Narrow your search

Library

ULiège (138)

KU Leuven (130)

UCLL (117)

Odisee (116)

Thomas More Kempen (115)

VIVES (115)

Thomas More Mechelen (114)

ULB (101)

UGent (85)

VUB (52)

More...

Resource type

book (192)

digital (15)

dissertation (1)


Language

English (171)

French (20)

Dutch (3)


Year
From To Submit

2023 (194)

Listing 1 - 10 of 194 << page
of 20
>>
Sort by

Book
Gray's basic anatomy
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9780323834421 9780323834438 0323834434 Year: 2023 Publisher: Philadelphia, PA Elsevier

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Developed in response to student and faculty feedback worldwide, Gray’s Basic Anatomy is a concise, easy-to-read text known for its utility and clarity, relevant and accurate content, strong clinical focus, and interactive online features. Perfect for readers who need an efficient, high-yield anatomy text, the fully updated 3rd Edition covers the key anatomical concepts that students need to know, all superbly illustrated with full-color artwork. Using a progressive and accessible approach, it provides a practical foundation of anatomical knowledge in a time-saving, highly understandable manner.

Keywords

Anatomy


Book
Moore's clinically oriented anatomy.
Authors: --- ---
ISBN: 9781975154127 1975154126 Year: 2023 Publisher: Philadelphia Lippincott Williams & Wilkins

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Anatomy


Book
Human Teeth : From Function to Esthetics
Authors: ---
ISBN: 1837686599 Year: 2023 Publisher: London : IntechOpen,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book provides a comprehensive overview of oral health. It includes twenty-one chapters that address such topics as dental anatomy and morphology, smile design, oral health, prosthetics and implantology, orthodontics, dental materials, use of artificial intelligence in dentistry, and regenerative medicine.

Keywords

Teeth --- Anatomy.


Book
Human anatomy & physiology
Authors: ---
ISBN: 9781292421803 Year: 2023 Publisher: London Pearson Education Limited

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Anatomy --- Physiology


Book
Psychologie.
Authors: ---
ISBN: 2759830977 Year: 2023 Publisher: Les Ulis : EDP Sciences,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Comment le cerveau construit-il la mémoire ? Les humains sont-ils tous des moutons ? Comment un enfant voit-il le monde ? Peut-on vivre de pain et d'eau fraîche ? Pourquoi sommes-nous irrationnels ? Quel est le raccourci vers le bonheur ? Illusions d'optique et effet de désinformation, attitudes positives et pensées négatives, anxiété sociale et constructions personnelles : la connaissance de plus en plus fine de l'esprit humain révèle un territoire complexe, mouvant, mais véritablement fascinant à explorer. Alors comment s'y retrouver, comprendre et relier les notions ? Avec des cartes bien sûr ! Ce livre aborde 8 thématiques en lien avec la psychologie et pour chacune, propose une carte mentale permettant de se familiariser avec les concepts, suivie d'une série de questions réponses, avec des illustrations, pour approfondir !


Book
Anatomie en fiches : Membre supérieur
Authors: ---
Year: 2023 Publisher: Paris, France : Ellipses,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les auteurs proposent un ouvrage d'anatomie hybride : entre fiches de révisions et atlas d'anatomie. Il traitre du membre spérieur et les illustrations sont en grand format pour pouvoir offrir des schémas riches et détaillés. Une attention particulière apportée au design qui favorise la mémorisation mais aussi la consultation sur le long terme. L'ouvrage se présente en double-page image/texte pour faciliter les révisions. Il s'adresse particulièrement aux étudiants en médecine et aux paramédicaux.

Keywords

Human anatomy.


Book
Sobotta : atlas of anatomy
Authors: --- --- --- ---
Year: 2023 Publisher: Munich Elsevier, Urban & Fischer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Human anatomy


Book
Ultrasound in Peripheral, Neuraxial and Perineuraxial Regional Anaesthesia
Authors: ---
ISBN: 3031088042 3031088034 Year: 2023 Publisher: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Springer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This comprehensive, highly didactic book on ultrasound-guided regional anesthesia (peripheral, neuraxial and perineuraxial nerve blocks) presents meticulously labelled images, diagrams and picture-in-picture samples and includes high-quality, vignetted illustrations that are consistent in style. The ultrasound images are outstanding and carefully selected to demonstrate the most clinically relevant situations. Importantly, they have a real-world appearance, including actual needle paths and desired disposition of injectate during nerve block procedures; most are from the original database of Dr. Eisenberg. All the supplementary material is authoritative and presented as an artful balance of years of clinical experience and a summary of the peer reviewed literature. Ultrasound in Peripheral, Neuraxial and Perineuraxial Regional Anaesthesia, accompanied by richly illustrated material and videos of state-of-the-art techniques, is of interest to anyone interested in learning, furthering their existing knowledge of, or teaching ultrasound-guided regional anesthesia. .


Book
Sobotta atlas of anatomy
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9780702067648 0702067644 9780702067655 0702067652 9780702067662 0702067660 9780702067679 0702067679 9780702067686 0702067687 Year: 2023 Publisher: Munich : Elsevier,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Le compagnon de l'Atlas Netter : guide d'anatomie
Authors: ---
ISBN: 2294774035 9782294774034 Year: 2023 Publisher: Issy les Moulineaux : Elsevier Masson,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ce livre est l'ouvrage compagnon de l'Atlas Netter d'anatomie humaine.L'Atlas étant complètement dédié aux illustrations anatomiques le Compagnon apporte toutes les notions clés en lien avec ce dernier. Le Compagnon est découpé en 7 grands chapitres selon une approche par région à l'identique du déroulé de l'Atlas et propose des guides d'étude de : Tête et cou, Dos et moelle spinale, Thorax, Abdomen, Pelvis et périnée, Membre supérieur, Membre inférieur. Cet ouvrage est indispensable pour parfaire son apprentissage de l'anatomie. Il propose pour chaque chapitre : les objectifs de l'étude les notions importantes des encadrés et tableaux des points de corrélationscliniques et des aide-mémoire s'appuyant sur des moyens mnémotechniques (adaptés en français).

Keywords

Anatomy. --- Anatomie humaine. --- Atlas.

Listing 1 - 10 of 194 << page
of 20
>>
Sort by