Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De gespreksstarters over diversiteit en inclusie willen leerkrachten en andere onderwijsprofessionals ondersteunen om diversiteit in de klas te waarderen en benutten.(http://gespreksstarters.potentialtoteach.be/cards)
Diversiteit --- Inclusie --- Onderwijspraktijk --- Kwaliteitszorg --- Inclusief onderwijs
Choose an application
In this book, you’ll learn to spot situations where you can create a more inclusive culture, along with straightforward steps to take. Karen will walk you through how to be a better ally, including: Attracting and hiring a diverse workforce Cultivating an environment where coworkers feel welcome, respected, and supported Amplifying and advocating for others Giving effective and equitable performance feedback Using more inclusive language Running inclusive conferences and events Level-up your ally skills using the Better Allies™ approach and create a culture where everyone can do their best work and thrive.
Business policy --- HRM (human resource management) --- inclusief beleid --- diversiteit
Choose an application
Higher education --- art education --- diversiteit --- inclusief onderwijs --- deeltijds kunstonderwijs --- Flanders
Choose an application
Is your workplace truly diverse? In this gem amongst diversity, equity and inclusion books, Dr. Poornima Luthra challenges us to address the inequality in the 21st Century that exists by expanding the dimensions of diversity in the workplace we address; to define diversity in the workplace in a way that truly represents our whole diverse selves.This book contains everything you need to develop a solid understanding of the various dimensions of diversity and the biases that arise from them. Poornima provides us with the tools needed to address our biases, have inclusive conversations and be an active ally of inclusion. Whether you are an individual employee, team manager, or CEO, Diversifying Diversity is your guide to active allyship in the workplace.When you think of diversity, what comes to mind? Gender? Ethnicity? Age? Sexual orientation? How about physical abilities or neurodiversity? What about educational background, experiences, personality, beliefs, socio-economic background, ways of working or parenthood choices?These are all dimensions of diversity that make up our diversity thumbprint. The questions we need to be asking ourselves are: are we seeing this level of diversity and inclusion in the workplace?, how do we make this a reality? and what does this inclusion in action look like?Case studies from Maersk Tankers, Carlsberg Group, IKEA Retail, Telia Company, Be My Eyes, Project Access International, Stack Recruitment, and Kromann Reumert provide inspiration, and a blueprint for inclusion in the workplace.Bron: www.amazon.nl
Inclusie --- Diversiteit --- Werkgelegenheid --- Werksituatie --- Organisatiecultuur --- Inclusief werkgeven --- Diversiteitsmanagement
Choose an application
Talent in overvloed, huh? De afgelopen jaren zijn we om de oren geslagen met de boodschap dat er een enorm tekort aan talent is en zelfs nog meer zal zijn in de toekomst. Voor de start van de COVID-19-crisis werden werkgevers geconfronteerd met een (bijna) ongeziene arbeidsmarktkrapte. Vacatures raakten moeilijk ingevuld. Werkgevers vochten als het ware om talent. De COVID-19-crisis heeft die strijd enigszins op een lager pitje gezet, ook al blijven vele werkgevers zelfs in volle COVID-19-tijden schreeuwen om talent. Eens de pandemie onder controle is, zal de war for talent weer in alle hevigheid woeden. Een tekort aan talent ? en dat terwijl honderdduizenden mensen werkloos aan de kant staan? Kortgeschoolden, 55-plussers, mensen met een migratieachtergrond, mensen met een beperking, langdurig arbeidsongeschikten. Onbenut talent. Steeds meer werkgevers willen dat onbenut talent benutten. Inclusief werkgeven dus. Helaas weten zij niet altijd handen en voeten te geven aan dat inclusief werkgeven. Het blijft bij goede voornemens. Jammer, want niemand wint daarbij. In Koers naar talent in overvloed! geven de auteurs een antwoord op vragen als: - Wat is inclusief werkgeven? - Waarom zou je inclusief werkgeven? - En vooral, hoe pak je dat concreet aan? Het boek is geschreven door academici én mensen uit het werkveld. Deze auteurs hebben inzichten uit wetenschappelijk onderzoek en praktijk vertaald in praktische HR-handvatten die je als HR-manager, bedrijfsleider of leidinggevende kan gebruiken om met inclusief werkgeven aan de slag te gaan. De vele praktijkvoorbeelden en tips brengen de theorie tot leven, en bieden je bovendien inspiratie om inclusief werkgeven in jouw organisatie vorm te geven. Ook arbeidsbemiddelaars en HR-consultants zullen in dit boek een leidraad vinden. De auteursopbrengsten van dit boek gaan naar de Koning Boudewijnstichting en zullen worden aangewend voor projecten die werken aan inclusie op de reguliere arbeidsmarkt.https://www.diekeure.be/nl-be/professional/11377/koers-naar-talent-in-overvloed
