Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Voor een goede tekst heb je lef nodig. Lef om het belangrijkste bovenaan te zetten en het zo op te schrijven dat iedereen de bedoelings snapt. Dat klinkt simpel, maar het is hard werken, Je moet doorvragen ('wat is de bedoeling?') en de woorden van de afzender vertalen in tekst die direct duidelijk is en prettig leest. Je hebt ook lef nodig om creatief te zijn, om de boodschap of het verhaal op een originele manier te vertellen of te laten zien. Om een vleugje drama toe te voegen aan tekst die concreet en specifiek is. En liefde? Vraag je af wat de lezer (of de bezoeker, de gebruiker) nodig heeft op het moment dat zij, hij of hun jouw tekst en content ziet. Hou van je lezer, van je doelgroep, en van je vak, dan schrijf je teksten die fijn zijn om te lezen en geweldig om te schrijven. (bron: covertekst)
Stilistics --- Dutch language --- schrijfstrategieën --- teksten schrijven --- schriftelijke communicatie --- schrijfstijl --- zakentaal
Choose an application
Choose an application
Wat als jij alledaagse woorden kan inzetten om jouw resultaten te beïnvloeden?Uit analyse van honderden teksten ontdekte auteur Nicol Tadema dat er 7 Nederlandstalige woorden zijn die jouw tekst kunnen maken óf breken.Zet je het woord net even op de verkeerde plek? Dat heeft een negatieve invloed op jouw conversie. Hierdoor kan het zo zijn dat jouw verkoopcijfers achterblijven, dat jij een deal misloopt of dat interactie op een social mediapost uitblijft. Zet je het woord slim in? Dan kan het jouw resultaten verhogen. Denk aan een hogere Click Through Rate, een stijgende hitrate of meer sollicitaties op een vacature.Een van de 7 magische woorden is ?niet?: een alledaags woord dat in tekst vaak geschrapt wordt door ons aartsluie brein. Wat blijft er dan over van een zin zoals: ?onze dienstverlening is niet duur? of ?onze producten zijn niet ongezond?? Hoe jij dit woord voor je kan laten werken? Zet je ?niet? bij de toepassing van verliestaal? Zodra je dat goed doet activeer jij het Fear-Of-Missing-Out-effect, gevolgd door loss aversion. Loss aversion is de theorie dat mensen een hekel hebben aan verliezen en er veel aan doen om verlies te voorkomen. Om dit verlies te voorkomen schiet men snel in de actie: mensen klikken bijvoorbeeld sneller door of zeggen eerder ?ja?.De 7 magische woorden kan je inzetten in alle overtuigende teksten. Denk aan webteksten, social mediaberichten, brochureteksten, slogans, vacatureteksten en offerteteksten. Dus als tekstschrijver, copywriter, marketeer, ondernemer of andere (sales)professional die overtuigend schrijft, wil jij de kennis uit dit boek niet missen.Ook in gesprekken, tijdens presentaties én zelfs thuis aan de keukentafel kan jij je voordeel doen door te goochelen met woorden.https://www.standaardboekhandel.be/p/de-7-magische-woorden-9789082606867
Applied marketing --- Mass communications --- merken --- PR (public relations) --- internationale communicatie --- marketingcommunicatie --- reclame --- verkoop --- schriftelijke communicatie --- zakentaal --- Copywriting --- Marketingcommunicatie --- Schrijftechniek --- Schriftelijke communicatie
Choose an application
