Narrow your search

Library

UCLL (19)

KBR (6)

Arteveldehogeschool (5)

Odisee (4)

EHC (2)

KDG (2)

LUCA School of Arts (2)

UAntwerpen (2)

Hogeschool Gent (1)

KU Leuven (1)

More...

Resource type

dissertation (25)

book (6)

digital (3)


Language

Dutch (28)

French (4)

English (2)


Year
From To Submit

2023 (34)

Listing 1 - 10 of 34 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Relatie renaissance : waarom merken moeten inzetten op emotionele en menselijke relaties met hun klanten
Author:
ISBN: 9789464019469 9464019468 Year: 2023 Publisher: Kalmthout Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Na decennia van optimalisering, digitalisering, automatisering en rationalisering is er een onfortuinlijke afstand ontstaan tussen merken en hun klanten. Loyale fans worden een zeldzaamheid en in een postpandemische wereld vol uitdagingen moeten veel merken vechten voor elke klant of aanwerving. Zonder het te beseffen zijn veel bedrijven zo inwisselbare leveranciers van producten en diensten geworden die compleet vervreemd zijn van hun doelgroepen.In dit boek schetst merkstrateeg Stef Verbeeck aan de hand van vijf paradoxen en mythes vanuit welke misvattingen organisaties vandaag te vaak beslissingen nemen. Tegelijk biedt hij beproefde methodes aan om van merken weer echte lovebrands te maken met behulp van vijf universele deugden, die hij uitvoerig illustreert aan de hand van recente onderzoeken, statistieken, voorbeelden en inzichten.Relatie Renaissance is een pleidooi om je merk op basis van emotionele en menselijke interacties weer op te waarderen tot een waardevolle partner in een relatie op lange termijn.Bron: www.acco.be


Book
Regisseer je klas : theorie bij het oefeningenboek klasmanagement : herwerkte uitgave
Authors: ---
ISBN: 9789463106146 Year: 2023 Publisher: Kalmthout Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is ontstaan uit lectuur en praktijk. We ambiëren om (toekomstige) leraren noodzakelijke kennis aan te reiken om effectieve klasmanagementvaardigheden te ontwikkelen. We zijn ervan overtuigd dat je kunt leren hoe je voor de klas moet staan. Een (wetenschappelijke) kennisbasis is volgens ons een eerste belangrijke stap in het ontwikkelen van de nodige competenties op dit vlak: weten wat je kunt doen en waarom én weten wat je het best vermijdt en waarom. Het boek zet de leraar aan tot zelfreflectie en bijsturen van het eigen lerarengedrag om zo een goede regisseur te worden in elke klassituatie.Theorie kan je lezen, begrijpen, studeren. Voor ze daadwerkelijk je handelen kan sturen, moet je de theorie zo beheersen dat ze spontaan in je opkomt bij het analyseren van je lessen op het vlak van klasmanagement. Daarom hebben we ook oefeningen ontwikkeld met authentieke situaties en casussen in het boek Regisseer je klas. Oefeningen in klasmanagement. Vanuit deze oefeningen willen we (toekomstige) leraren laten nadenken over aspecten van goed klasmanagement, hen inzichten bijbrengen en vooral in interactie met anderen ideeën laten uitwisselen. Bij elke oefening staat telkens een korte theoretische duiding. Dit theoretische boek geeft hierbij meer achtergrond. Hoewel de boeken samen één geheel vormen, zijn ze ook los van elkaar waardevolle lectuur in het kader van klasmanagement.https://www.pelckmansuitgevers.be/regisseer-je-klas-theorie-herwerkte-uitgave.html


Dissertation
Efficiëntie en kwaliteit van een team meten
Authors: --- ---
Year: 2023 Publisher: Gent : Odisee

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het doel van dit project is het evalueren van de prestaties van een team. Op deze applicatie zal het mogelijk zijn om de efficiëntie van een team te zien en de kwaliteit van de code die ze produceren. Er zijn niet zoveel tools die dit doen en dus is het handig voor teamleiders om bij te houden of je team goed werk levert of niet. Eerst worden de verschillende metrics geanalyseerd. Vervolgens worden de verschillende metrics en tools vergeleken, te weten DORA en Deepscan. Na de vergelijking wordt een tool gekozen en verder ontwikkeld. Aan het eind berekent de tool de metriek aan de hand van echte gegevens.

