Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
"In this impressive anthology, Natalie Baszile brings together essays, poems, photographs, quotes, conversations, and first-person stories to examine black people's connection to the American land from Emancipation to today. In the 1920s, there were over one million black farmers; today there are just 45,000. Baszile explores this crisis, through the farmers' personal experiences. In their own words, middle aged and elderly black farmers explain why they continue to farm despite systemic discrimination and land loss. The Returning Generation--young farmers, who are building upon the legacy of their ancestors, talk about the challenges they face as they seek to redress issues of food justice, food sovereignty, and reparations."--
African American farmers. --- African Americans --- Agriculture --- African Americans --- Agriculteurs noirs américains. --- Noirs américains --- Noirs américains --- Agriculture. --- History. --- Agriculture. --- United States.
Choose an application
"Le bulletin de vote est l'instrument le plus puissant jamais inventé par l'homme pour combattre l'injustice et détruire les terribles murs qui emprisonnent les citoyens pour la seule raison qu'ils sont différents des autres." John Lewis a fait de la lutte pour les droits civiques le combat de sa vie. C'est avec les mots et le dessin qu'il a poursuivi son action auprès des nouvelles générations, en leur transmettant sa farouche détermination et son désir viscéral de vivre libre, jusqu'à son dernier souffle en 2020. Wake Up America a reçu le National Book Award, l'une des distinctions littéraires les plus prestigieuses aux Etats-Unis.
Noirs américains --- Non-violence --- Discrimination raciale --- Droits
Choose an application
"While the COVID-19 pandemic has had devastating health and economic impacts in the United States, communities of color, especially Black communities, have been disproportionately affected. On June 23, 2020, the Roundtable on Black Men and Black Women in Science, Engineering, and Medicine of the National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine convened a virtual workshop to discuss the landscape of COVID-19, including how systemic racism contributes to the disproportionate effects related to infection rates and mortality of this virus and other health conditions. Presenters highlighted relevant research and creative responses from many perspectives, including how Black scientists, engineers, and doctors are contributing to solutions and are ready to do more. National Academies leaders and members also discussed the role of the National Academies in addressing the pandemic and underlying issues of systemic racism that have led to health disparities in the United States. This publication summarizes the presentation and discussion of the workshop." --
COVID-19 Pandemic, 2020 --- -African Americans --- Scientists, Black. --- African American physicians. --- African American engineers. --- COVID-19. --- African Americans. --- Vulnerable Populations. --- Pandémie de COVID-19, 2020 --- -Noirs américains --- Médecins noirs américains. --- Ingénieurs noirs américains. --- African Americans --- Social aspects. --- Medical care. --- Aspect social. --- Soins médicaux.
Choose an application
La quatrième de couverture indique : "C'est l'épopée d'un genre qui a révolutionné l'esthétique hollywoodienne que raconte ici Jean-Pierre Esquenazi. Faire l'histoire du film noir, c'est examiner la vie d'une communauté d'intellectuels venus d'Europe ou de New York à Hollywood dans les années 1930. Le genre naît comme une sorte d'accident industriel à la fin de la Seconde Guerre mondiale, sous le signe du défi à la censure des studios, obtenant de grands succès avant de subir de plein fouet le maccarthysme. D'une lucidité amère, le film noir transforme les durs à cuire hollywoodiens en ratés effrayés et fascinés par des femmes fatales rebelles, et métamorphose les grandes métropoles en de gigantesques labyrinthes semblables aux châteaux hantés du gothique. Voici l'histoire et la sociologie d'un genre à la fois populaire et profondément critique, commercial et pourtant avant-gardiste."
Motion pictures --- Film noir --- Cinéma --- Films noirs. --- Films noirs américains. --- Histoire du cinéma --- Plots, themes, etc. --- History and criticism --- Thèmes, motifs
Choose an application
"Just as I Am is my truth. It is me, plain and unvarnished, with the glitter and garland set aside. In these pages, I am indeed Cicely, the acress who has been blessed to grace the stage and screen for six decades. Yet I am also the church girl who once rarely spoke a word. I am the teenager who sought solace in the verses of the old hymn for which this book is named. I am a daughter and a mother, a sister and a friend. I am an observer of human nature and the dreamer of audacious dreams. I am a woman who has hurt as immeasurably as I have loved, a child of God divinely guided by his hand. And here in my ninth decade, I am a woman who, at long last, has something meaningful to say"--From dust jacket.
Actors --- African American actors --- African American women --- Actresses --- African American actresses --- Actrices --- Actrices noires américaines --- Acteurs --- Acteurs noirs américains --- Noires américaines --- Tyson, Cicely
Choose an application
Le mot cowboy évoque des images vives d'hommes blancs robustes sur des chevaux sellés, des hommes lassant du bétail, montant des taureaux ou brandissant des fusils. Des hommes blancs, selon les canons hollywoodiens. Ce qui manque cruellement à ces scènes, ce sont leurs homologues : les cow-boys noirs qui constituaient un quart des lutteurs et des cavaliers de rodéo et qui ont été totalement évincés de l'histoire et de l'imaginaire collectif. Ce livre raconte enfin leur histoire. À la fin de la guerre civile, les hommes noirs ont quitté le Vieux Sud en grand nombre pour chercher une vie dans le Vieil Ouest ? des industriels ont choisi de se forger une vie dans les plaines sauvages. Certains avaient l'expérience du travail du bétail depuis leurs années d'esclavages ; d'autres recherchaient simplement une liberté qu'ils n'avaient jamais connue auparavant. Le chanceux voyageait à cheval ; les autres, à pied. Sur des chemins de terre, ils sont allés de l'Alabama et de la Caroline du Sud au Texas et à la Californie actuels, en passant par le Kansas et le Montana. Le Vieil Ouest était une terre d'opportunités pour ces lutteurs aventureux et futurs champions de rodéo.
