Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Ontgroeven : heilzame effecten van ruwe behandelingen in organisaties
Author:
ISBN: 9789024439089 Year: 2021 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit is een ongemakkelijk managementboek. Het ontneemt managers de mogelijkheid om zich te verschuilen achter allerlei gelikte methoden, technieken en stappenplannen rondom organisatieontwikkeling. Benaderingen die een aversie hebben tegen wat dit boek juist omarmt: wanorde, onvoorspelbaarheid, gedoe en instabiliteit. Hoe kunnen organisaties en leiders zich ontwikkelen wanneer ze juist gebruikmaken van het onverwachte, het ongeplande en de volatiliteit van alledag? Kortom, hoe kunnen ze antifragiel organiseren? Dit boekt werkt deze vraag uit aan de hand van twaalf sleutels, waarbij inspiratie is ontleend aan Nassim Taleb, de grondlegger van het antifragiele gedachtegoed. Bedrijfskundige Kees Tillema helpt organisaties en leiders om te ontgroeven. Het gaat hierbij vooral om het doorbreken van repetitieve, niet-functionele manieren van denken en handelen. Hij zet de lezer aan het denken met prikkelende en baanbrekende ideeën om organisaties te ontwikkelen en te veranderen. Wat als we alle vaste arbeidscontracten vaarwel zeggen? En wat als we ophouden met meetbare doelen stellen? Wat als we de beste concurrent van onszelf creëren? Ontgroeven mist bewust de voorzichtigheid van een wetenschappelijke insteek. Het is geen sluitstuk, maar een startschot. Geschreven voor lezers die hun verbeeldingskracht aan het werk willen zetten en vervolgens creatieve risico?s gaan nemen. ?Dit boek is een manifest. Er staat veel in dat de wenkbrauwen doet fronsen, maar ook veel dat uit het hart gegrepen is. Dit boek ontgroeft.? ? René ten BosBron: www.bol.com


Book
Entrepreneurship : successfully launching new ventures : updated global edition
Authors: ---
ISBN: 9781292402826 Year: 2021 Publisher: Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Forcourses in entrepreneurship.Learn about the entrepreneurial processthrough real-world examplesEntrepreneurship: Successfully Launching New Ventures explores the allure of entrepreneurship,teaching students how to successfully launch and grow their own business. Usingreal business profiles of inspiring young entrepreneurs, the text engagesstudents through relevant examples they can easily relate to. The 6thEdition examines entrepreneurship through an easy, four-step processthat clearly outlines both the excitement and difficulty of launching a newcompany. Careful to identify failures as well as successes, the text is a guideto starting a new business.


Book
Chaordisch organiseren : complexiteit in organisaties begrijpen, benutten, beïnvloeden
Author:
ISBN: 9789024438921 Year: 2021 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Chaordisch organiseren is voor alle professionals in organisaties waar niet alles volgens plan loopt, en die willen begrijpen wat er wél gebeurt. Professionals die zelf heus wel weten hoe ze hun werk moeten doen maar regelmatig tegen grenzen aanlopen en vastlopen in structuren, systemen of protocollen.Chaordisch organiseren gaat over complexiteit, over chaos en over systemen versus processen. Je zult zien dat er orde in de chaos schuilt, en dat die chaorde heel natuurlijk is. Chaorde gaat heel nadrukkelijk niet over orde in de chaos scheppen of daarnaar streven. Wie dit boek leest, begrijpt complexiteit beter, weet hoe je het kunt benutten en hoe je er invloed op hebt. Je leert spelen met de wetten van de chaorde en veranderen zonder te sturen.Dr. ir. drs. Nicoline Mulder is verbonden aan het Value-based Institute, ze is docent in het HBO en zelfstandig adviseur voor projectmanagers en opdrachtgevers van complexe projecten. Ze schreef onder meer de boeken 77 werkvormen voor projectmanagement en Value-based Project Management (Boek van het jaar 2013 verkozen door de Orde van Organisatieadviseurs).https://www.standaardboekhandel.be/p/chaordisch-organiseren-9789024438921


