Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit pakket is gemaakt naar aanleiding van het nieuwe opleidingsprofiel NT2.Het bestaat uit een reeks afzonderlijke taken rond reële taalgebruikssituaties waarin de vereiste basiscompetenties aan bod komen.Die afzonderlijke taken geven de lesgever niet alleen de mogelijkheid te differentiëren volgens domeinen en rollen maar ook volgens de taal- of leerbehoeften van de studenten.Elke taaltaak bevat authentiek luister-, lees- en werkmateriaal dat - volgens "de schijf van vijf" van Westhoff (2008) - een grote bron aan talige input biedt. De opdrachten maken ook een grondige inhoud- en vormgerichte verwerking mogelijk, creëren veel ruimte tot output en stimuleren strategisch handelen.Om de zelfstandigheid en zelfredzaamheid van de studenten te stimuleren zijn er leerversterkers (een spiekkaart, een woordenboekje, een grammaticaboekje, ...).Om de evolutie van het leerproces bij te houden, zijn er observatiefiches, evaluatiefiches en een portfolio. Bron: website uitgever
Nederlands als tweede taal --- Didactiek --- NT2 --- Niveau A1 (Europees referentieniveau)
Choose an application
Door welke bril kijk je naar de wereld? En naar anderstaligen? En door welke bril kijken zij? In het taalonderwijs aan en de begeleiding van anderstaligen spelen veel cultureel bepaalde opvattingen en gedragingen een rol. Dat gebeurt meestal onbewust. Het is belangrijk dat NT2-docenten en taalvrijwilligers zich hiervan bewust worden. In Focus op cultuur behandelt Alice van Kalsbeek op een toegankelijke manier de relatie tussen taal en cultuur, tussen cultuur en communicatie en tussen cultuur en taalonderwijs. Ze doet dat aan de hand van voorbeelden en blijft dicht bij de (les)praktijk.https://libris.nl/vankemenade-hollaers/boek?authortitle=alice-van-kalsbeek/focus-op-cultuur--9789024430413
Nederlands als tweede taal --- Didactiek --- Interculturele communicatie --- NT2 --- Adult education. Lifelong learning --- Linguistics --- Culturele diversiteit --- Cultuur --- Diversiteit --- Taal --- Cultuurverschil
Choose an application
Dat je een nieuwe taal pas goed leert spreken door het in praktijk te brengen, daar zal iedereen het over eens zijn. Maar hoe bied je alle taalleerders in je NT2-klas tegelijkertijd voldoende mogelijkheden om te oefenen met spreken en gesprekken voeren? En hoe zorg je ervoor dat ze precies datgene leren waar ze in het dagelijks leven echt iets aan hebben?In dit cahier presenteert auteur Fros van der Maden een praktische aanpak waarmee je al je cursisten efficiënt kunt trainen in mondelinge taalvaardigheid.Dit boek maakt deel uit van de reeks NT2-Cahiers. Deze reeks vormt een gereedschapskist voor (beginnende) NT2-docenten waarmee zij kunnen zorgen voor een professionelere aanpak van hun alledaagse lespraktijk.https://www.nt2.nl/nl/101-38_NT2-Cahiers/100-592_NT2-cahier-Mondelinge-taalvaardigheid
Nederlands als tweede taal --- Beginnende leraren --- Mondelinge taalvaardigheid --- Taalverwerving --- NT2 --- Beginnende leraar --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language
Choose an application
Bij dit leerwerkboek hoort 1. een Help!-kaart 2. een bundel met 4 bijlagen:-Portfolio A2 mondeling-Portfolio A2 schriftelijk-Grammaticaboekje A2-Woordenboekje A2Dit pakket is gemaakt naar aanleiding van het nieuwe opleidingsprofiel NT2.Het bestaat uit een reeks afzonderlijke taken rond reële taalgebruikssituaties waarin de vereiste basiscompetenties aan bod komen.Die afzonderlijke taken geven de lesgever niet alleen de mogelijkheid te differentiëren volgens domeinen en rollen maar ook volgens de taal- of leerbehoeften van de studenten.Elke taaltaak bevat authentiek luister-, lees- en werkmateriaal dat - volgens "de schijf van vijf" van Westhoff (2008) - een grote bron aan talige input biedt. De opdrachten maken ook een grondige inhoud- en vormgerichte verwerking mogelijk, creëren veel ruimte tot output en stimuleren strategisch handelen.Om de zelfstandigheid en zelfredzaamheid van de studenten te stimuleren zijn er leerversterkers (een spiekkaart, een woordenboekje, een grammaticaboekje, ...).Om de evolutie van het leerproces bij te houden, zijn er observatiefiches, evaluatiefiches en een portfolio. Bron: website uitgever
