ID - 106456517 TI - Aanpakkaarten voor kinderen met aandachts- en werkhoudingsproblemen AU - Bosch-Sthijns, Winny AU - Garant PY - 2012 SN - 9789044129014 PB - Antwerpen Apeldoorn Garant DB - UniCat KW - Orthopedagogics KW - gedragsstoornissen KW - leerstoornissen KW - concentratieproblemen KW - leerstrategieën KW - hoogbegaafdheid KW - stappenplannen KW - werkhoudingsproblemen KW - kinderen met leerproblemen KW - Learning [Psychology of ] KW - Behavior disorders in children UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:106456517 AB - Kinderen geven geregeld blijk van problemen in het aanbrengen van structuur in hun dagelijks leven. Dat kan uiterlijk zichtbaar zijn door chaos, paniek of weigeren een taak uit te voeren, maar kan zich ook afspelen op denkniveau (werkhoudingsproblemen). Dit bemoeilijkt het functioneren van begaafde kinderen enorm. Zij kunnen goed leren, maar ontwikkelen daarvoor niet altijd de juiste leerstrategieën. Deze aanpakkaarten zijn een hulpmiddel voor het aanbrengen van structuur, gericht op diverse deelgebieden en onafhankelijk van een methode. Ze vormen een verzameling van werkstrategieën voor taal, rekenen, (begrijpend) lezen en wereldoriëntatie, waaruit de leraar een voor elk kind afzonderlijk helder stappenplan kan distilleren. Ze kunnen worden gebruikt bij begaafde kinderen, kinderen met leerproblemen en/of leerstoornissen zoals ASS, NLD, beelddenkers en kinderen met dyslexie. ER -