TY - BOOK ID - 12432489 TI - Onderwijsverhalen. PY - SN - 9789026242502 PB - S.l. JSW DB - UniCat KW - gezag KW - groepen KW - waardenopvoeding KW - 474.23 KW - basisonderwijs KW - didactiek KW - groepsdynamica KW - groepsgedrag KW - groepspsychologie KW - groepswerk KW - normen KW - waarden KW - 305.2 KW - 454.23 KW - Conflicten KW - Gezag KW - Groepsdynamica KW - Groepsdynamiek KW - Normen KW - Relaties KW - Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) KW - Waarden KW - 474.22 KW - Basisonderwijs KW - Gedragsregels KW - Groepering van leerlingen KW - Groepsgedrag KW - Groep KW - Groepspyschologie KW - Intergroepsrelaties KW - Leerkrachten KW - Leren KW - Sociaal-emotionele ontwikkeling KW - Didactische principes KW - Groepspsychologie KW - Leerkracht-leerling KW - Onderwijsstijlen KW - Onderwijzend personeel KW - 474.2 KW - Groepen KW - 071873.jpg KW - Klassenmanagement KW - didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs KW - Psychologie van groepen KW - (zie ook: interactief leren) KW - Primary groups KW - Social problems KW - ordeproblemen (onderwijs) KW - communicatie KW - Didactics of Dutch KW - Social psychology KW - 431.6 KW - Groepspsychologie. KW - Onderwijs KW - Nederland. UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:12432489 AB - In dit boek wordt uitgebreid ingegaan op het groepsproces in de klas. Centraal staat hoe je als leerkracht via allerlei oefeningen een positieve groep kunt creƫren en wat het effect hiervan is op het leef- en leerklimaat in de klas. In een positieve groep is de ordeproblematiek niet of nauwelijks aanwezig. De ordeprobelematiek wordt in 'Grip op de groep' specifiek benaderd vanuit het perspectief van de groepsdynamica. ER -