TY - BOOK ID - 25826117 TI - Knowledge and language AU - Kurcz, Ida AU - Shugar, Grace Wales PY - 1986 VL - 39 SN - 0444700668 9780080866932 008086693X 9780444700667 1282617826 9781282617827 9786612617829 6612617829 PB - Amsterdam North-Holland DB - UniCat KW - Cognitive psychology KW - Lexicology. Semantics KW - Psycholinguistics KW - Language acquisition KW - Cognition KW - Psycholinguistique KW - Langage KW - Congresses KW - Congrès KW - Acquisition KW - Psycholinguistique. KW - Cognition. KW - Psycholinguistics. KW - Language acquisition. KW - Psychology KW - Acquisition of language KW - Developmental linguistics KW - Developmental psycholinguistics KW - Language and languages KW - Language development in children KW - Psycholinguistics, Developmental KW - Interpersonal communication in children KW - Language, Psychology of KW - Psychology of language KW - Speech KW - Linguistics KW - Thought and thinking KW - Connaissance KW - Cinéma KW - Philosophie de l'esprit KW - Dieu KW - Thérapie cognitive KW - Théorie de la connaissance KW - Psychologie cognitive KW - Sciences cognitives KW - Distracteurs (psychologie) KW - Cognition distribuée KW - Énaction KW - Écriture KW - Lecture KW - Pensée KW - Attention KW - Savoir-faire KW - Fonctions exécutives (neuropsychologie) KW - Abstraction KW - Catégorisation (psychologie) KW - Cognition et culture KW - Compréhension KW - Conservation (psychologie) KW - Dissonance cognitive KW - Traitement de l'information chez l'homme KW - Nombre, Idée de KW - Perception KW - Perception des structures KW - Styles cognitifs KW - Cartes cognitives KW - Schèmes (psychologie) KW - Métacognition KW - Constructivisme (psychologie) KW - Intuition KW - Psychologie KW - Apprentissage verbal KW - Enfants KW - Langue maternelle, Acquisition de la KW - (linguistique) KW - Langues KW - Parole KW - Psychologie du langage KW - Biolinguistique KW - Neurolinguistique KW - Psychanalyse et langage KW - Attitudes linguistiques KW - Compétence de communication (linguistique) KW - Compétence et performance (linguistique) KW - Conscience linguistique KW - Contrôle (linguistique) KW - Créativité (linguistique) KW - Différenciateur sémantique KW - Discours intérieur KW - Langage et émotions KW - Linguistique cognitive KW - Perception de la parole KW - Psychophonétique KW - Saillance linguistique KW - Son KW - Tabous linguistiques KW - Tests linguistiques KW - Troubles du langage KW - Linguistique KW - Acquisition. KW - Psychological aspects KW - Aspect cognitif KW - Cognoscibilité KW - Tests KW - Langage -- Acquisition KW - Apprentissage KW - Aspect psychologique KW - Différences entre sexes KW - Aspect symbolique KW - Acquisition linguistique KW - Innéisme (linguistique) KW - Reconnaissance des mots KW - Psychologie de l'apprentissage KW - Language Development KW - Psycholinguistic KW - Language Acquisition KW - Acquisition, Language KW - Development, Language KW - Cognitive Function KW - Cognitions KW - Cognitive Functions KW - Function, Cognitive KW - Functions, Cognitive KW - Submorphologie KW - Sériation (psychologie) KW - Prospection épisodique KW - Traitement de l'information (psychologie) KW - Amorçage syntaxique KW - Acquisition du langage KW - Psychologie de la lecture UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:25826117 AB - How do people represent their knowledge about the world and use that knowledge for communication? This question is the central theme of this book. Among the aspects discussed in the first three sections are: the relationship between formal, logical descriptions of language, and psychological analyses of language use; how knowledge interacts with language use; and childrens' acquisition of language in different countries. In the last two sections, the topics discussed include the complex relationships between the development, transmission, and comprehension of intention and meaning ER -