruk op een gekleid stilleven of de schaduw van een papierrand, geven weg dat het door een mens is gemaakt.Er zijn vrijwel nooit personen in Popels werk te zien, maar toch zijn er tekenen dat een mens aanwezig is geweest, zoals een lege stoel of een onopgemaakt bed. Dit levert soms een schok van herkenning op, een herinnering aan een intiem moment. Popel weet een voelbare energie in haar tweedimensionale werken te brengen, maar laat de betekenis graag open om zo de beschouwer in de gelegenheid te stellen hier een eigen invulling aan te geven. We kijken naar een universum dat door haarzelf is geconstrueerd, ergens tussen werkelijkheid en fantasie, waar wij onszelf in kunnen verliezen.De beelden van Popel Coumou evolueren gedurende haar onderzoek naar perceptie van ruimte en werkelijkheid steeds meer richting abstractie en eenvoud. Het is alsof ze steeds dichterbij de essentie van haar werk ? en van fotografie zelf ? tracht te komen. Ze drijft haar werkproces tot het uiterste, de referenties aan de werkelijkheid worden steeds vager, haar collages steeds soberder. Ook experimenteert Popel met de interactie tussen haar werk en de ruimte waarin het getoond wordt, en zo trekt ze de kijker nog verder haar werk in. Zo maakt ze driedimensionale objecten waarbij de lichtbron continu in beweging is. Het resultaat is werk dat geen twee momenten hetzelfde is. De geduldige en geconcentreerde kijker wordt beloond met een rijke, haast meditatieve, kijkervaring.Popel Coumou heeft door haar unieke benadering van het fotografisch medium een geheel eigenzinnig oeuvre weten op te bouwen. In plaats van de foto op traditionele wijze als eindproduct te zien, is het voor haar juist een beginpunt. Vanuit hier ontleedt ze ons idee dat een beeld naar de werkelijkheid zou verwijzen. Het zijn de kunstenaars zoals Popel, degenen die de kern van fotografie blijven bevragen, die het medium naar onverwachte en enerverende hoogtes weten te brengen.bron : https://www.popelcoumou.nl/op-zoek-naar-de-essentie/


Book
Bookishness : loving books in a digital age
Author:
ISBN: 9780231195126 0231195125 9780231195133 9780231551199 0231551193 0231195133 Year: 2020 Publisher: New York : Columbia University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Twenty-first-century culture is obsessed with books. In a time when many voices have joined to predict the death of print, books continue to resurface in new and unexpected ways. From the proliferation of “shelfies” to Jane Austen–themed leggings and from decorative pillows printed with beloved book covers to bookwork sculptures exhibited in prestigious collections, books are everywhere and are not just for reading. Writers have caught up with this trend: many contemporary novels depict books as central characters or fetishize paper and print thematically and formally.In Bookishness, Jessica Pressman examines the new status of the book as object and symbol. She explores the rise of “bookishness” as an identity and an aesthetic strategy that proliferates from store-window décor to experimental writing. Ranging from literature to kitsch objects, stop-motion animation films to book design, Pressman considers the multivalent meanings of books in contemporary culture. Books can represent shelter from—or a weapon against—the dangers of the digital; they can act as memorials and express a sense of loss. Examining the works of writers such as Jonathan Safran Foer, Jennifer Egan, Mark Z. Danielewski, and Leanne Shapton, Pressman illuminates the status of the book as a fetish object and its significance for understanding contemporary fakery. Bringing together media studies, book history, and literary criticism, Bookishness explains how books still give meaning to our lives in a digital age.


Book
A brief history of the book : from tablet to tablet
Author:
ISBN: 9781440869396 9781440869402 1440869405 Year: 2020 Publisher: Santa Barbara Libraries Unlimited

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

From ancient clay tablet and scrolls to medieval manuscripts and printed books to personal computers and iPads, this guide examines the fascinating history of books from 4000 BCE to the present. At each step of this evolution, technologies are examined and evaluated to show how these ideas are present from the very beginning of written communication. Moving chronologically from the ancient world to the present, the book shows how written communication media evolved from cuneiform to the Kindle. Focusing on key technologies and vital periods of historical transition, it traces an evolution that elucidates the history of the written word, at each step examining and evaluating such aspects of technologies as memory capacity, readability and writability, durability, recyclability, information security, ease and mode of access, and cost. Additional attention is paid to how these technologies were made, how they were circulated, and who was reading them.