Cow-boys --- Pionniers noirs américains --- Noirs américains --- Et les noirs américains. --- Histoire --- African American cowboys. --- African American pioneers. --- African Americans --- History.
Choose an application
Blues (Music) --- Musique --- Blues --- Histoire. --- Blues musicians --- African American musicians --- Musiciens de blues --- Musiciens noirs américains --- History and criticism. --- Histoire et critique --- United States
Choose an application
Over the past two decades, Mickalene Thomas's critically acclaimed and extensive body of work has spanned painting, collage, photography, video, and the immersive installations that have become her signature. With influences ranging from nineteenth-century painting to popular culture, Thomas's art articulates a complex and empowering vision of aspiration and self-image through gender and race while expanding on and subverting common definitions of beauty, sexuality, and celebrity. This book, made in close collaboration with Thomas, is the first to survey the breadth of her extraordinary career. Publication coincides with the opening of Mickalene Thomas's first global exhibition, Beyond the Pleasure Principle, at Levy Gorvy galleries in New York, London, Paris, Hong Kong, and Galerie Nathalie Obadia, Paris
Sequin craft --- Installations (Art) --- African American women artists --- Painting, American --- African American artists --- Installations (art) --- Femmes artistes noires américaines --- Peinture --- Artistes noirs américains --- In art --- Thomas, Mickalene, --- Thomas, Mickalene, --- Thomas, Mickalene, --- Criticism and interpretation. --- Critique et interprétation.
Choose an application
Dans ce récit au long cours, Ibram X. Kendi, penseur incontournable de l’antiracisme, nous confronte au passé sombre et douloureux des États-Unis, étroitement lié à celui de l’Europe coloniale. Loin de l’American dream triomphant, défilent sous nos yeux cinq cents ans d’une autre histoire américaine, celle des Noirs, celle des dominés condamnés à subir les inégalités raciales qui n’ont cessé de perdurer à travers les siècles. Le racisme n’a pas simplement prospéré grâce à l’ignorance et la haine. Il résulte d’un long et complexe processus historique qui a vu s’opposer les idéologies assimilationniste, ségrégationniste et antiraciste. Dans un contexte social à vif, marqué par les violences policières, les inégalités et le déploiement du mouvement militant Black Lives Matter, l’ouvrage d’Ibram X. Kendi décrypte les enjeux raciaux actuels et nous permet de prendre du recul sur l’un des problèmes socio-culturels les plus difficiles à résoudre.
Racism - United States - History --- United States - Race relations --- Racisme --- Relations interethniques --- Noirs américains --- Histoire. --- Ségrégation --- Acculturation --- Noirs américains --- Racism --- United States --- African Americans --- History. --- Cultural assimilation
Choose an application
"Latinx Catholics have used Our Lady of Guadalupe as a symbol in democratic campaigns ranging from the United Farm Workers movement to the Chicano movement to the movement for just immigration reform. In diverse ways, these groups use Guadalupe's symbol and narrative to make claims about justice in society's basic structures (law, policy, institutions, for example) while seeking to generate greater participation and representation in US democracy. Yet, Guadalupe is illegible within a liberal political framework that seeks to protect society's basic structures from religious encroachment by relegating religious speech, practices, and symbols to the realm of the background culture. In response to this problem, religious ethicists have argued for expansions of the liberal framework that would make religious language, arguments, and practices communities legible within a pluralistic society without capitulating to anti-democratic modes of governance that undermine pluralism. What remains unexplored is the way that the aesthetic dimensions of particular religious traditions can be engaged toward cultivating a more participatory democracy that invites substantive contributions to society's common life from religious people and communities. Instead, in conversation with political liberalism, Latinx theological aesthetics, and Catholic social thought, The Aesthetics of Solidarity examines the use of particular religious symbols to make democratic claims and generate greater participation and presence in the life of US democracy. After evaluating liberalism's capacity for constructive engagement with religion toward strengthening democratic participation, the project employs Latinx theological aesthetics and Catholic social thought to offer a constructive framework for interpreting religious symbols in the context of a religiously pluralistic and participatory democratic life"--
Political theology --- Christian sociology --- Guadalupe, Our Lady of --- Solidarity --- Solidarity --- Hispanic Americans --- Hispanic Americans --- Religion and politics --- Théologie politique --- Doctrine sociale de l'Église. --- Nuestra Señora de Guadalupe. --- Américains d'origine latino-américaine --- Religion et politique --- Catholic church. --- Religious aspects. --- Political aspects --- Politics and government. --- Religion. --- Religion. --- United States.
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|