Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Merk je ook wel eens dat je uitleg hebt gegeven, maar dat een kwart van de leerlingen niet heeft geluisterd? En beginnen jouw leerlingen niet gemotiveerd aan een taak, omdat ze het nut er niet van inzien?Misschien is de leercultuur in jouw klas niet optimaal. Jan Chappuis helpt ons in haar praktische boek Seven strategies of assessment for learning (2015) hoe we een sterke leercultuur in de klas kunnen bewerkstelligen. Ze heeft haar werkwijze uitgewerkt in zeven strategieën die leraren gebruiken om een sterke leercultuur neer te zetten.Een belangrijke rol is weggelegd voor de leerling zelf. Door de zeven strategieën krijg je praktische tools in handen om leerlingen actief te betrekken bij het leerproces. Het is een reis naar een zekere mate van zelfstandigheid waarbij de leraar de leerling begeleidt, steeds meer regie geeft en waarbij doelen en mijlpalen (tussendoelen waarmee je kunt controleren of leerlingen op koers zijn) leidend zijn.https://www.cedgroep.nl/webwinkel/product/zeven-strategieen-voor-formatieve-evaluatie
Evaluatie --- Formatieve evaluatie --- Onderwijs
Choose an application
In onderwijsland is formatief toetsen een hot item. Het gaat om een cyclisch proces met drie ingrediënten: doel, toets en gevolg, dat erop is gericht zichtbaar te maken wat er al geleerd is, maar vooral ook wat nog niet geleerd is. Zo kunnen specifieke leerbehoeften in beeld komen waarop in de les ingespeeld kan worden. Deze vorm van toetsen geeft dus feedback over hoe het leerproces aangepast moet worden. Dit boek van het CPS, geschreven door drie specialisten uit de praktijk, biedt een handzaam, begrijpelijk en toepasbaar model van formatief toetsen. Bij de drie basisbestandsdelen: doel, toets en gevolg, worden voorbeelden, stappenplannen en werkvormen beschreven om formatief toetsen in de les te kunnen gebruiken. Elk hoofdstuk besluit met een samenvatting. Tevens besteden de auteurs aandacht aan de voorwaarden en technieken, ICT en het cyclisch karakter van deze toetsvorm. Met vier praktische bijlagen en literatuurlijst. Een nuttige en belangrijke aanwinst voor het onderwijs, met name gericht op het voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs.
Didactic evaluation --- Secondary education --- evaluatie (onderwijs) --- SO (secundair onderwijs)
Choose an application
Curriculum development --- Didactics --- didactiek --- evaluatie (onderwijs) --- curriculumontwikkeling --- onderwijsonderzoek
Choose an application
Curriculum development --- Didactics --- didactiek --- evaluatie (onderwijs) --- curriculumontwikkeling --- onderwijsonderzoek
Choose an application
Er woekert al jaren een onzichtbare maar extreem dodelijke epidemie in onze samenleving. Jaarlijks vallen er wereldwijd miljoenen doden en zieken door roken, fastfood en alcohol, en die industrieën richten hun marketing bewust op kinderen uit de lagere socio-economische klassen. Net mensen uit die geleding van de maatschappij werden ook de eerste coronaslachtoffers, waardoor zij eindelijk even zichtbaar werden. We hebben te maken met een gezondheidscrisis van jewelste, maar de overheid grijpt niet in. Als we onze samenleving sterk en veerkrachtig willen houden, moeten we af van het idee dat dergelijke gedragsziekten gewoon vrije keuzes zijn, en moeten we de mechanismen erachter begrijpen. Wanda de Kanter laat zien hoe dit rotte systeem werkt, waarin mensenlevens worden ingeruild voor grof geld, en onderzoekt hoe we kunnen veranderen voor een sterkere, gezondere en eerlijkere wereld.(https://www.standaardboekhandel.be/p/parasiet-der-kwetsbaren-9789083073668)
geneeskunde --- 61 --- Sociology of health --- Epidemiology --- Gezondheidszorg --- Beleid --- Verslaving --- Analyse --- Evaluatie --- Gokken --- Internet --- Gezondheidsbeleid
Choose an application
Administrative law --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- didactiek --- evaluatie (onderwijs) --- onderwijsrecht --- Netherlands
Choose an application
Administrative law --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- didactiek --- evaluatie (onderwijs) --- onderwijsrecht --- Netherlands
Choose an application
Secundair onderwijs --- Engels --- Remediëring --- Geschreven taal --- Schriftelijke communicatie --- Evaluatie --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs
Choose an application
Secundair onderwijs --- Engels --- Remediëring --- Geschreven taal --- Schriftelijke communicatie --- Evaluatie --- Werkbundel --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs
Choose an application
Secundair onderwijs --- Engels --- Remediëring --- Geschreven taal --- Schriftelijke communicatie --- Evaluatie --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs
Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|