Labour market --- Business policy --- talentmanagement --- HRM (human resource management) --- bedrijfsbeleid --- inclusief beleid --- Personeelsmanagement --- Management --- Personeelsselectie --- Personeelswerving --- Outplacement --- Talent --- Inclusie --- Inclusief werkgeven --- Leiderschap --- Diversiteit --- Onthaal (welkom) --- Jobcoaching
Choose an application
Het realiseren van inclusief onderwijs dat tegemoet komt aan de onderwijsbehoeften van alle leerlingen vraagt een krachtig beleid op leerlingenbegeleiding. Wil je samen met je collega’s het beleid op leerlingenbegeleiding in jouw school verder ontwikkelen? Dan is deze toolbox iets voor jou! Met deze toolbox krijg je een dubbel cadeau: inzichten en werkvormen. De kernfeiten van vier jaar onderzoek geven je nieuwe inzichten over inclusief onderwijs. Op basis daarvan analyseer je via concrete werkvormen het beleid op leerlingenbegeleiding in je eigen school. Dat doe je alleen of samen met je collega’s. De interactieve spellen maken meteen sterke punten en werkpunten zichtbaar. Tegelijk krijg je een beter zicht op je eigen rol en functioneren. Het resultaat? Concrete actiepunten voor meer en betere leerlingenbegeleiding in jouw school! Voor wie? Voor directies en schoolteams basis- en secundair onderwijs, en iedereen die scholen wil ondersteunen bij de ontwikkeling van hun beleid op leerlingenbegeleiding. Inhoud van de toolbox? 6 thematische factsheets, spinnenwebbordspel, doelmatigheidskwartet, inclusiedixit
Pupil counseling. Pupil guidance --- Research on teaching --- School management --- Didactic strategies --- schoolbeleid --- inclusief onderwijs --- basisonderwijs --- leerlingenbegeleiding --- SO (secundair onderwijs) --- beleidsontwikkeling --- inclusief beleid --- onderwijsonderzoek --- schoolteam
Choose an application
Working Together, Learning Together (WTLT) is the name of the nationwide inclusive research project in the Netherlands we conducted from 2016 tot 2020.Within this research project, the PhD research work of Sofie Sergeant involved an inclusive and action-orientated reflective practice of developing training for other inclusive research teams. The PhD manuscript is built up upon a collection of five papers.Two research questions are guiding:What are the catalysing ingredients and conditions for organising inclusive research in order to overcome attitudinal barriers, barriers in the social process, material barriers and within-person barriers?Based upon these ingredients and conditions: what kind of training and coaching is needed?The forlaying PhD research work identifies and explores four conditions for inclusive research:Safe research spaces and sense of belonging;Room for collaborative learning and competence building;Multi-sensory communication and research methods;Time for reflection on power, ownership, vulnerability, prejudice, stigma, and the risk of tokenism.The developed training is referred to as the CABRIO-training: a coaching and training program for transdisciplinary teams consisting of researchers with academic background, professionals from diverse disciplines and research team members with disability experience.https://www.standaardboekhandel.be/p/working-together-learning-together-towards-universal-design-for-research-9789463712941
Inclusief onderzoek --- Onderzoek (wetenschap) --- Teamwerk --- Samenwerking --- Actieonderzoek --- Inclusie --- Persoon met een handicap --- Ervaringsdeskundige --- Interdisciplinaire samenwerking
Choose an application
De schoolomgeving is belangrijk voor jongeren en de invloed ervan reikt verder dan we doorgaans denken. Scholen worden wel eens omschreven als 'samenlevingen in het klein' waar een bonte verzameling van mensen bij elkaar komt. Dat biedt een enorm potentieel voor (burgerschaps)vorming maar genereert ook aanzienlijke uitdagingen. Dat is het uitgangspunt van dit boek. 'Over leven op school' brengt tien bijdragen van de JOP-onderzoekers met een belangrijke inbreng van andere onderzoekers en praktijkactoren over thema’s zoals polarisatie, slachtofferschap, meervoudige identiteiten en inclusie. Het boek gaat niet over onderwijs op zich of over de schoolse prestaties van jongeren, maar wel over andere zaken die deel uitmaken van de 'staat van de jeugd'. Het boek is ook gratis beschikbaar als e-boek.
