Narrow your search

Library

LUCA School of Arts (1)


Resource type

dissertation (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2022 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Dissertation
Child's Play ? : opening up participatory design processes to children
Authors: --- ---
Year: 2022 Publisher: Leuven Katholiek Universiteit Leuven Faculteit Sociale Wetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De betrokkenheid van kinderen in ontwerpprocessen wordt vaak bekritiseerd als zijnde een snelle en heftige of gereduceerde vorm van participatie.- De participatie van kinderen in infrastructuring processen blijft onderbelicht in onderzoek binnen de domeinen van Child Computer Interaction en Participatory Design.- Om empowerende en oprechte vormen van participatie na te streven, zouden kinderen betrokken moeten worden bij het definiëren en vormgeven van participatieve ontwerpprocessen en -methoden.- Het is daarom nodig om de momenten waarop kinderen participeren te herzien, de rollen die zij daarbij aannemen te (her)bekijken en hen te faciliteren bij het ontwerpen van participatieve methoden.- Het onderzoek resulteert in een methodologisch kader dat ondersteuning biedt aan ontwerpers, design onderzoekers en anderen bij het openstellen van participatieve ontwerpprocessen voor kinderen. Dit kader plaatst de participatie van kinderen in een holistische context, die verder gaat dan formele, project-gebaseerde deelname aan design; zo vult het een ontbrekende visie op de participatie van kinderen in ontwerpprocessen in.- Design processes involving children have often been criticised for being ‘fast and furious’ or ‘reduced PD’.- Children’s participation in infrastructuring processes is hardly touched upon in the research fields of Child Computer Interaction and Participatory Design.- To pursue forms of children’s participation that are empowering and genuine, opportunities should be created for children to define PD proceses and methods.- Therefore, it is necessary to rethink the time frames of children’s participation, reconsider children’s roles and facilitate children to design PD methods.- A methodological framework is developed that guides designers, design researchers and practitioners to open up PD processes to children. This framework fills in a missing view on children’s participation by placing it in a holistic context, beyond formal participation and project-based temporality.

Keywords

Listing 1 - 1 of 1
Sort by