Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Hoe reageer je als een leerling homofobe scheldwoorden gebruikt of niet wil meedoen aan een activiteit vanwege het geloof? De tool 'De Struisvogel Sessie' helpt om het gesprek aan te gaan over dit soort situaties die vaak leiden tot morele dilemma?s. Met als resultaat een duidelijke handelingsrichting voor de hele organisatie.Veel professionals in het onderwijs en het sociaal domein worstelen in hun eentje met morele dilemma's. Dat kan behoorlijk eenzaam zijn. En de uitkomst is soms dat ze hun kop in het zand steken. Daarom hebben Stichting School & Veiligheid en Kennisplatform Inclusief Samenleven samen deze tool ontwikkeld. Niet langer de kop in het zand. In een Struisvogel Sessie kan dat juist niet; een dilemma wordt daar in groepsverband binnenstebuiten gekeerd. Wat maakt dat de kwestie een dilemma oplevert? Wat zijn de verschillende perspectieven, wie zijn er allemaal bij betrokken? Wat zeggen organisatieregels en wetgeving erover? Wat zijn de mogelijke reacties en wat is de best passende reactie? En: wat is er nodig om die in de praktijk te brengen? Hieronder vind je al het materiaal dat je nodig hebt voor het organiseren en uitvoeren van een Struisvogel Sessie.(https://www.schoolenveiligheid.nl/kennisbank/struisvogel-sessie-gesprekstool/)
Diversiteit --- Gesprek --- Morele opvoeding --- Methodiek --- Leraar --- Waarde (ethiek) --- Jeugdwerk --- Sociaal werk (beroep) --- Sociaal werk (opleiding) --- Handelingsgericht werken --- Oplossingsgericht werken --- Dilemma
Choose an application
In elke klas zitten wel leerlingen die moeite hebben met rekenen. De aard en de oorzaak van hun rekenproblemen kunnen enorm variëren. Zoals Stefana, die verlamd door haar angst voor rekenen haar aandacht niet bij de les kan houden. En Jonathan, die in de eerste klas van het vmbo tegen problemen aan loopt omdat hij de tafels niet goed kent en getallen vaak omdraait. Vaak zijn rekenproblemen met extra ondersteuning te verhelpen. Maar waar moet je beginnen?In Aan de slag met rekenproblemen 2 vind je achtergrondinformatie over de basis van goed rekenonderwijs en over het opsporen van rekenproblemen. Vervolgens leer je hoe je leerlingen met rekenproblemen kunt opsporen. Op welke signalen moet je letten en welke instrumenten worden vaak gebruikt als eerste screener? De kern van het boek gaat over rekenonderzoek. Hoe bereid je dat voor? En wat heb je nodig? In het boek gaan acht van de zestien hoofdstukken over een specifiek rekenonderwerp, waaronder getalbegrip, breuken en geld, kalender en klok. Elk hoofdstuk heeft dezelfde opbouw. Eerst rekenopdrachten zonder context, die opklimmen in moeilijkheid; daarna enkele verhaalsommen. Vervolgens wordt beschreven hoe je de resultaten kunt beoordelen, en tot slot volgen er adviezen voor materiaal en spelletjes. Tenslotte krijg je veel praktische tips voor het aanpakken van de ontdekte problemen. (https://www.boomtestonderwijs.nl/product/100-9239_Aan-de-slag-met-rekenproblemen-2)
Dyscalculie --- Kinderen --- rekenen --- wiskunde --- rekenproblemen --- Rekenproblemen --- Jongeren --- Remediëring --- Handelingsplannen --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Rekenprobleem --- Kind --- Jongere --- Handelingsplan --- Media --- Maatschappij --- Politiek --- Jeugd --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Film --- Basisonderwijs --- basisonderwijs --- Handelingsgericht werken
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|