Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Paying attention is something we are all familiar with and often take for granted, yet the nature of the operations involved in paying attention is one of the most profound mysteries of the brain. This book contains a rich, interdisciplinary collection of articles by some of the pioneers of contemporary research on attention. Central themes include how attention is moved within the visual field; attention' s role during visual search, and the inhibition of these search processes; how attentional processing changes as continued practice leads to automatic performance; how visual and auditory attentional processing may be linked; and recent advances in functional neuro-imaging and how they have been used to study the brain' s attentional network.
Visual perception. --- Psychology. --- Visual perception --- #PBIB:2000.2 --- Optics, Psychological --- Vision --- Perception --- Visual discrimination --- Psychological aspects --- Attention.
Choose an application
This work offers a comparative cross-cultural history of dreams. The authors examine a range of texts concerning dreams, from a variety of religious contexts (including China, the Americas and Greek and Roman antiquity) to explore the ways in which different cultures experience the world of dreams.
Dream interpretation --- Dreams --- #PBIB:2001.2 --- Dreaming --- Subconsciousness --- Visions --- Sleep --- Analysis, Dream --- Dream analysis --- Interpretation, Dream --- Cross-cultural studies&delete& --- Congresses --- History&delete& --- Interpretation --- Cross-cultural studies --- History
Choose an application
Zien is snappen is een vooral visuele handleiding voor taalonderwijs in het primair onderwijs met een of meer anderstalige kinderen in de klas.Met dit boek geven we de leraar een handreiking voor hoe hij met eenvoudige middelen de anderstalige kinderen meer Nederlands kan onderwijzen. Nederlands dat voorwaardelijk is voor het volgen van het Nederlandse onderwijs.Je ziet en leest hoe je met eenvoudige middelen allerlei Nederlandse taalverschijnselen kunt onderwijzen zoals:Hoe gebruik je de lidwoorden een, de en het?Hoe maak je Nederlandse zinnen?Hoe gebruik je aanwijzende voornaamwoorden?Hoe maak je samenstellingen?Hoe maak je verkleinwoorden in het Nederlands?Hoe vorm je meervoud in het Nederlands?De lessen kosten weinig tijd en kun je gemakkelijk bij of naast andere (taal-) programma's of taalmethodes aanbieden. Soms bestaan de lessen uit een visuele toelichting voorafgaand aan een gewone les uit het schoolcurriculum; soms zijn het aparte lessen.We beschrijven specifieke leerstof Nederlands voor groep 1 tot en met 4. Deze leerstof is voorwaardelijk voor het onderwijs in groep 5 en hoger.Sommige onderdelen kun je ook gebruiken voor Nederlandstalige kinderen met een taalachterstand. Doordat we verschijnselen isoleren en visualiseren, bieden we ook deze kinderen meer structuur aan. Ook voor kinderen zonder taalachterstand zijn bepaalde lessen interessant, omdat ze zo al vroeg inzicht krijgen in de Nederlandse taalstructuur.Bij deze uitgave hoort een digitale bijlage. Inde digitale bijlagen zijn de printplaten voor de kubussen te vinden: geel voor personen, bruin voor dieren, rood voor de handelingen, paars voor bepaling van plaats en oranje voor bepaling van tijd. De digitale bijlagen worden automatisch toegevoegd in je klantaccount na betaling van het boek in onze webshop. Je vindt deze direct terug in je klantaccount onder 'Mijn directe downloads'. Heb je het boek elders aangeschaft? Dan kun je de losse digitale bijlagen gratis downloaden in onze shop met de code uit het boek. https://shop.bazalt.nl/shopware.php?sViewport=detail&sArticle=91
Nederlands --- taalmethodes --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- NT2 --- Nederlands voor anderstaligen --- * 838.5 --- Nederlands als tweede taal --- anderstaligen --- Nederlands voor anderstaligen (NT2) --- taalachterstand --- Nederlands 838.5 --- Taalbeschouwing --- Didactiek --- 475.2 --- nederlands voor andertaligen --- #PBIB:+111.24 --- #PBIB:+111.23 --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Kleuteronderwijs --- Contains audio-visual material --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- PXL-Education 2016 --- Taalverwerving --- Anderstaligen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- tweede-taalverwerving --- taalverwerving --- Anderstalige --- Didactics of languages --- Primary education --- Grammar --- NT2. --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- NT2 ; basisonderwijs --- Coöperatieve werkvorm
Choose an application
The teen years are often portrayed as 'bad news' in the media. Adolescents are shown as moody, rebellious, promiscuous, immature, aggressive and lazy. The author describes the myths that pervade the popular image and goes on to suggest it would help matters if adolescents were given responsibility to match their competence.
