TY - BOOK ID - 1420196 TI - The child and the state in India: child labor and education policy in comparative perspective PY - 1991 SN - 0691018987 0691078688 9780691078687 9780691018980 PB - Princeton (N.J.): Princeton university press, DB - UniCat KW - School management KW - Economic structure KW - India KW - Child labor KW - Education, Compulsory KW - Government policy KW - Education, Compulsory. KW - Government policy. KW - -Child labor KW - -Children KW - Employment of children KW - Labor KW - Age and employment KW - Compulsory education KW - Compulsory school attendance KW - Educational law and legislation KW - -Employment KW - -Government policy KW - -Education, Compulsory KW - Children KW - Employment KW - Frequentation scolaire KW - Éducation des enfants KW - Enfants KW - Scolarite obligatoire. KW - Scolarite obligatoire KW - Politique publique KW - Travail KW - Politique gouvernementale. KW - Politique gouvernementale KW - India. KW - Austria. KW - Basic Education. KW - Constitution of India. KW - English Poor Law (1601). KW - Eswaran, Girija. KW - Factories Act (1948). KW - Gandhi Labour Institute. KW - Gandhi, Mahatma. KW - Gujarat, educational system. KW - Gupta, Meena. KW - Hamilton, Alexander. KW - Harbans Singh Report. KW - Hartog Committee. KW - Illich, Ivan. KW - Indian Educational Services. KW - Indian Mines Act (1923). KW - Indian National Congress. KW - Indian Social Institute. KW - Institute of Education (Pune). KW - Karnataka. KW - Knights of Labor. KW - Knox, John. KW - Lakshmanan. KW - Luther, Martin. KW - Massachusetts. KW - Mines Act (1952). KW - Old Deluder Satan Law (1647). KW - Operation Blackboard. KW - Prema Seva Sadan. KW - Smith, Adam. KW - apprenticeship. KW - attitudes toward childhood. KW - bidi industry. KW - bonded labor. KW - brassware industry. KW - carpet industry. KW - common-school movement. KW - cottage industries. KW - dropout rates. KW - education, state policies. KW - expenditures on education. KW - female education and fertility rates. KW - fireworks industry. KW - goals of education. KW - indentured labor. KW - literacy rates. KW - match industry. KW - minimum wage. KW - nonformal education. KW - pottery industry. KW - school enrollments. KW - science teaching. KW - Bharat KW - Bhārata KW - Government of India KW - Ḣindiston Respublikasi KW - Inde KW - Indië KW - Indien KW - Indii︠a︡ KW - Indland KW - Indo KW - Republic of India KW - Sāthāranarat ʻIndīa KW - Yin-tu KW - インド KW - هند KW - Индия KW - Child labor - Government policy KW - Child labor - Government policy - India KW - Education, Compulsory - India KW - Attitude envers les enfants KW - Enfant KW - Et les enfants KW - Progéniture KW - Relations avec les enfants KW - Articles pour enfants KW - Arts et enfants KW - Enfants et violence KW - Fosterage KW - Jeunesse KW - Meubles pour enfants KW - Bibliothèques pour enfants KW - Modules d'activités temporaires et alternatives à la scolarité KW - Parapsychologie et enfants KW - Parents KW - Parents et enfants KW - Personnes sans enfant KW - Relations entre enfants KW - Vêtements d'enfant KW - Chapeaux d'enfant KW - Chez l'enfant KW - Coloriage pour enfants KW - Éducation des enfants KW - Beaux-enfants KW - Disques pour enfants KW - Enfants d'enseignants KW - Enfants de célébrités KW - Enfants de chômeurs KW - Enfants de collaborateurs KW - Enfants de handicapés KW - Enfants de la classe ouvrière KW - Enfants de malades KW - Enfants de médecins KW - Enfants de militaires KW - Enfants de militants politiques KW - Écoliers KW - Enfants de parents appartenant à des minorités sexuelles KW - Enfants de Pieds-noirs KW - Enfants de prisonniers KW - Enfants de prostituées KW - Enfants écologistes KW - Enfants écrivains KW - Enfants en milieu urbain KW - Enfants internautes KW - Enfants kamikazes (attentats-suicides) KW - Enfants maltraités KW - Enfants naturels KW - Enfants préhistoriques KW - Enfants prostitués KW - Enfants sans-abri KW - Enfants seuls KW - Enfants sorciers KW - Enfants terrorristes KW - Environnement et enfants KW - Filles KW - Garçons KW - Enfants artistes KW - Médias et enfants KW - Médias pour la jeunesse KW - Nourrissons KW - Ordinateurs et enfants KW - Orphelins KW - Pastorale des enfants KW - Premiers-nés KW - Présidents KW - Publicité et enfants KW - Rang de naissance KW - Enfants autochtones KW - Rois et souverains KW - Enfants célèbres KW - Enfants d'alcooliques KW - Enfants d'anciens combattants KW - Enfants d'écrivains KW - Âges de la vie KW - Famille KW - Groupes d'âge KW - Mineurs (droit) KW - Éducation familiale KW - Éducation morale KW - Service social scolaire KW - Enfants et philosophie KW - Enseignement primaire KW - Gouvernantes KW - Rôle parental KW - Éducation de la première enfance KW - Éducation physique et sportive pour enfants KW - Éducation religieuse des enfants KW - Éducation sexuelle des enfants KW - Éducation KW - Assiduité aux cours KW - Assistance aux cours KW - Élèves KW - Inscription dans les écoles KW - Scolarisation KW - Effectifs scolaires KW - Abandon des études KW - Absentéisme scolaire KW - Année scolaire KW - Phobie scolaire KW - Rentrée scolaire KW - Semaine scolaire KW - Transport scolaire KW - Universités KW - Administration scolaire KW - Âge scolaire KW - Scolarité obligatoire KW - Dans l'art KW - Livres et lecture KW - Loisirs KW - Psychologie KW - Statut juridique KW - Au cinéma KW - Langage KW - Développement KW - Santé et hygiène KW - Discipline KW - Éducation à la propreté KW - Inscription KW - Exclusion KW - Inscriptions KW - Indi KW - Indii͡ UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:1420196 AB - India has the largest number of non-schoolgoing working children in the world. Why has the government not removed them from the labor force and required that they attend school, as have the governments of all developed and many developing countries? To answer this question, this major comparative study first looks at why and when other states have intervened to protect children against parents and employers. By examining Europe of the nineteenth century, the United States, Japan, and a number of developing countries, Myron Weiner rejects the argument that children were removed from the labor force only when the incomes of the poor rose and employers needed a more skilled labor force. Turning to India, the author shows that its policies arise from fundamental beliefs, embedded in the culture, rather than from economic conditions. Identifying the specific values that elsewhere led educators, social activists, religious leaders, trade unionists, military officers, and government bureaucrats to make education compulsory and to end child labor, he explains why similar groups in India do not play the same role. ER -