TY - BOOK ID - 128718814 TI - Mind the map : stappenplan identiteit en imago AU - Van der Grinten, Jaap AU - Weijnand-Schut, Helma PY - 2017 SN - 9789085060307 PB - Amsterdam : Boom, DB - UniCat KW - Imago. KW - Merken. UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:128718814 AB - Dit boek behandelt de kloof ('gap') tussen de reputatie en identiteit van organisaties en producten. De auteur is onderzoeker en docent merkenmanagement, marketing en corporate communicatie bij de Hogeschool INHolland. Hij werkte in de marketing bij onder meer Philips en L'Oreal. Het boek is vooral geschikt voor marketing- en communicatiefunctionarissen die al flink gevorderd zijn in hun vak. Het geeft hun een analyse-techniek in handen die zij kunnen gebruiken om de kloof tussen gewenst imago en bestaand imago te overbruggen. Een handige handleiding, die haar waarde vooral ook ontleent aan de besproken praktijkgevallen van algemeen bekende organisaties. Heel positief is het belang dat wordt gehecht aan de inbreng van de eigen medewerkers van een bedrijf bij het vestigen van een gunstige reputatie. Door dit alles is dit boek een goede voorbereiding op het in de markt zetten van een bedrijf of een product. ER -