Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Klokkijken en pannenkoeken bakken is speciaal bedoeld voor kinderen die ook rekenproblemen ervaren. Het verhaal biedt aanknopingspunten voor het kind en de ouder/leerkracht om het gesprek op gang te brengen. Tygo vertelt op een positieve en luchtige manier wat hij van dyscalculie weet en waar hij tegenaan loopt op school en in het dagelijks leven. In de aparte hoofdstukken achter in het boek staat wetenschappelijk onderbouwde informatie over wat we weten over dyscalculie, voor kinderen die er net iets meer over willen weten of voor hun ouders en leerkrachten.https://www.uitgeverijpica.nl/titels/klokkijken-en-pannenkoeken-bakken-pica
Dyscalculie --- Rekenproblemen --- Basisonderwijs --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- leerstoornissen --- leerproblemen --- dyscalculie
Choose an application
Het boek dat leerkrachten helpt om kinderen op weg te zetten.Dit boek is het leerverhaal van Veerle Billet.Als kind had ze het moeilijk in de klas omwille van dyslexie en andere leerstoornissen.Toch leerde ze zichzelf hoe ze kon leren, door het gebruik van haar wilskracht en creativiteit en met de steun van positieve mensen om zich heen. Leren werd haar levensmissie. In het eerste deel van 'Leerstoornis als Superkracht' vertelt ze haar schoolverhaal. Zo krijgen leerkrachten, hulpverleners en ouders een unieke inkijk in het hoofd van kinderen met leerstoornissen.In het tweede deel geeft Veerle een pak tips en methodieken die kinderen helpen. Vandaag weten we gelukkig veel meer over 'neurodiversiteit'. Net zoals alle mensen een verschillend gelaat en unieke vingerafdrukken hebben, zo heeft ieder een brein dat anders werkt. Het neurodivers brein leert via andere invalshoeken. Het is boeiend te lezen hoe Veerle vanuit haar perspectief leeruitdagingen aanpakte en succes boekte. Met een warm hart en een heldere blik op de mogelijkheden achter de moeilijkheden, begeleidt zij nu op haar beurt kinderen en hun ouders. Ze zet hen in hun kracht en helpt hen in de zoektocht naar hun eigen leerpad.Een boek voor academici, leerkrachten, begeleiders, ouders. En voor mensen die zelf met een leerstoornis te maken krijgen.https://www.veerle-billet.be/
leerstoornissen ; begeleiding --- Leerstoornis --- Kind --- Dyslexie --- Onderwijs --- Zorgverbreding --- Remediërend onderwijs
Choose an application
Bij het 'leren' en 'naar school gaan' spelen waarnemen en denken voortdurend een rol. Je moet kennis kunnen verwerken, het leren kunnen organiseren en je moet heel wat sociale en communicatievaardigheden kunnen inzetten. Mensen met ASS hebben een typische manier van waarnemen en denken, die hen bijzondere kwaliteiten, maar ook veel onduidelijkheid en stress kan geven. Bovendien vragen de verwachtingen van de omgeving en de vele prikkels bij het ?naar school gaan? heel veel van deze jongeren. Zo kan ook het 'aankunnen' onder druk komen te staan. En zonder áánkunnen is er geen kunnen. Dit boek wil daarom inzicht geven in de complexiteit van 'leren leren' met autisme.De leertASS -methode is als een 'tas' vol leerpakketjes om efficiënter te 'leren leren' in balans met 'leren leven'. Het is een proces om - samen en op maat - met de jongere beweging te krijgen in wat vastzit en een evenwicht te vinden in uitdagingen en mogelijkheden. De omgeving en het netwerk van de jongere zijn hierbij van essentieel belang. Enkel dan krijgen deze jongeren dezelfde kansen als hun medeleerlingen.Deze methode is in de eerste plaats geschreven voor normaal- tot hoogbegaafde jongeren met autisme vanaf 12 jaar, maar kan ook andere jongeren een gestructureerde methode voor 'leren leren' bieden.https://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?id=9789044138948
Didactics --- Orthopedagogics --- Autismespectrumstoornis --- Leren leren --- Jongere --- autismespectrumstoornis (ASS) --- leerstoornissen --- orthopedagogiek --- Autismespectrumstoornissen --- Studievaardigheden
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|