TY - BOOK ID - 20092522 TI - Onderzoek doen : een praktische inleiding in onderzoeksvaardigheden PY - 2011 SN - 9789043019637 PB - Amsterdam Pearson Education DB - UniCat KW - Onderzoek KW - Diagnose KW - Statistiek (theorie) KW - Communicatie KW - Cursus bachelor in het Communicatiemanagement KW - 001.891 KW - #KVHB:Onderzoeksmethoden KW - #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek KW - 001.81 KW - onderzoeksmethoden KW - onderzoekstechnieken KW - wetenschappelijk onderzoek KW - Onderzoeksvaardigheden ; hoger onderwijs KW - 489.59 KW - Onderzoeksmethoden KW - Onderzoekstechnieken KW - 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden KW - Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden KW - techniek van de wetenschappelijke arbeid KW - Overige onderwerpen KW - PXL-Tech 2019 KW - PXL-Handboeken KW - Ontwikkeling KW - Leerlijn KW - Wetenschappelijk onderzoek KW - Bachelor in het communicatiemanagement KW - Onderzoek (wetenschap) UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:20092522 AB - Onderzoek doen is een beknopte, duidelijke en overzichtelijke handleiding onderzoeksvaardigheden voor studenten die beginnen met onderzoek. Naast de basisbeginselen van het doen van onderzoek leren studenten de opzet en waarde te beoordelen van andere onderzoeken. Het boek kent drie centrale thema's: onderzoeksvaardigheden, statistiek en rapportage. Deze thema's worden in afzonderlijke delen behandeld, waarbij een doorlopende casus de samenhang tussen de onderwerpen inzichtelijk maakt. De auteur gebruikt toegankelijke voorbeelden waardoor een koppeling gemaakt wordt tussen theorie en praktijk. Aan de hand van opdrachten worden kennis, inzichten en vaardigheden getoetst. In Onderzoek doen worden verder de volgende onderwerpen behandeld: - Het werken met exploratieve technieken - Het ontwerpen van onderzoek - Het verzamelen van onderzoeksgegevens en het maken van een datamatrix - Het werken met veelgebruikte statistische methoden uit MS Excel en SPSS - Het werken met verzamelingen, tabellen, grafieken en samenhang - Het presenteren van onderzoeksresultaten In deze tweede editie zijn nieuwe cases toegevoegd evenals kaders waarin criteria staan voor het maken van een vragenlijst en het bepalen van een doelgroep. Ook is de beschrijving van het kwalitatief onderzoek uitgebreid. Dit boek is geschikt voor iedereen die te maken heeft met onderzoek, ongeacht studierichting of beroepspraktijk. Door de opzet van het boek met vragen, opdrachten en mogelijkheden tot reflectie, is het ook geschikt voor zelfstudie. Bron : http://www.boekenbank.be ER -