Book
Die sieben Sendschreiben Apk 2-3 : Studien zu ihrer Entstehung und ihrem Verhältnis zum apokalyptischen Hauptteil Apk 4-22
Authors: ---
ISBN: 9789042940611 9042940611 9789042940628 Year: 2020 Volume: 39 Publisher: Leuven Paris Bristol, CT Peeters

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In der vorliegenden Studie geht es um eine innerhalb der Forschung zur neutestamentlichen Johannesapokalypse durchaus zentrale und immer wieder aufgeworfene Frage, nämlich um die Frage des literarischen und das historischen Verhältnisses der Sendschreiben Apk 2f. zum apokalyptischen Hauptteil Apk 4–22. Basierend auf einer neu akzentuierten und inhaltlich zugespitzten Definition der Methode der Literarkritik werden vor allem die Texte der sieben Sendschreiben (Apk 2f.), zugleich aber auch die Darstellung der Berufung des Apokalyptikers (Apk 1,4–20) einer umfassenden literarkritischen Analyse unterzogen. Als Ergebnis wird die These zu erweisen gesucht, dass es sich bei den sieben Sendschreiben um ursprünglich münd-lich vorliegende und einzeln existierende ‚Manöverkritiken‘ zu den Verhältnissen in sieben christlichen Gemeinden handelt. Diese ‚Manöverkritiken‘ seien zunächst gesammelt, ergänzt und miteinander und mit der Berufungsvision Apk 1 zu dem Textblock Apk 1,4–3,20 ver-knüpft worden. Zu einem späteren Zeitpunkt habe der Apokalyptiker jenen dann mit dem apokalyptischen Hauptteil Apk 4–22 zusammengeschlossen, Motive aus dem apokalyptischen Hauptteil in den Text der sieben Sendschreiben eingefügt und auf diese Weise die im Neuen Testament vorliegende Johannesapokalypse geschaffen.


Book
Studien zum Text der Apokalypse. III
Authors: --- ---
ISBN: 9783110658279 3110658275 9783110659870 9783110658644 Year: 2020 Publisher: Berlin: De Gruyter,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Die kritische Neuedition (Editio Critica Maior) der Johannesapokalypse sieht sich einer ebenso außergewöhnlichen wie faszinierenden Texttradition gegenüber. Umfangreiche Untersuchungen zur Überlieferungsgeschichte des letzten Buches des Neuen Testaments sind daher maßgebliche Wegbereiter der anstehenden Textkonstitution. Dies gilt sowohl für die griechischen Handschriften als auch den Versionen und patristischen Zitaten der Apokalypse. Aber auch paratextliche Elemente mit zusätzlichen textkritischen Informationen sind im Einklang mit der modernen Editionswissenschaft zu beachten. Die Beiträge des vorliegenden Bandes dokumentieren die laufenden Arbeiten an der Editio Critica Maior der Johannesapokalypse und machen wichtige Ergebnisse der Fachwelt wie der breiten Öffentlichkeit zugänglich.


Object
De verlaten bibliotheek : een escaperoom spel
Authors: ---
ISBN: 8719689883126 Year: 2020 Publisher: Den Dolder Tucker's Fun Factory

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Verlaten Bibliotheek is een uitdagend escaperoomspel vol codekrakers. Weten jullie de uitgang in deze verlaten bibliotheek op tijd open te krijgen?Jullie wilden de bijzondere boeken van deze bibliotheek eens goed bekijken. Maar plotseling zitten jullie vast: de deur slaat dicht en er is geen beweging in te krijgen. Op slot! Om de deur open te kunnen krijgen, zal je in de bibliotheek samen op zoek moeten gaan naar de puzzels en de antwoorden. Steek de koppen bij elkaar, overleg, vul elkaar aan - samen vinden jullie een weg uit deze verlaten bibliotheek.(https://www.spelhuis.be/De-Verlaten-Bibliotheek)