Voor professionals in het sociaal domein is schrijven met en voor de cliënt een belangrijk onderdeel van het werk. Dagelijks leggen zij het proces vast dat de cliënt doormaakt. Ze houden zo de voortgang bij, monitoren hun eigen aanpak, profileren zich als professionals en verantwoorden hun werkwijze. Gelukkig is schrijven een vak dat je kunt leren. De nieuwe, sterk praktijkgerichte uitgave Schrijven en rapporteren in het sociaal domein biedt de (aankomende) professional concrete en zeer bruikbare schrijfadviezen. Het boek bevat een voorwoord door Jan Willem Bruins, directeur BPSW Beroepsvereniging Sociaal Werk.Het eerste deel van dit boek gaat in op de kaders waarbinnen een sociaal professional schrijft. Schrijven begint met een bewustzijn van je eigen referentiekader en het feit dat de cliënt en de lezer een bepalende rol spelen in hoe en wat je schrijft. Ook de beroepscode en de (AVG-)wetgeving spelen een belangrijke rol, hier wordt dan ook uitgebreid aandacht aan besteed. Schrijven over cliënten en daarin doelgericht zijn, vraagt een zuivere en zorgvuldige manier van argumenteren. Over dit onderwerp is een hoofdstuk opgenomen in deel één.Elke fase van het hulpverleningsproces vraagt om specifieke tekstsoorten. Daarom wordt in het tweede deel van het boek de verschillende fasen van methodisch werken gevolgd. Aan de hand van concrete en zeer herkenbare casussen worden in dit deel per fase de meest voorkomende soorten teksten besproken, zoals rapportages, brieven, bezwaar- en beroepschriften. Bij elke tekstsoort zijn oefeningen en opdrachten opgenomen, zodat gaandeweg het boek de vaardigheden worden verworven die nodig zijn. Deel drie van het boek geeft tips en trucs voor het levendig houden van een tekst en een stappenplan voor tekstredactie.https://www.standaardboekhandel.be/p/schrijven-en-rapporteren-in-het-sociaal-domein-9789046908808
Rapporteren --- Hulpverlening --- Schrijven --- Sociaal werk (beroep) --- Beroepsethiek --- Communicatie --- Schriftelijke communicatie --- Sociale welzijnszorg. --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- sociaal werk --- verslagen schrijven --- rapporteren --- teksten schrijven
Choose an application
Comptes rendus de réunions, communications commerciales, e-mails, animation de réseaux sociaux ou de sites web... Bien rédiger est une compétence essentielle pour tout professionnel. Ce guide vous accompagne depuis l'idée initiale jusqu'au texte final et vous livre les techniques pour : identifier votre public cible et vos objectifs de communication ; trouver le ton juste, adapté au destinataire et au support ; récolter et structurer l'information ; vous organiser pour écrire mieux et plus vite ; produire un texte clair et agréable à lire ; faire vivre vos écrits en ligne et améliorer leur référencement (SEO). Avec : un rappel des fondamentaux de la communication écrite ; des cas vécus et des astuces ; des contenus supplémentaires en ligne.
Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Ecriture Schrift --- Digital Digitaal --- Art d'écrire. --- Communication écrite. --- Rédaction de rapports, notes et comptes rendus. --- Technologies de l'information et de la communication. --- Communication. --- Écriture. --- Informatique. --- Marketing.