Object
Business walrus
Authors: --- ---
Year: 2021 Publisher: Cards against humanity

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Laugh so hard that you get sick: Contains 500 hilarious and endlessly replayable cards, providing you and your friends with infinite opportunities to laugh with such force and frequency that it overwhelms your biological functions, leaving you jaundiced and shivering on the floor.Not for children: We made this game 17+ to teach kids the valuable lesson that just because something has a cute cartoon animal on it doesn't mean it's theirs to put their sticky hands all over.The only card game that shows you a picture of a stingray in lingerie: Amazing!We're pretty sure a rat won't pop up out of the game and bite you: No promises: though.(www.amazon.nl)


Book
Het vliegwieleffect : waarom sommige bedrijven momentum creëren en andere niet
Author:
ISBN: 9789047014942 Year: 2021 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het vliegwieleffect? van Jim Collins is een verdieping van een van de krachtige elementen uit de wereldwijde bestseller ?Good to Great?. Daarin beschrijft Jim Collins dat succesvolle bedrijven een reeks van essentiële stappen nemen die samen aanvoelen als een groot, zwaar vliegwiel. Het kost grote moeite om het draaiend te krijgen, maar als je volhoudt gaat het telkens een beetje sneller draaien en creëer je momentum. Dat is het moment van de doorbraak naar succes. Aan de hand van casussen en theorie lees je welke stappen ervoor zorgen dat je het vliegwiel van jouw organisatie herkent. Ook ontdek je welke elementen het sneller doen draaien en hoe je het draaiend houdt in verschuivende markten. ?Het vliegwieleffect? is onafhankelijk te lezen ? met dit boek maak je een vliegende start ? en door ?Good to Great? ernaast te lezen til je het naar een nog hoger niveau. https://www.businesscontact.nl/boek/het-vliegwieleffect/


Book
Big data ontrafeld: Neem betere zakelijke beslissingen met big data, data science en AI
Author:
ISBN: 9789089655752 Year: 2021 Publisher: Groningen Van Duuren Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Big data make big differenceDe term ?big data? wordt steeds vaker gebruikt. Maar wat houdt het eigenlijk in en waarom wordt het gezien als een game changer voor je organisatie? Op welke manier kunnen big data de resultaten van jouw bedrijf verbeteren en zorgen voor een voorsprong op de concurrentie? En wat is het verschil tussen big data en traditionele data en hoe pas je ze toe?In Big data ontrafeld toont David Stephenson op een toegankelijke manier hoe je big data het beste kunt verzamelen en toepassen bij het ontwikkelen van een goede strategie voor je business. Aan de hand van praktische stappen en duidelijke voorbeelden leert hij je:- te herkennen welke data bruikbaar zijn en waarom juist die data zo belangrijk zijn;- big data, data science en AI te begrijpen en hoe ze kunnen helpen bij het behalen van zakelijke doelen en concurrentievoordeel;- te begrijpen welke factoren belangrijk zijn bij het kiezen van een big-datasysteem;- hoe je een big-datateam samenstelt dat een effectieve strategie ondersteunt en jouw organisatie meer datagedreven maakt.David Stephenson is internationaal spreker en expert op het gebied van data science en big data analytics. Al ruim 20 jaar geeft hij advies aan (internationale) bedrijven, private equity-ondernemingen en managementadviesbureaus. Hij heeft leidinggegeven aan wereldwijde analytics programma?s van Amerikaanse en Europese bedrijven zoals eBay (waaronder Marktplaats), Axel Springer, Belvilla en Cool Blue. Verder was hij betrokken bij het ?global digital initiative? van Adidas en trainde hij tientallen data scientists voor Nederlandse bedrijven. David Stephenson woont sinds 2006 in Amsterdam.Bron: Amazon.com