Keywords


Dissertation
Wondanalyse en -classificatie via machine learning
Authors: --- ---
Year: 2023 Publisher: Gent : Odisee

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wondanalyse en -classificatie via machine learning K. Jonckheere Deze bachelorproef heeft als doelstelling om de mogelijkheid na te gaan om automatisch wondafbeeldingen te analyseren of classificeren via machine learning. Het onderzoek is in samenwerking met Corilus, aanbieder van medische software, die interesse toont in het automatiseren van hun wondzorgplatform. Dit houdt in een model te trainen met een bestaande maar zeer vervuilde dataset van wondafbeeldingen van Corilus. Dit leidt vervolgens naar het onderzoek naar het detecteren van afbeeldingen die ongeschikt zijn voor analyse. Door middel van convolutional neural networks worden er modellen gerealiseerd die in staat waren om afbeeldingen te detecteren waarbij er geen wond zichtbaar is en indien deze te vaag of onscherp zijn. Daarnaast is het gelukt om een model te trainen die een wond uit een afbeelding kan segmenteren zodat enkel de wond zichtbaar is. Dit wordt gerealiseerd door transfer learning van het U-Net architectuur. Vervolgens wordt een referentieobject gebruikt om in de toekomst de grootte van de wond te bepalen door de oppervlakte op de afbeelding te vergelijken met de werkelijke oppervlakte van het referentieobject. Trefwoorden: convolutional neural networks, beeldsegmentatie, binaire classificatie, transfer learning, U-Net

Keywords


Dissertation
Ontwikkelen van een prijs- en vergelijkingstool op basis van automatische tekst-extractie
Authors: --- ---
Year: 2023 Publisher: Gent : Odisee

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit onderzoek wordt onderzocht hoe er op een automatische manier een vergelijking van verschillende groothandelaars in vis kan worden uitgevoerd. Dit gebeurt op basis van hun reviews en prijzen. De reviews zullen automatisch opgehaald worden van op het internet via een webscraper. Deze reviews zullen daarna verwerkt worden in een sentiment analyse waarna elke groothandel een score zal krijgen. Ook de prijzen van de verschillende groothandels zullen vergeleken worden via hun prijslijsten. Deze prijslijsten zijn in pdfformaat en dus worden ze uitgelezen en vergeleken met elkaar om zo de prijzen te vergelijken. Dit alles wordt stap voor stap uitgelegd in dit onderzoek. Sleutelwoorden: pdf-extractie, Web scraping, Transformers, Sentiment analyse, Selenium, Python, Vergelijkingstool

Keywords


Book
Bruno Vekemans : zelfportretten
Authors: ---
Year: 2023 Publisher: Antwerpen Galerie Verbeeck Van Dyck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Vekemans, Bruno


Book
Nouveau Quartier libre 5 / 6 (Plus) Dossier Soins et santé
Authors: --- ---
ISBN: 9789463376716 Year: 2023 Publisher: Kalmthout Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Genereren van advertenties in digital marketing met behulp van NLP
Authors: --- ---
Year: 2023 Publisher: Gent : Odisee

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Genereren van advertenties in digital marketing met behulp van NLP D. De Mulder Dit project onderzoekt het potentieel van Natural Language Processing (NLP) bij het genereren van digitale marketingadvertenties, waardoor de noodzaak van een extra copywriter wordt geëlimineerd. De studie begint met een introductie van de basisprincipes van NLP en de werking ervan. Verschillende NLP-serviceproviders worden geëvalueerd en met elkaar vergeleken om te zien welke het beste presteert voor het project. Dit wordt gevolgd door een analyse van digitale marketing, met specifieke focus op advertentiecreatie, om te bepalen hoe NLP effectief kan worden geïntegreerd. Vervolgens wordt de best presterende NLP-serviceprovider geselecteerd voor experimenten. Het experiment beoordeelt de impact van verschillende trainingsdata op de prestaties en verkent diverse commando's om de optimale resultaten te identificeren. Tot slot worden de door NLP gegenereerde advertenties beoordeeld door een professionele copywriter en getest op Google om hun effectiviteit en relevantie te meten. Keywords: AI, Natural Language Processing (NLP), copywriting, ChatGPT, advertisements

