TY - BOOK ID - 261766 TI - Actief leren voor een beroep : Activiteiten voor leerlingen in het mbo niveau 1 en 2 PY - 2008 SN - 9789031362967 9789031362974 9789031352517 9031362964 9031352519 9031352500 9031362972 PB - Houten : Bohn Stafleu van Loghum : Imprint: Bohn Stafleu van Loghum, DB - UniCat KW - Teaching KW - beroepsopleiding KW - actief leren KW - 454.2 KW - 484.2 KW - competentiegericht onderwijs KW - didactische werkvormen KW - didactisch materiaal KW - didactisch proces KW - informatica KW - informatieverwerking KW - media KW - onderwijs KW - praktijkgericht leren KW - projectgericht onderwijs KW - reflectie KW - sociale vaardigheden KW - stage KW - 371.3 KW - 484.21 KW - portfolio's KW - projecten KW - Competentiegerichte kennis KW - Didactisch proces (leerproces) KW - Leermethoden KW - Reflectief denken KW - 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven KW - Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven KW - Didactische werkvormen KW - Education. KW - Learning & Instruction. KW - Children KW - Education, Primitive KW - Education of children KW - Human resource development KW - Instruction KW - Pedagogy KW - Schooling KW - Students KW - Youth KW - Civilization KW - Learning and scholarship KW - Mental discipline KW - Schools KW - Training KW - Education UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:261766 AB - In Actief leren voor een beroep zijn ruim zestig activiteiten opgenomen waarmee leerlingen op een actieve manier leren voor een beroep. Met alles wat daarbij hoort: stevige vakkennis, vaardigheden en een goede beroepshouding.Per activiteit is uitgewerkt wat deze inhoudt, waarom leerlingen het doen en welke stappen ze moeten zetten. Ook krijgen de leerlingen tips over hoe zij missers kunnen voorkomen en hoe zij variatie in de activiteit kunnen aanbrengen. Na elke activiteit is er aandacht voor het leerproces: de leerlingen evalueren de activiteit en trekken een conclusie voor een volgende keer.Leerlingen kunnen dit boek tijdens de hele opleiding gebruiken als naslagwerk bij opdrachten op school en in de praktijk. Er is aandacht voor lezen, literatuurstudie en theorietoetsen, maar ook voor 'het nieuwe leren': werken in een elektronische leeromgeving, projectmatig werken en het portfolio. ER -