Narrow your search

Library

AP (3)

KDG (3)

Arteveldehogeschool (2)

EHC (2)

Odisee (2)

UAntwerpen (2)

EhB (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

KU Leuven (1)

More...

Resource type

book (5)


Language

Dutch (5)


Year
From To Submit

2021 (5)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Waarheid : een kleine geschiedenis van complete bullshit
Author:
ISBN: 9789400406698 Year: 2021 Publisher: Amsterdam Thomas Rap

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sommigen zeggen dat er tegenwoordig zo veel onzin verspreid wordt, dat je door de leugens de waarheid niet meer kunt zien. De Verenigde Staten hebben een president die zo vaak liegt dat je haast zou denken dat de waarheid hem niets kan schelen. Sinds het internet zich heeft ontwikkeld tot een bron van fake news worden zogenaamde experts door niemand meer vertrouwd. Waar is de tijd gebleven dat je journalisten, wetenschappers en staatshoofden nog op hun woord kon geloven? Of was het vroeger niet veel anders? Tom Phillips is al jarenlang werkzaam als factchecker. Elke dag weer wordt hij geconfronteerd met totale onzin. In dit boek laat hij ons zien dat de mens al sinds het prille begin jokkend door het leven gaat. Dit is zijn hilarische opsomming van de meest spectaculaire en fabelachtige leugens uit onze geschiedenis.


Book
Met media het verschil maken : verbinding en verbeelding als sleutel tot sociale verandering
Author:
ISBN: 9789463013512 Year: 2021 Publisher: Utrecht Academische uitgeverij Eburon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Scoop communicatiewetenschappen
Authors: ---
Year: 2021 Publisher: Averbode Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

**Scoop** is een nieuwe methode Communicatiewetenschappen voor de richting Moderne Talen. 
Communicatiewetenschappen is een sociale wetenschap, die de rol van communicatie bestudeert in onze complexe samenleving. 
De leerwerkboeken voor de tweede graad leren je genuanceerd kijken naar de werking van de media. Je wordt je bewust van hun sterke invloed en de gevolgen van mediakeuzes die mediamakers en consumenten dagelijks maken. 
Aan de hand van concrete cases en via eigen onderzoek ontwikkel je een kritische en onderzoekende houding. Je oefent daarbij vakspecifieke termen in en past wetenschappelijke theorieën toe. Tot slot ga je ook zelf aan de slag met media-inhouden om tot succesvolle en effectieve communicatie te komen.


Book
Echt nep : spelen met de realiteit in tijden van AI, deepfakes en de metaverse
Authors: --- ---
ISBN: 9789083069692 9083069699 Year: 2021 Publisher: Voorschoten Bot uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Stap in een achtbaan van desinformatie en mediamanipulatie. Van leugenachtige hiërogliefen tot computergegenereerde influencers en de toekomst van deepfakes.Mensen hebben altijd de behoefte gehad om te spelen met de realiteit, maar niet eerder kon dat zo gemakkelijk en geloofwaardig als nu. Hoe houden we grip op de werkelijkheid als het neppe steeds vaker boven het echte wordt verkozen?In tegenstelling tot de meeste boeken over vervagende realiteiten kijkt Echt Nep verder dan de doemscenario's. Aan de hand van inspirerende herstelverhalen en een nieuwe realiteitsethiek schetsen de auteurs van Echt Nep een hoopvolle toekomst voor de spelende mens.https://www.standaardboekhandel.be/p/echt-nep-9789083069692


Book
Media en journalistiek in Vlaanderen : ontwikkelingen, uitdagingen en aanbevelingen
Author:
ISBN: 9789461171177 946117117X Year: 2021 Publisher: Brussel ASP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Media en journalistiek in Vlaanderen schetst de voornaamste tendensen binnen de Vlaamse journalistiek. Het doet dit vanuit het perspectief van de (on)rechtstreekse gevolgen van verhoogde mediaconcentratie in de Vlaamse nieuwsmarkt, in kaart gebracht door de Vlaamse Regulator voor de Media.Het boek bestaat uit korte hoofdstukken die elk een deelaspect van het rijke Vlaamse journalistieke landschap belichten. De auteur bespreekt zowel de grote Vlaamse mediabedrijven als de kleine (online) spelers in de marge, de regiojournalistiek, de homogene samenstelling van de redacties, copy-paste journalistiek, het vertrouwen van de bevolking in media en journalistiek, veranderend nieuwsgebruik, een meetsysteem voor nieuwsdiversiteit en de vermeende terugkeer naar de verzuiling. Het boek besluit met enkele heldere aanbevelingen voor mediabedrijven, journalisten, beleidsmakers en burgers.https://www.aspeditions.be/nl-be/book/media-en-journalistiek-in-vlaanderen/18273.htm

Listing 1 - 5 of 5
Sort by