Listing 1 - 10 of 122 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Ce que les médias appelaient en 2015 la "crise des réfugiés", avec pour sombre arrière-fond la montée des nationalismes en Europe et dans le monde, générait une multiplication de réponses dramaturgiques, scéniques, chorégraphiques. Aujourd'hui, cette situation est devenue structurelle et a bouleversé le paysage artistique européen. La migration est devenue un thème privilégié dans les arts et au théâtre en particulier, art citoyen par excellence. Or, la "migration", dans son acception actuelle, politique et médiatique, résiste aux modes de pensée spécifiques que le théâtre produit. Elle est en effet abordée le plus souvent, d'une part, comme une problématique générale et abstraite, qui concerne des masses et non des individus, qui appelle donc un traitement gestionnaire, d'autre part, comme l'expression d'une crise politique globale et inédite. Face à la masse de ces chiffres et statistiques ou devant des questions politiques qui semblent ne pouvoir trouver de réponses que systémiques, l'art théâtral a souvent des difficultés à se positionner. Dans ce numéro d'Études théâtrales, nous avons voulu décaler la perspective en nous focalisant sur la dimension de l'exil, qui transforme la "migration" en expérience, qui déplace le regard du général au particulier, qui privilégie la proximité et l'écoute de la complexité des destins individuels - là où le théâtre opère.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Theatrical science --- theater --- dansexpressie
Choose an application
This book explores closely related aspects of the historical study of humour. It challenges much that has been taken for granted in a field of study for which history has been marginal. It disputes the conventional genealogical view that humour theory dates from antiquity and outlines an alternative conceptual history. It critically examines the nostrum that humour is universal. It then explores the methodological difficulties in treating both verbal and non-verbal humour historically, dealing with contextualisation, intentionality, translation and reception. It explores the variable relationships between satire and definition and concludes with a detailed case study from recent history: the iconic Yes Minister and Yes, Prime Minister television comedies. These are commonly seen as realistic, but better understood as presenting popularised theories for satiric and propagandistic effect. Only in their treatment of language can we assess a putative political realism. The satires are often highly perceptive but largely dependent on misleading and inadequate theories of political discourse. Conal Condren is an Emeritus Scientia Professor at UNSW, a member of two Cambridge Colleges and a fellow both of the Australian Academy of the Humanities and The Social Sciences in Australia. He has published widely and principally in early modern intellectual history. Among his books are The Status and Appraisal of Classic Texts; Argument and Authority in Early Modern England; Political Vocabularies: Word Change and the Nature of Politics.
Theatrical science --- toneeltechniek --- theater
Choose an application
Listing 1 - 10 of 122 | << page >> |
Sort by
|