Book
The Oxford illustrated history of the book
Author:
ISBN: 9780198702986 9780191007507 9780191007491 0191007498 0191007501 9780198702993 0198702981 Year: 2020 Publisher: New York : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In 14 original essays, The Oxford Illustrated History of the Book reveals the history of books in all their various forms, from the ancient world to the digital present. Leading international scholars offer an original and richly illustrated narrative that is global in scope. The history of the book is the history of millions of written, printed, and illustrated texts, their manufacture, distribution, and reception. Here are different types of production, from clay tablets to scrolls, from inscribed codices to printed books, pamphlets, magazines, and newspapers, from written parchment to digital texts. The history of the book is a history of different methods of circulation and dissemination, all dependent on innovations in transport, from coastal and transoceanic shipping to roads, trains, planes and the internet. It is a history of different modes of reading and reception, from learned debate and individual study to public instruction and entertainment. It is a history of manufacture, craftsmanship, dissemination, reading and debate. Yet the history of books is not simply a question of material form, nor indeed of the history of reading and reception. The larger question is of the effect of textual production, distribution and reception - of how books themselves made history. To this end, each chapter of this volume, succinctly bounded by period and geography, offers incisive and stimulating insights into the relationship between books and the story of their times.


Book
Science in the monastery : texts, manuscripts and learning at Saint-Bertin
Author:
ISBN: 9782503585635 2503585639 Year: 2020 Volume: 55 Publisher: Turnhout : Brepols,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The traditional view of monastic orders in late-medieval scholastic culture has been relatively muted. Beyond the Franciscan and Dominican orders, and to a far lesser extent, the Augustinians and Cistercians, the older monastic orders (and especially the Benedictines) played a smaller role in the university during the thirteenth through the fifteenth centuries. Yet if the library collection of Saint-Bertin is examined more carefully, one finds that many of the books were added by alumni of the University of Paris and Louvain, and in one instance, Cologne, and that as a whole, the monastery?s collection reflected the changing currents within late medieval intellectual society. 'Science in the Monastery' proposes to analyze Benedictine science using Saint-Bertin as a vehicle.


Book
The Cambridge gloss on the Apocalypse : Cambridge University Library Dd.X.16
Authors: ---
ISBN: 9782503582405 2503582400 9782503582412 Year: 2020 Volume: 36 Publisher: Turnhout Brepols

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Glossa in Apocalypsin (Cambridge Gloss on the Apocalypse) is a recently-discovered anonymous Hiberno-Latin (that is, authored by an Irish cleric writing in Latin) commentary on the Apocalypse of John found in a tenth-century manuscript at Cambridge University Library. This gloss is written in a similar style to other Irish-authored exegetical texts of the same period. That is, the author proceeds verse by verse through the entire Apocalypse, citing short phrases or even single words of the biblical text, followed by brief explanations that serve to clarify meaning and are often moral or allegorical in nature, as well as offering alternative interpretations of a given passage. The text has a marked dependence on the hermeneutical method of the fourth-century Donatist Tyconius as laid out in his Liber Regularum (Book of Rules), and applied in his Exposition on the Apocalypse. The Cambridge Gloss promotes an ecclesiological and spiritual interpretation of the Apocalypse, muting speculation about an imminent endtime scenario. The gloss contains numerous references to heretics, emphasises the hierarchy and the privileged role of teachers within the church, and likely dates from the eighth century, the ‘Northumbrian Golden Age’, exemplified by the works of Bede the Venerable and Alcuin of York. This English translation (accompanied by numerous notes) is intended to give readers an insight into understanding the viewpoint that medieval exegetes held in explaining the Apocalypse of John. The source text of this volume appeared in Corpus Christianorum Series Latina as Glossa in Apocalypsin e codice Bibliothecae Vniuersitatis Cantabrigiensis Dd.X.16 (CCSL 108G). References to the corresponding pages of the Corpus Christianorum edition are provided in the margins of this translation.

Listing 1 - 10 of 42 << page
of 5
>>
Sort by