TY - BOOK ID - 1024133 TI - Fouten maken mag PY - 2002 SN - 901409194X PB - Alphen aan den Rijn Kluwer DB - UniCat KW - Fouten. KW - Interne communicatie KW - Ondernemingen. KW - Mass communications KW - Personeelsbeleid KW - Falen KW - 65.011 KW - 165.212 communicatie KW - 061 organisaties KW - 334 bedrijven KW - 643 Taalzorg KW - #KVHA:Communicatie; Nederlands KW - communicatie KW - fouten KW - excuseren KW - *843 KW - Excuses KW - Fouten KW - Klachten KW - Personeelsmanagement KW - 65.011 General principles. Efficiency. Rationalization. Productivity KW - General principles. Efficiency. Rationalization. Productivity KW - Communicatieve vaardigheden KW - Communicatie KW - Leren UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:1024133 AB - Dit boekje leert u op een goede manier omgaan met fouten. U bent tenslotte maar een mens en fouten maken is menselijk. Belangrijk is dat u de verantwoordelijkheid durft te nemen. Dat u de fout niet wegmoffelt, maar oprecht excuses aanbiedt, actief zoekt naar een oplossing en nagaat wat u ervan kunt leren. Hier leert u stapsgewijs hoe u dat het beste kunst aanpakken. Ook de leidinggevende speelt in dit proces een belangrijke rol. Wie zijn medewerkers straft voor gemaakte fouten, bereikt alleen dat zij hun fouten angstvallig voor hem verboreen houden. Als ze in plaats daarvan wel voor hun fouten durven uitkomen, geeft u hen de kans om te ontwikkelen en de dingen te verbeteren. U kunt hen daarbij helpen door hen te stimuleren zelf een oplossing te vinden en na te gaan hoe herhaling valt te voorkomen. En dat zal ook de organisatie ten goede komen. ER -