Sociology of education --- Research on teaching --- schoolklimaat --- inclusief onderwijs --- welzijn --- identiteit
Choose an application
Dit rollenspel werd ontwikkeld voor organisaties, bedrijven en overheden die meer willen weten over digitale uitsluitingsmechanismen of die hun digitale diensten willen toetsen aan een set van karakters (persona) die elk hun eigen specifieke drempels ervaren. Je kruipt hiervoor in de huid van een karakter zodat je zelf deze struikelblokken kan ervaren en daardoor beter weet hoe je ze kan oplossen, en ook de drempels van anderen. Zo kan je jouw digitale dienst nog toegankelijker en fijner maken voor iedereen. Het spel bestaat uit 4 soorten kaarten. Er zijn 16 diverse profielen met elk hun eigen verhaal en barrières m.b.t. digitale technologieën. Iedere karakterkaart omvat de sociodemografische achtergrond; een korte biografie; ervaringen en drempels m.b.t. het gebruik van digitale technologieën; het bijhorende profiel (cfr. de 8 Profielen van Digitale Ongelijkheden). Op de situatiekaarten staat telkens een scenario waarin een personage wordt geconfronteerd met een bepaalde situatie of actie. Op de trajectkaart(en) kan je de stappen invullen die je karakter moet nemen om het scenario op de situatiekaart te volbrengen. De oplossingkaart(en) gebruik je om een oplossing neer te schrijven voor de sociale en digitale drempels waarmee je karakter wordt geconfronteerd. Het spel (handleiding en kaarten) kan gedownload worden.
Sociology of social care --- Public economics --- sociale participatie --- armoedebestrijding --- inclusief beleid --- empowerment --- informatievaardigheden
Choose an application
Op 9 december 2019 sluiten 16 basisscholen in Amsterdam Nieuw-West hun deuren. Een week lang. De aanleiding: het nijpende lerarentekort. De ambitie: de tijd nemen om met de leraren na te denken over hoe het anders kan. Dit boek vertelt hoe groot de impact was van deze gebeurtenis.Steeds helderder blijkt de noodzaak om terug te gaan naar de bedoeling van het onderwijs: ieder kind zien als heel mens. Alleen dan kunnen kinderen echt eerlijke kansen krijgen. Dat is niet alleen de verantwoordelijkheid van de scholen. Het is een opdracht voor de hele samenleving.Dit boek roept op om hier werk van te maken en geeft concrete suggesties aan de diverse spelers in het onderwijsveld.Ferd van den Eerenbeemt en Joke Middelbeek wijden zich in hun werkzame leven aan eerlijke kansen. Ferd als projectbegeleider van onderwijsprojecten, Joke als bestuurder van stichtingen in het basisonderwijs. Ze werken regelmatig samen.Kijk voor meer informatie en food for thought op Latenwedoenwatdebedoelingis.nl.https://www.leuker.nu/laten-we-doen-wat-de-bedoeling-is/
Onderwijs --- Basisonderwijs --- Nederland --- Onderwijsvernieuwing --- Prestatiedruk --- Prestatie --- Inclusief onderwijs --- Lerarentekort --- Samenleving --- Gelijke onderwijskansen
Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|