Book
Humanizing Strategy
Author:
ISBN: 9401474990 9789401474993 Year: 2021 Publisher: Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Strategy execution is complex. Three out of four organisations fail to implement their strategies, despite consultancies, literature on the subject and all available best practices. But why exactly do most strategies fail? Based on leading research, real stories, case studies and practical tools, the author takes you into the world of values, beliefs, emotions and often hidden underlying motivational forces that influence individual and collective behaviour in organisations. He shows how consciously and effectively dealing with these human dynamics, often neglected in the strategic process, has a major influence on the performance of your organization and the successful realisation of your strategy. If you are serious about making your strategy a success, have the urge to keep asking why , and have the courage to take a less conventional approach, this book will inspire you.Bron: www.bol.com


Book
Van logistieke flow tot supply chain
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789463934640 9789463934633 Year: 2021 Publisher: Gent Borgerhoff & Lamberigts

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een blikje frisdrank, een zomerse jurk, de nieuwste smartphone. Zaken die we als vanzelfsprekend beschouwen in ons dagelijks leven hebben vaak al een hele weg afgelegd voordat ze bij de klant terechtkomen. Als je jezelf afvraagt welke weg, dan betreed je het domein van de logistiek. Dit handboek gidst de studenten doorheen het complete logistieke proces. Een historisch kader schetst hoe logistiek een steeds belangrijkere plaats ging innemen in de samenleving.Nadien worden de basisconcepten uit de sector verklaard, net zoals de belangrijkste deelgebieden: inkoop, productie, distributie en retourstromen. Dit gebeurt aan de hand van de nodige theoretische informatie, maar net zo goed door oefeningen en herkenbare praktijkcases, waardoor de leerstof steeds behapbaar blijft.Welke innovaties vinden er vandaag plaats? Hoe kunnen we duurzaamheid waarborgen? Wat is het verschil tussen de logistieke flow en supply chain management? Deze en andere hamvragen worden vakkundig toegelicht in dit rijkelijk geïllustreerde en actuele handboek.Bron : https://borgerhoff-lamberigts.be/


Book
Het communicatie DNA : tip & tricks voor de communicators van vandaag en morgen
Author:
ISBN: 9789401475105 Year: 2021 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Werken in corporate communicatie is een topjob, maar het is niet voor iedereen. Het is heel intens. 24/7 en 360°. Je moet een beetje masochist zijn, gepassioneerd en een echte people lover. En hoewel ons werk niet altijd meetbaar of zichtbaar is, kun je moeilijk rond de impact van onze functie op een organisatie. Communicatie is hot. Iedereen communiceert. De interesse in het communicatievak is booming, ook in België. Iedereen is creator en fotograaf tegelijk. We denken te weten wat een communicatieprofessional doet. Maar is dat wel zo? In 'Het Communicatie DNA' neemt Korneel Warlop je bij de hand en legt op een beschrijvende manier stap voor stap uit wat zijn ervaringen zijn na meer dan tien jaar bij leidinggevende wereldbedrijven als AXA, AB InBev en Barry Callebaut Group te hebben gewerkt. Een boek vol tips en tricks aan huidige en toekomstige professionals met een passie voor communicatie.Met bijdragen van o.a. Baptiste van Outryve (Roompot), Debby Wilmsen (Tomorrowland), Laurent Winnock (bpost group), Cybelle-Royce Buyck (AB InBev), Bob Madou (Club Brugge), Christiaan Prins (Barry Callebaut Group), Frank Dereymaeker (De Tijd) en Erik Lenaers (Weber Shandwick)https://www.lannoo.be/nl/het-communicatie-dna


Book
Zoonotic : de formule voor een extreem succesvolle virale businessstrategie
Author:
ISBN: 9789401474986 Year: 2021 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het is de droom van iedere ondernemer om een succesformule te vinden om snel viraal te gaan met zijn product of dienst. Die succesformule bestaat en wel in de natuur. Het is een Zoonotic: een virus dat zich razendsnel exponentieel verspreidt over de hele wereld.In dit boek bewijst Carole Lamarque met concrete voorbeelden en succesvolle cases, zoals onder andere de Ice Bucket Challenge, hoe een Zoonotic-pandemie een inspiratiebron kan zijn voor jouw succesvolle virale businessstrategie. Ze beschrijft bovendien hoe jij je kunt wapenen tegen een virale aanval in jouw sector.https://www.lannoocampus.be/nl/zoonotic

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by