Adolescence --- Teenagers --- Adolescent psychology --- Human Development --- Growth and Development --- Behavior and Behavior Mechanisms --- Physiological Processes --- Psychiatry and Psychology --- Physiological Phenomena --- Phenomena and Processes --- Adolescent Development --- Social Welfare & Social Work --- Social Sciences --- Child & Youth Development --- Development, Adolescent --- Adolescent Behavior --- Physiological Concepts --- Physiological Phenomenon --- Physiological Process --- Concept, Physiological --- Concepts, Physiological --- Phenomena, Physiological --- Phenomenas, Physiological --- Phenomenon, Physiological --- Physiological Concept --- Process, Physiological --- Processes, Physiological --- Behavior And Behavior Mechanism --- Development and Growth --- Developmental Biology --- Development, Human --- Humans --- Psychology, Developmental --- Psychology --- Adolescents --- Teen-agers --- Teens --- Young adults (Teenagers) --- Youth --- Teen-age --- Puberty --- Development --- #PBIB:2004.3 --- #PBIB:gift 2004 --- Research. --- Psychological testing. --- Adolescence. --- Adolescent psychology.
Choose an application
Game theory has revolutionized the study of animal behavior. The fundamental principle of evolutionary game theory--that the strategy adopted by one individual depends on the strategies exhibited by others--has proven a powerful tool in uncovering the forces shaping otherwise mysterious behaviors. In this volume, the first since 1982 devoted to evolutionary game theory, leading researchers describe applications of the theory to diverse types of behavior, providing an overview of recent discoveries and a synthesis of current research. The volume begins with a clear introduction to game theory a
Group identity --- Conflict management --- Ethnic relations --- #PBIB:2002.4 --- Identité collective --- Gestion des conflits --- Relations interethniques --- Collective identity --- Community identity --- Cultural identity --- Social identity --- Inter-ethnic relations --- Interethnic relations --- Relations among ethnic groups --- Conflict control --- Conflict resolution --- Dispute settlement --- Management of conflict --- Managing conflict --- Identity (Psychology) --- Social psychology --- Collective memory --- Acculturation --- Assimilation (Sociology) --- Ethnic groups --- Ethnology --- Social problems --- Sociology --- Minorities --- Race relations --- Management --- Negotiation --- Problem solving --- Social conflict --- Crisis management --- Group identity. --- Conflict management. --- Ethnic relations.
Choose an application
The MacArthur Longitudinal Twin Study is an ambitious and comprehensive study, from which this is the first complete publication. This text provides thorough descriptions of developmental change between the ages of one and three years.
Twins --- Nature and nurture --- Child psychology. --- Toddlers --- Behavior, Child --- Child behavior --- Child study --- Children --- Pediatric psychology --- Child development --- Developmental psychology --- Environment --- Genetics and environment --- Heredity and environment --- Nature --- Nature versus nurture --- Nurture and nature --- Genetics --- Heredity --- Human beings --- Brothers and sisters --- Multiple birth --- Psychology. --- Psychology --- Nurture --- Effect of environment on --- Personality --- Introducción a la Psicobiología del Desarrollo (14102205) --- Bibliografía recomendada --- Child psychology --- #PBIB:2003.3 --- Longitudinal studies --- Environment and genetics --- Environment and heredity --- Siblings --- Infant psychology. --- Genetic psychology. --- Environmental psychology.
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|