Listing 1 - 10 of 131 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Das Mönchtum in seinen verschiedenen Ausprägungen gehört seit der Alten Kirche zu den grundlegenden Lebensformen des Christentums. An ihm haben Männer wie Frauen teil, gestalten ihr asketisches Leben als Einsiedler, Laurioten oder Koinobiten, in städtischen Siedlungen oder in Wüsten. Für die Aufnahme in den monastischen Stand bilden sich rituelle Formen aus, gewöhnlich bestehend aus Einkleidung und Haarschur, zunehmend verbunden mit gottesdienstlichen Feiern, wie sie noch heute in den Kirchen und Klöstern des Ostens wie des Westens üblich sind. Die liturgische Initiatio Monastica unterscheidet sich, bald örtlich, bald regional, in ihrer zeremoniellenGestaltung, ihremRepertoire an Texten aus Bibel, Katechese, Gesängen und Gebeten. Beobachten lassen sich Nachahmung wie Austausch, Vereinheitlichung und bleibende Sonderformen.Die in diesem Band dokumentierte Tagung unterrichtet darüber, in welchen Formen das Mönchwerden in der Alten Kirche und bis zur Gegenwart in den verschiedenen Kirchen des christlichen Ostens gefeiert wird. Im Mittelpunkt steht Jerusalem, dessen »Euchologion«, d. h. Gebetbuch für Vorsteher der Liturgien, zur Zeit ein Kölner DFGProjekt auf Grundlage der erhaltenen altgeorgischen Übersetzung rekonstruiert.
Choose an application
Choose an application
'Re:flex' bestaat uit 5 digitale tours die onderwijsprofessionals (in spe) helpen om nieuwe reflexen te installeren rond etnische diversiteit in hun klas. De zelfsturende tours (20-40 min.) geven je stap voor stap inzichten mee en dagen uit om zowel op groeps- als individueel niveau kritisch na te denken over je doen en denken in de klas of op school. De tour Re:act leert je kritisch te zijn over je reacties. Met Re:judge wordt je je bewust van je vooroordelen. Re:commit gaat over het herschikken van je prioriteiten. Re:frame helpt je je denkkader te herzien. Re:view gaat dieper in op diversiteit en behandelt kruispuntdenken, de verschillende dimensies van diversiteit, privileges en uitsluiting. Bij vier van de vijf tours kan je casekaarten downloaden. Op de website vind je tips om te bepalen hoe je de tours best kan implementeren binnen jouw klasgroep, vakgroep of lerarenkorps.
Teacher education. Teacher's profession --- School management
Choose an application
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- Biology --- biologie --- lerarenopleiding --- lesgeven
Choose an application
Het gebrek aan leraren is de grootste crisis in het Nederlandse onderwijs en het tekort loopt almaar verder op. Uit pure nood worden klassen naar huis gestuurd en vakken niet meer gegeven. Waarom kiezen zo weinig mensen voor het leraarschap? Waarom haken zoveel docenten af ? En wat moet er gebeuren om de tekorten op te lossen? Om daarachter te komen, stond NRC-journalist Patricia Veldhuis zelf zeven maanden voor de klas op een middelbare school. In Wie wil er voor de klas? combineert ze haar ervaringen met de actuele thema’s in het Nederlandse onderwijs: van kansenongelijkheid, groeiende prestatiedruk en dalende leesvaardigheid tot oprukkende bijlesindustrie en mobieltjes in de klas. Ook portretteert ze startende en stoppende leraren: wie begint er nog aan dit vak en waarom stoppen ze ermee?
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- lerarenopleiding --- SO (secundair onderwijs)
Choose an application
PBS is een schoolbrede aanpak gericht op het creëren van een positief, veilig en voorspelbaar schoolklimaat. Er is al veel geschreven over wat PBS inhoudt en welke resultaten ermee geboekt kunnen worden. Maar dit boek is anders: het vertelt hoe je PBS in je eigen praktijk kunt toepassen, of het nu in je klas is, schoolbreed, of in alle scholen van je bestuur. (bron: covertekst)
Educational psychology --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- klassenmanagement --- lesgeven
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- onderwijsfilosofie --- SO (secundair onderwijs) --- Netherlands
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- leerpsychologie --- leermotivaties
Choose an application
Doelgericht werken is een term die steeds vaker voorkomt in de onderwijspraktijk. Basisscholen maken deze ontwikkeling door om zo goed mogelijk te kunnen omgaan met niveauverschillen. Omgaan met niveauverschillen wordt als één van de moeilijkste onderdelen van het vak beschouwd. In deze TIBtool worden vijf stappen voor het werken in de korte handelingsgerichte cyclus uitgelegd. IB?ers en leerkrachten vinden er praktische tips, formats, (praktijk)voorbeelden en handvatten om doelgericht te werken met niveauverschillen. Als hulpmiddel worden doelenplanners aangereikt.In deze TIBtool staan vijf belangrijke uitgangspunten centraal: start op schoolniveau, werk doelgericht, werk in de korte cyclus, werk vanuit hoge verwachtingen en flexibele niveaugroepen, en creëer in de klas de juiste voorwaarden. De auteurs bieden vanuit praktijkervaring en onderbouwde kennis handvatten om scholen doelgericht te laten werken met niveauverschillen. Deze methodiek heeft zich in de praktijk veelvuldig bewezen om o.a. leerlingresultaten omhoog te krijgen en om scholen met flexibele niveaugroepen te laten werken vanuit hoge verwachtingen.De doelenplanners om met niveauverschillen om te gaan zijn verkrijgbaar via GGO Advies. Ga hiervoor naar www.ggo-advies.nlMarcel Peters en Nicolette Simons (eigenaren GGO Advies) zijn werkzaam als onderwijsadviseurs met een specialisme in didactisch handelen en doelgericht werken. Zij vertalen de theorie naadloos naar de praktijk door hun achtergrond als onderwijskundige, directeur en leerkracht in het basisonderwijs. Als duo begeleiden zij veel besturen en basisscholen in professionaliserings- en verbetertrajecten.https://www.instondoboeken.nl/product/362/Werk-doelgericht-met-niveauverschillen
Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- schoolorganisatie --- lerarenopleiding
Listing 1 - 10 of 131 | << page >> |
Sort by
|