Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Overzicht van alle reeksen schilderijen van Michaël Borremans sinds 2013De schilderijen, tekeningen en films van Michaël Borremans (°1963) worden gekenmerkt door ambiguïteit en contradictie. Hij creëert met technische virtuositeit schijnbaar vertrouwde taferelen, die bij nader inzien een ontregelend effect hebben. Hij combineert zwarte humor, geweld, absurdisme en schoonheid met elkaar met vervreemdende beelden als resultaat, waarbij het onderwerp zich in een ongedefinieerde tijd en ruimte lijkt te bevinden.Deze catalogus biedt een overzicht van alle werken die Michaël Borremans sinds 2013 in reeksen heeft geconcipieerd. Het gaat hierbij om zeven verschillende series, onder meer ?Black Mould?, ?Fire from the Sun? en ?Girl with Hands?. De meeste van deze werken werden nooit eerder gepubliceerd. Het werken in reeksen is een recente ontwikkeling in het oeuvre van Borremans.Michaël Borremans had onder meer solotentoonstellingen in Galerie Rudolfinum in Praag, CAC Malaga, Dallas Museum of Art, Tel Aviv Museum of Art, BOZAR in Brussel, Hara Museum of Contemporary Art in Tokio, The Cleveland Museum of Art, S.M.A.K. in Gent, de Appel Arts Centre in Amsterdam en Parasol Unit in Londen.Bron: https://www.copyrightbookshop.be/shop/michael-borremans-the-badgers-song/
Borremans, Michaël --- 21e eeuw --- Schilderkunst --- Painting --- oil paintings [visual works] --- Borremans, Michaël,
Choose an application
Art --- sculpture [visual works] --- assemblages [sculpture] --- installations [visual works] --- easel paintings [paintings by form] --- human figures [visual works] --- Manders, Mark --- Borremans, Michaël --- Human figure in art --- Painting, Belgian --- Borremans, Michaël, --- Manders, Mark, --- paintings [visual works]
Choose an application
"Si la figure vue de dos constitue un motif récurrent dans l'histoire de l'art occidental, elle n'a que rarement fait l'objet d'un traitement spécifique. Le sujet apparaît pourtant particulièrement actuel au regard du fonctionnement médiatique de notre société contemporaine. En effet, l'anonymat qu'implique la posture de dos, n'est-il pas une manière de déjouer le phénomène massif de dévoilement de soi qu'ont engendré l'usage intensif des médias sociaux et, plus particulièrement, la production quotidienne de milliers de 'selfies'? Plus encore, cet anonymat ne peut-il pas également apparaître comme un acte délibéré de résistance aux innombrables dispositifs de surveillance (par la reconnaissance faciale notamment) qui se sont répandus ces dernières années dans nos cités au point de devenir une menace pour les libertés individuelles ? A l'exemple des artistes contemporains qui questionnent la dimension subversive d'une telle posture, le présent ouvrage entame une réflexion sur les intentions que soulève cette position critique vis-à-vis du fonctionnement des images de soi ou de la place des individus dans l'espace public."
Human figure in art --- Back in art --- fotografie --- 706.9 --- kunst --- kunstenaars --- fotografen --- 20e eeuw (twintigste eeuw) --- 21e eeuw (eenentwintigste eeuw) --- menselijke figuur --- anatomie --- ruggen --- Aires, Carlos --- Atwood, Jane Evelyn --- Beaudry, Charlotte --- Borremans, Michael --- Braeckman, Dirk --- Caron, Gilles --- Coplans, John --- Dezeuze, Daniel --- Eyberg, Sylvie --- Hovers, Esther --- Lecomte, Yves --- McEwen, Adam --- Nauman, Bruce --- Neshat, Shirin --- Niquille, Simone --- Picasso, Pablo --- Pacquée, Ria --- Pistoletto, Michelangelo --- Schubert, Simon --- Søndergaard, Trine --- Struzik, François --- Tsimba, Freddy --- kunstgeschiedenis, België, 21e eeuw --- 7.041
Choose an application
Dit magazine is onderdeel van een pakket met drie thematische magazine. Zap is een methode Beeld voor de 1e graad van het secundair. De methode is bruikbaar in de A- en de B-stroom, sluit aan bij de nieuwe eindtermen en is geschikt voor alle netten. De methode Zap is beschikbaar als pakket dat bestaat uit drie thematische magazines.Zap besteedt aandacht aan het ruime bouwstenenpakket van de beeldtaal en de rijkdom aan materiaal en technieken. Maar deze zijn nooit een doel op zich. De leerlingen integreren deze bouwstenen en technieken steeds in de unieke beeldboodschappen die ze creëren en uitdragen. Enkel zo bekom je de typische authenticiteit die eigen is aan kunst. De methode richt zich tot scholen die muzische vorming multidisciplinair aanbrengen. In totaal zijn er drie magazines voor de eerste graad. De activiteiten in Zap gaan steeds over expressie en over creatieve, persoonlijke beeldverwerkingen (interpretaties) rond een aantal thema?s.
beeld --- secundair onderwijs --- leerboeken --- Schoolbooks - Didactic material --- 486 --- muzische vorming --- didactiek secundair onderwijs - expressievakken, lichamelijke opvoeding --- Expressievakken --- Beeld --- 1e graad secundair onderwijs --- A-stroom --- B-stroom --- Muzische opvoeding --- Kunst --- Landschappen --- Plastische opvoeding --- Hundertwasser, Friedensreich --- Bloemen --- Planten --- Stillevens --- Perspectieftekenen --- Friedrich, Caspar David --- Turner, William --- Oliepastel --- Gerards, Marcus --- Fairburn, Ed --- Kaarten --- Abstracte schilderkunst --- Land art --- Da Vinci, Leonardo --- Dieren --- Houtskool --- Pastelkrijt --- Affichekunst --- Druktechnieken --- Bourgeois, Louise --- De Bruyckere, Berlinde --- Panamarenko --- Identiteit --- Zelfportretten --- Borremans, Michaël --- Sherman, Cindy --- Bacon, Francis --- van Veluw, Levi --- Kleurenleer --- Collages --- Modellen --- Beeldbewerking --- Mascottes --- Avatars --- Warhol, Andy --- PXL-Education 2020 --- handboeken secundair onderwijs --- beeldende expressie --- Beeldopvoedi --- Expressievakken - Lichamelijke opvoeding --- Cultuurwetenschappen --- Secundair onderwijs. --- Kunsten --- Landschap --- Bloem (plant) --- Plant --- Stilleven --- Kaart (geografie) --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Ecologie --- Fotografie --- Motief --- Nomenclatuur --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Dier --- Druktechniek --- de Bruyckere, Berlinde --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Zelfportret --- Collage --- Model --- Avatar --- Model (persoon) --- 456.7 --- didactiek algemeen - expressievakken, lichamelijke opvoeding
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|