TY - BOOK ID - 28849276 TI - Tussen thuis en school : over contextuele leerlingbegeleiding AU - Van Mulligen, Wim AU - Gieles, Piet AU - Nieuwenbroek, Ard PY - 2001 SN - 903344870X PB - Leuven Acco DB - UniCat KW - Pedagogiek en onderwijskunde KW - Didactische principes. KW - Contextuele therapie. KW - Leerlingbegeleiding. KW - Didactic strategies KW - leerlingenbegeleiding KW - Leerlingbegeleiding KW - #A0202A KW - 733 Onderwijsbegeleiding, onderwijsinspectie KW - #KVHB:Onderwijspsychologie KW - #KVHB:Leerlingbegeleiding KW - contextuele therapie KW - loyaliteit KW - psychosociale hulpverlening KW - onderwijs aan allochtone groepen KW - 454.23 KW - D30096.jpg KW - leerlingbegeleiding KW - onderwijs KW - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding KW - #PBIB:+105.10 KW - Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Algemeen KW - Leerlingen KW - Ouders KW - Relaties KW - School KW - 484.23 KW - Allochtone leerlingen (Anderstalige leerlingen) KW - Allochtonen KW - Echtscheiding KW - Faalangst KW - Gastarbeiders KW - Kinderen KW - Onderwijs KW - Parentificatie KW - Pesten KW - Relatie leraar - leerling KW - Relatie ouder - kind KW - Relatie ouder - school KW - Vluchteling KW - Didactische principes KW - (zie ook: teleonderwijs) KW - opvoeding KW - relaties KW - Relatie leraar - ouder KW - Relatie school - ouder UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:28849276 AB - Inhoudsopgave 1 De dynamische driehoek: ouders - kind - school 2 Loyaliteit 3 Loyaliteit onder druk 4 Gespleten loyaliteit 5 Onzichtbare loyaliteit 6 Overbelaste loyaliteit 7 Aanspraak maken op erkenning 8 De leerling in zijn context 9 Contextuele leerlingbegeleiding in de praktijk: een geval van faalangst 10 Contextuele leerlingbegeleiding in de praktijk: een verhaal over pesten 11 Meerzijdige partijdigheid 12 Erkennen 13 De dialoog 14 Risico's bij gescheiden ouders 15 De bijzondere situatie van allochtonen 16 Contextueel verwijzen ER -