Nederlands als tweede taal --- Didactiek --- Nederlands voor anderstaligen --- NT2 ; leermiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- NT2 --- Niveau A2 (Europees referentieniveau)
Choose an application
Dit pakket is gemaakt naar aanleiding van het nieuwe opleidingsprofiel NT2.Het bestaat uit een reeks afzonderlijke taken rond reële taalgebruikssituaties waarin de vereiste basiscompetenties aan bod komen.Die afzonderlijke taken geven de lesgever niet alleen de mogelijkheid te differentiëren volgens domeinen en rollen maar ook volgens de taal- of leerbehoeften van de studenten.Elke taaltaak bevat authentiek luister-, lees- en werkmateriaal dat - volgens "de schijf van vijf" van Westhoff (2008) - een grote bron aan talige input biedt. De opdrachten maken ook een grondige inhoud- en vormgerichte verwerking mogelijk, creëren veel ruimte tot output en stimuleren strategisch handelen.Om de zelfstandigheid en zelfredzaamheid van de studenten te stimuleren zijn er leerversterkers (een spiekkaart, een woordenboekje, een grammaticaboekje, ...).Om de evolutie van het leerproces bij te houden, zijn er observatiefiches, evaluatiefiches en een portfolio. Bron: website uitgever
Nederlands als tweede taal --- Didactiek --- Nederlands voor anderstaligen --- NT2 ; leermiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- NT2 --- Niveau A1 (Europees referentieniveau)
Choose an application
Goed en vlot kunnen lezen is heel belangrijk voor de taalverwerving. In dit cahier worden handvatten geboden om op een speelse en activerende manier de leesvaardigheid te bevorderen.Eerst krijgt u steeds een korte theoretische achtergrond over vaardigheden die het lezen ondersteunen, waarna de praktische uitwerking volgt. Met de meer dan 50 werkvormen maakt u van iedere les een leesles.Dit boek maakt deel uit van de reeks NT2-Cahiers. Deze reeks vormt een gereedschapskist voor (beginnende) NT2-docenten waarmee zij kunnen zorgen voor een professionelere aanpak van hun alledaagse lespraktijk.https://www.nt2.nl/nl/101-38_NT2-Cahiers/100-582_NT2-Cahier-Meer-doen-met-lezen
Didactics of Dutch --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- didactiek --- lezen --- Nederlands als tweede taal --- Beginnende leraren --- Leesbevordering --- Taalverwerving --- NT2 --- Beginnende leraar
Choose an application
PLEIN 16 is een woordenschatpakket voor jongeren van 12 tot 16 jaar die Nederlands leren. De focus ligt op woordenschatverwerving en mondelinge communicatie (spreken en luisteren). Het taalpakket sluit aan bij de leefwereld van tieners en bestaat uit leuke verhalen, liedjes, taalriedels, uitspraakoefeningen en spelletjes. Het is een uitstekende motiverende aanvulling op traditioneler schools lesmateriaal. PLEIN 16 is vooral gericht op nieuwkomers in Nederland en Vlaanderen, maar de cursus is geschikt voor alle jongeren die Nederlands leren, zowel binnen als buiten het taalgebied.Niveau 0-A2https://www.nt2.nl/nl/100-581_PLEIN-16
Makkelijk lezen --- Nederlands als tweede taal --- Woordenschatverwerving --- Mondelinge communicatie --- Luisteren --- NT2 --- Gedrag --- OKAN --- Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- Niveau A1 (Europees referentieniveau) --- Niveau A2 (Europees referentieniveau) --- Didactics of Dutch --- Secondary education
