Listing 1 - 10 of 511 << page
of 52
>>
Sort by

Book
Kinderen die meertalig opgroeien : handboek voor professionals: hoe adviseer je (toekomstige) ouders van kinderen die meertalig opgroeien?
Authors: ---
Year: 2021 Publisher: Place of publication unknown PACT Poelenburg-Peldersveld

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit handboek biedt een visie op de optimale taalontwikkeling van het meertalige kind en 8 adviezen voor ouders/opvoeders die deze visie concreet maken. Je vind voor elk advies een apart hoofdstukje, met daarin een toelichting en een meer uitgebreide uitleg voor ouders, die zo is geschreven dat je het direct met ouders kunt bespreken. Ook zijn er verwijzingen opgenomen naar materialen (boekjes, filmpjes)&#13;die je met ouders kunt delen. Per advies is ook achtergrondinformatie beschikbaar via titels van boeken, artikelen, filmpjes en podcasts en vaak de bijbehorende links. De inzichten en tips die in dit handboek worden gegeven zijn ook heel&#13;goed te gebruiken door vrijwilligers die met ouders van jonge kinderen&#13;werken, bijvoorbeeld als taalcoach of als voorlezer thuis. Je kunt het handboek, alsook posters en folders downloaden van de webpagina 'Meertaligheid is een kans' van PACT. Daar vind je ook de 8 adviezen in het Arabisch, het Bulgaars, het Turks en het Nederlands.


Digital
Ethical dilemmas in schools : collaborative inquiry, decision-making, and action
Authors: ---
ISBN: 9781108868853 Year: 2021 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
35ste HSN-Conferentie : Universiteit Antwerpen, 19 & 20 november 2021
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789463969956 9463969950 Year: 2021 Publisher: Gent Skribis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Conferentiebundel van de vijfendertigste editie van de Conferentie onderwijs Nederlands (vroeger: Het schoolvak Nederlands). Deze conferentie is een rijk forum voor allen die zich bij de ontwikkelingen van het onderwijs Nederlands in alle mogelijke leeromgevingen betrokken voelen. Inspirerende bijlagen over: taalverwerving, taalbeleid, evalueren, leesbevordering, taalbeschouwing, taalontwikkelend lesgeven, omgaan met meertaligheid, digitaal leren...


Book
How Do We Know Teacher Professional Development Is Working? : Measuring Changes in Teaching Practices in the Classroom
Authors: --- --- ---
Year: 2021 Publisher: Washington, D.C. : The World Bank,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The teaching that students receive in the classroom is the most important school-based determinant of student learning. The objective of this note is to provide guidance on how to: (1) establish a numerical indicator to measure changes in teaching practices through the use of classroom observation tools for use in education projects, and (2) produce a benchmark to compare changes in teaching practices through this indicator. The way that teachers interact with their students in the classroom makes all the difference in ensuring students' academic and socioemotional learning. For this reason, education projects that seek to improve student learning frequently include components focused on improving teaching practices through interventions such as modifying the curriculum, improving pre-service or in-service teacher training, and integrating additional instructional support to the classroom through the use of structured instructional material or technology. This note provides guidance on how to establish a numerical indicator to measure teaching practices through classroom observation tools, and how to benchmark this indicator to track changes in teaching practices over time for use in educational interventions. This guidance is structured through a three-step process: step 1, selecting an appropriate classroom observation tool; step 2, selecting an indicator to track teaching practices using that tool; and step 3, establishing a reasonable benchmarking target for the chosen indicator.


Book
Debate as global pedagogy : Rwanda rising
Author:
ISBN: 9781793629371 Year: 2021 Publisher: Lanham, Md Lexington Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"In Debate as Global Pedagogy, Voth illustrates how Rwanda's debate instruction and several other international examples of deliberative and argumentation practices demonstrate the power of debate to address the problem and ongoing risk of genocide"--


Book
The Personal, Place, and Context in Pedagogy
Authors: --- ---
ISBN: 9783030714239 9783030714246 9783030714253 9783030714222 Year: 2021 Publisher: Cham Springer International Publishing :Imprint: Palgrave Macmillan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Marxism, Pedagogy, and the General Intellect
Authors: ---
ISBN: 9783030838348 9783030838355 9783030838331 Year: 2021 Publisher: Cham Springer International Publishing :Imprint: Palgrave Macmillan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Critical Reflection, Spirituality and Professional Practice
Authors: ---
ISBN: 9783030665913 9783030665920 9783030665937 9783030665906 Year: 2021 Publisher: Cham Springer International Publishing :Imprint: Palgrave Macmillan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Imperialism, internationalism, and education in Africa : connected histories
Authors: --- ---
Year: 2021 Publisher: Gent Paedagogica Historica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Sprekende harten, strijdende zwaarden : moeilijk gedrag bij kinderen en jongeren
Author:
Year: 2021 Publisher: Kalmthout Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wie met kinderen en jongeren werkt, weet het: we worden steeds meer uitgedaagd, uitgetest, uitgeput. En toch blijven we vaak op dezelfde manier met gedrag omgaan. Wat als we ons verdiepen in het feit dat moeilijk gedrag communicatie is? Een verborgen hulpvraag die het kind of de jongere op dat moment op geen andere manier kan stellen. Wie het verhaal achter moeilijk gedrag kent, heeft toegang tot oplossingen. &#13;&#13;Wat als we kinderen en jongeren die conflicten opzoeken, verbaal of fysiek agressief zijn, anders benaderen? Het zwaartepunt van bestraffende naar ondersteunende systemen verleggen? Dan slagen we erin het welbevinden van kinderen, jongeren én zij die voor hen zorgen te verhogen. Wat als we het misverstand ophelderen dat een verfijnde aanpak zomaar alles toelaat? Concreet uitwerken hoe we kiezen voor zowel begrenzing als inleving? Voor sturing alsook afstemming? Zodat elk kind, elke jongere zich graag gezien voelt. Sprekende harten, strijdende zwaarden is een praktische handleiding om ons de taal van moeilijk gedrag eigen te maken en een pedagogische (r)evolutie in onze scholen, opvoedingscontexten en opleidingen te verwezenlijken. Boek 1 van Sprekende harten, strijdende zwaarden legt zich toe op de taal van moeilijk gedrag, op de verborgen hulpvragen die kinderen en jongeren met ons communiceren. Gedragsmoeilijkheden worden ontcijferd als een verborgen hulpvraag. Boek 2 reikt zowel curatieve als preventieve pedagogische interventies aan om moeilijk gedrag zoveel mogelijk overbodig te maken in plaats van die te proberen onderdrukken. In onderwijs, opvoeding en hulpverlening. Met onder meer tools om te co-reguleren en om constructief te begrenzen. Met verfijningen van heersende interventies. Met spelregels die onmisbaar zijn. Steeds vanuit zorg naar alle betrokken partijen: kinderen, jongeren én zij die hen begeleiden.

Listing 1 - 10 of 511 << page
of 52
>>
Sort by