Choose an application
Met een grondige beheersing van het Nederlands kom je overal goed voor de dag. Deze reeks, die voortkomt uit het gekende Handboek en Werkboek Nederlands, helpt het taalgebruik van studenten hoger onderwijs terug op te krikken. Dankzij het nieuwe formaat zijn de boeken uit de reeks makkelijk te hanteren. In dit boekje leert de student zijn woordenschat uitbreiden aan de hand van verschillende thema's. De theorie wordt uitgelegd met talloze voorbeelden, en de student kan zichzelf testen met de vele oefeningen die zijn voorzien.http://www.standaardboekhandel.be
Nederlands. --- Woordenschat. --- Bachelor in de journalistiek --- Bachelor in het communicatiemanagement --- Nederlands --- Woordenschat --- Taalvaardigheid --- Schrijven --- Schriftelijke communicatie --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Geschreven taal --- Woordenschatuitbreiding --- Didactics of languages --- Lexicology. Semantics --- Dutch language --- lexicologie --- woordenschat
Choose an application
Sensing Earth states that our environmental issues are in the first place a matter of culture and aesthetics. Technology and science are not enough to solve these problems. Our globe is facing an escalation of ecological problems, with no quick solutions in sight. We seem to be caught in a spiral of health issues, burnout, sensory overload, depression, and somatic deprivation. Artists faced with these crises are looking for ways to articulate the ongoing emergencies and explore possible ways out. However, the arts and culture are caught in a double bind. Artists and cultural initiatives need circulation to let ideas intersect and create meaningful connections. However, this globalized system also contributes to the planet's ecological decline: by countless journeys from one biennale, international residency, touring exhibition and networking event to the next. After the Covid-19 pandemic 'business as usual' seems to prevail. Sensing Earth includes essays, interviews, poetry, manifestos, choreographic prompts, speculative fiction, and case studies operating at the intersection of art and activism, culture and nature. All texts explore what sensorial foundations are necessary to address systemic failures, and what routes to take for keeping us moving on this planet, physically, emotionally and intellectually.https://www.epo.be/nl/boeken/9789493246249/sensing-earth-
#KVHA:Algemene taalbeheersing; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Grammatica --- #KVHA:Spelling --- #KVHA:Tekstsoorten --- Schrijven. --- Stilistics --- Dutch language --- Literary rhetorics --- teksten schrijven --- schriftelijke communicatie --- Nederlands --- Taalvaardigheid --- Schrijven --- Spelling --- Interpunctie --- Grammatica --- Taalgebruik --- Tekstsoort --- Philosophy and psychology of culture --- Nature protection --- kunst en politiek --- klimaatverandering --- Sociology of environment --- Maatschappijkritiek --- Globalisering --- Klimaatverandering --- Ecologie --- Ecologische voetafdruk --- Consumptiemaatschappij --- Kunst --- Internationale samenwerking --- Cultuurfilosofie --- Cultuursociologie
Choose an application
Om te scoren op sociale media maak je originele content die je volgers verleidt om een actie te ondernemen. Dat klinkt eenvoudig, maar wie al even op sociale media actief is met zijn organisatie, weet dat goede posts creëren meer is dan weten waar de knopjes staan. In dit handige boek leer je snel en concreet hoe je scoort op je sociale media. Ook zonder veel geld en personeel.Kristof D'hanens en Brecht Vanderstraeten laten je nadenken over je contentstrategie aan de hand van 10 veelgestelde vragen. Daarna zetten ze je op weg met meer dan 30 concrete formats die je meteen zelf kunt toepassen voor jouw organisatie. Ook krijg je meer dan 100 inspirerende voorbeelden, handige formats en interviews met social media managers van grote en kleine Vlaamse communities.https://www.politeia.be/nl/publicaties/238136-scoren+met+creatieve+content+op+sociale+media
technisch Frans --- Office management --- Didactics of French --- communicatievaardigheden --- Stilistics --- Frans. --- Communication (langue française) Communicatie (Franse taal) --- Communication Communicatie --- Cours de langue (français) Taalcursus (Frans) --- Frans --- communicatie --- didactiek --- fran 838 --- 808.1 --- 808.5 --- 81'3 --- spraakkunst (grammatica) --- woordenschat --- 804.2 )* Frans - handboeken --- spraakkunst --- E05260.jpg --- Franse taal ; leermiddelen --- Frans - handleidingen en leesboekjes voor eenvoudige conversatie --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Kunst of techniek van mondelinge expressie --- Didactics of secundary education --- SO (secundair onderwijs) --- Sociale media --- Onlinemarketing --- Creativiteit --- Storytelling --- Contentmarketing --- Bachelor in het communicatiemanagement --- Franse taal --- Mondelinge communicatie --- Schriftelijke communicatie --- Schrijfvaardigheid --- Oefeningen. --- Spreekvaardigheid --- Franse taal.
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|