Choose an application
Een verstaanbare cursist is een succesvolle cursist. Juist als de woordenschat en grammatica nog niet perfect zijn, zorgen een goede verstaanbaarheid en luistervaardigheid voor meer en beter contact met Nederlanders. Maar in de praktijk blijkt het vaak moeilijk om verstaanbaarheid in te passen in de NT2-les. Waar begin je mee? En hoe?Verstaanbaar Nederlands in zeven stappen biedt NT2-docenten informatie over de klemtoon, het spreekritme, de intonatie en articulatie van klanken van het Nederlands, waarbij telkens ook de invloed van de moedertaal van de cursisten belicht wordt. Alle aspecten van verstaanbaarheid worden uitgewerkt in zeven praktische stappen; begrijpen, ervaren, letterkennis, luisteren, oefenen, doen en actie! De laatste twee stappen bestaan uit opdrachten en spelletjes waarmee het geleerde binnen en buiten de les kan worden toegepast. Docenten krijgen ook tips voor het geven van feedback en het bijsturen van de uitspraak. Hiermee heeft de docent een complete leidraad in handen die bruikbaar is voor elk taalniveau.Verstaanbaar Nederlands in 7 stappen is geschreven voor docenten NT2 die cursisten op een zinvolle manier willen laten oefenen met de uitspraak van het Nederlands. Daarnaast is het ook interessant voor logopedisten die werken met anderstalige volwassenen.https://www.coutinho.nl/nl/verstaanbaar-nederlands-in-zeven-stappen-9789046907276
Nederlands als tweede taal --- Didactiek --- Nederlandse spraakkunst --- Nederlandse uitspraak --- NT2 --- prosodie --- klanken --- uitspraak --- Nt2 --- Didactics of Dutch --- Phonetics --- Dutch language --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Nederlands --- spreektechniek --- intonatie --- anderstaligen --- volwasseneneducatie --- fonetiek --- Spraakkunst --- Uitspraak --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Oefening --- Grammatica
Choose an application
Sams ouders zijn uit elkaar. Zijn zusje Mona woont bij mama, en Sam moet bij papa wonen. Stom, vindt hij dat. Hij wil ook bij mama wonen en hij mist zijn zusje. In de nieuwe flat waar hij met zijn vader woont ontmoet hij Mir. Ze sluiten vriendschap en nemen elkaar in vertrouwen. En dan bedenkt Sam samen met Mona een plan om hun ouders weer bij elkaar te krijgen. Ze zetten er hun grootste talent voor in, en Mir helpt met raad en daad. Maar of het plan gaat lukken? Het talent van ... een reeks voor jongeren van 10-13 jaar, geschreven in makkelijke taal (onder 1F/AVI midden 7). Ieder deel speelt zich af rondom een tiener van ca 12/13 jaar.
Nederlands als tweede taal --- Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- eenvoudig communiceren --- Echtscheiding --- Familie --- AVI 9 --- AVI-M7 --- Buren --- Verhuizen --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Jeugdboeken 13-16 jaar --- NT2 --- OKAN --- Eenvoudig communiceren --- Buur --- Verhuizing --- Dutch literature
Choose an application
Joske heeft het niet gemakkelijk. op school wordt ze gepest. Alleen als ze zwemt, vergeet Joske haar zorgen. Het talent van ... een reeks voor jongeren van 10-13 jaar, geschreven in makkelijke taal (onder 1F/AVI midden 7). Ieder deel speelt zich af rondom een tiener van ca 12/13 jaar.
Nederlands als tweede taal --- eenvoudig communiceren --- AVI 9 --- AVI-M7 --- Pesten --- Boerderijen --- Zwemmen --- Vriendschap --- Verliefdheid --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Jeugdboeken 13-16 jaar --- NT2 --- Eenvoudig communiceren --- Boerderij --- Makkelijk lezen --- Dutch literature
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|