Keywords


Dissertation
Online B2B marketing Tribù 2023
Authors: --- ---
Year: 2023 Publisher: Leuven : UC Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de B2B-sector zijn er verschillende online marketingmethodes die bedrijven kunnen toepassen, waaronder affiliate marketing, display marketing, e-mailmarketing, SEO (Search Engine Optimization), SEA (Search Engine Advertising) en sociale media marketing. Het is van belang om te kijken naar de verschillende fases in de B2B buyer journey, met als doel op elk touchpoint met de klant het juiste communicatiemiddel wordt ingezet. Digitalisering heeft een grote invloed op B2B-marketing en brengt voortdurend snelle veranderingen met zich mee. Daardoor zijn communicatiestrategen in toenemende mate afhankelijk van digitale media. Het is essentieel om het meest effectieve communicatiemiddel te gebruiken om succesvol te zijn. Wat de meest optimale communicatiestrategie is, hangt af van diverse factoren zoals: koopfase, touchpoints, budget en doelgroep die zorgvuldig afgewogen dienen te worden. Binnen de B2B sector zijn de belangrijkste sociale mediakanalen Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter en YouTube. Binnen deze platformen zijn er ook trends zichtbaar. Een blijvende trend die zichtbaar is in deze sociale mediakanalen voor 2023 is korte videocontent, zoals reels en YouTube shorts. Deze trends moeten voortdurend opgevolgd worden en geïntegreerd worden in de online marketingstrategie van bedrijven. Naast sociale media speelt ook websiteontwikkeling een zeer belangrijke rol in de huidige zakelijke omgeving. Een website fungeert als online aanwezigheid op het internet, de eerste indruk voor potentiële klanten, het onderhouden van klantenrelaties, een verkoopkanaal en een marketingtool. Het is cruciaal dat een website voortdurend geoptimaliseerd is en beschikt over een doordachte digitale strategie, doelgerichte call-to-actions en betekenisvolle inhoud. Tribù is een toonaangevend B2B-bedrijf dat exclusieve tuinmeubelen verkoopt. Het bedrijf maakt gebruik van een uitgebreid scala aan online marketingstrategieën, waaronder websiteoptimalisatie, e-mailmarketing, sociale media, e-mailhandtekeningen en platforms gericht op architecten. Tribù is actief op diverse sociale mediakanalen, zoals Instagram, Facebook, Pinterest, YouTube en LinkedIn. Met name Instagram heeft het grootste bereik en genereert de meeste betrokkenheid. Echter, de aanwezigheid van Tribù op Pinterest en YouTube is beperkt, met YouTube als het minst actieve platform. Er is ruimte voor uitbreiding en regelmatigere posting. Om het volledige potentieel van YouTube en Pinterest te benutten, wordt aanbevolen om meer recente content te delen, up-to-date te blijven en regelmatiger actief te zijn. Wat betreft de website van Tribù, is deze al sterk ontwikkeld en past deze perfect bij het DNA van Tribù. De website fungeert als het belangrijkste online marketinginstrument voor het bedrijf. Aangezien het de aanwezigheid heeft van een online login platform voor hun dealers, hierdoor kunnen zij zeer snel en gemakkelijk aan de nodige informatie komen. Om het maximale potentieel van de website te benutten, kunnen enkele aanbevelingen worden gedaan. Ten eerste zou het invoegen van een FAQ-pagina de klanten kunnen helpen bij het vinden van antwoorden op veelgestelde vragen. Bovendien kan Tribù nog meer gebruik maken van zichtbare tags om de navigatie op de website te vergemakkelijken en de gebruikservaring te verbeteren.

Keywords


Dissertation
Een onderzoek naar Digital Recruitment via Meta en LinkedIn in functie van campagneoptimalisatie
Authors: --- ---
Year: 2023 Publisher: Leuven : UC Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze Bachelor@Research wordt er onderzoek gedaan naar het gebruik van de kanalen LinkedIn, Facebook en Instagram bij Digital Recruitment. Het eerste deel is een studie naar de verschillende doelgroepen van deze kanalen, op basis van leeftijd en opleidingsniveau. Het tweede deel omvat een studie van de digitale campagnes voor een openstaande vacature waarbij de inhoud en vormgeving van de advertenties geanalyseerd wordt. Het resultaat is een advies dat wordt weergegeven in een infographic.

Keywords

Listing 1 - 10 of 34 << page
of 4
>>
Sort by